Ga naar inhoud


Mijn reactie op een vermaning over reclame


spiritwinds

Aanbevolen berichten

Beste sat4all,

 

"Reclame is een vorm van communicatie met het doel potentiële klanten over te halen tot aanschaf van producten en diensten. Veel reclame is dan ook bedoeld consumptie te bevorderen door het creëren en versterken van een merkimago en getrouwheid aan een merk. Het is ook het promoten van een product, dienst, bedrijf of idee door middel van een veelal gesponsorde boodschap".Dat is hier geenzins het geval.

Uit mijn text kunt u opmaken dat het mij erom gaat dat ik wil weten of er nog winkels/showrooms bestaan .

Met het oog op garantie en service wil ik niet bij de een of andere internetwinkel (die morgen kan stoppen of failliet gaat) een ontvanger kopen.

 

Ik begrijp uw bezwaren maar let wel maar misschien moet de definitie van reclame wat beter nalezen.

 

Ook kan ik uw kleinerende opmerking: "Ik zal de reclame regels nog maar eens herhalen" niet op prijs stellen.Vooral omdat u kan zien dat ik vanaf vanmorgen lid bent van uw forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Spiritwinds, als jij openbaar bezwaar wilt maken op een beslissing van een moderator, krijg je ook openbaar een pittige reactie:

 

Ten eerste citeer ik jouw bericht waarvoor je de waarschuwing kreeg:

 

Citaat:
Ik woon in Arnhem en kan nergens een winkel vinden.

Wij hebben hier [NAAM VAN DE WINKEL] maar op dit moment zijn er maar 2 twintuners.

Een Vantage en van de andere kon de verkoper mij niks vertellen.

Dus...zijn er ergens winkels in de buurt van Arnhem?

 

Daarop ontving jij per email deze zeer nette geenszins kleinerende email:

 

Citaat:
Beste spiritwinds,

 

Je ontvangt deze email naar aanleiding van een bericht dat je onlangs op ons board geplaatst hebt, met als titel:

Zijn er nog satelliet WINKELS?

(De volledige tekst van het bericht vind je onderaan deze email)

 

Omdat wij de onafhankelijkheid en objectiviteit van sat4all.com willen bewaken, staan wij geen enkele vorm van reclame toe op deze site, zoals je ook kunt lezen in onze huisregels. Ook geen links of verwijzingen (op welke wijze dan ook) naar webshops of winkels en eveneens geen negatieve ´reclame´.

 

Zouden wij wel enige vorm van reclame toestaan, zou iedere (web)winkel dit aangrijpen om reclame voor zichzelf te maken, of juist om een concurrent in slecht daglicht te zetten.

 

Als dus gaat lopen vragen naar adressen van winkels, lok je reacties met reclame uit. Dat moet je dus niet doen.

 

Indien je bezwaar wilt maken op deze beslissing, dien je eerst onze huisregels goed door te lezen en pas daarna bezwaar te maken. Stuur een reply op deze email met een duidelijke motivatie waarom je meent dat de vermaning onterecht is. Alleen nette en goed gemotiveerde bezwaren worden in behandeling genomen.

 

Onze huisregels vindt je op http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/faq

 

Je maakt twee fouten:

 

1. Je noemt letterlijk de naam van de winkel. Daarmee verwijs je dus overduidelijk naar een winkel. Niet zomaar een winkel, maar heel specifiek naar één winkel door het noemen van de naam en vestigingsplaats. In onze regels staat duidelijk dat dit niet mag.

 

2. Je vraagt andere leden de regels te overtreden door hen te vragen namen van winkels 'in de buurt van Arnhem' te plaatsen terwijl dat hier niet mag.

 

Daarvoor kreeg jij van een moderator terecht een hele nette waarschuwing. Geen ban, verder niets.

 

Dan heb je het in je 'bezwaar' over een kleinerende opmerking jegens jouw persoon.

 

Als je een beetje opgelet had sloeg die opmerking niet op jou (zie [Re: Brombeer]) maar op een ander lid (Brombeer) die al jaren lid is op sat4all, ook een verwijzing naar een winkel plaatste en beter had moeten weten.

 

Omdat jouw bezwaar nergens op sloeg en je bovendien zowel de regels, die je bij aanmelding nota bene moet lezen en accepteren, als de waarschuwing die je per email kreeg niet goed gelezen hebt, heb ik er voor gekozen je email niet te beantwoorden. Het bezwaar was immers niet goed gemotiveerd/beargumenteerd. Ik kan moeilijk op ieder ongegrond bezwaar gaan reageren. Dan moet je maar beter lezen. Ik heb uiteraard wel wat beters te doen in mijn vrije tijd.

 

Je hebt nu overigens een tijdelijke ban van 3 weken vanwege het openbaar maken van bezwaar op een beslissing van een moderator. Ook dat mag hier niet, dat staat eveneens in onze regels.

 

Je snapt wel dat ik verder geen tijd meer in je ga steken? Op deze beslissing is geen bezwaar meer mogelijk.

 

Mvg,

 

Michel

 

 

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik heb de off-topic opmerkingen die boven mijn reactie stonden even verwijderd. Dat ging immers niet over dit voorval en ook daar geldt dat bezwaren via het contactformulier dienen te verlopen en niet openbaar op het board.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ter volledigheid zal ik zijn reactie op dit bericht per email nog even plaatsen:

 

Citaat:
Beste Sat4all,

 

Wat een kinderachtige reactie!

Ik ben sinds gisteren lid van sat4all....

Hoezo meerdere malen de huisregels overtreden??

Is dit uw reaktie op mijn uitleg van reclame?

 

Maar maakt u zich geen zorgen, ik kom niet meer op uw forum.

Ik werk liever met volwassenen.

 

Ik begrijp werkelijk niet wat er aan mijn reactie kinderachtig is.

 

Het blijkt zowel uit onze regels en uit onze nette vermaning heel erg duidelijk wat je fout gedaan hebt.

Dan moet je niet nog een derde keer de fout in gaan door openbaar bezwaar te maken. In onze regels staat tevens duidelijk:

 

Citaat:
8. Bezwaren - Krijg je per e-mail een waarschuwing van een moderator, reageer dan ook uitsluitend per e-mail!

Heb je bezwaar op een beslissing die is genomen door een administrator of moderator dien je je via contactformulier of door een reply op de waarschuwing te reageren. Niet openlijk via het board!

Jouw bezwaren zullen niet zonder meer worden beantwoord, maar wel altijd ter kennisgeving worden aangenomen.

Wees netjes en motiveer je bezwaar. Scheldpartijen gaan rechtstreeks naar het ronde archief!

 

Dat is tevens de laatste reactie (en tijd) die ik hier in steek.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...