Ga naar inhoud

[DM800HD-SE] welke receiver aanschaf

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo, ik ben mij aan het oriënteren voor een nieuwe satreceiver waarvan ik ook de tuners kan wisselen.

Zijn er hier mensen die het een en ander kan aan bevelen?

gr.

• Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Mijn voorkeur gaat uit naar een dreambox, ik denk alleen al voor de betere componenten die erin zittenmaar weet nog niet welke.

de 8000 vind ik te duur, 800 se Hd weet ik niet binnenkort komt er misschien een nieuwe van dream multimedia.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
misschien de LANG verwachte dm7020 HD
ciao

.optimistic mode on
Misschien is ie er net voor Sinterklaas...
.optimistic mode off

Maar misschien komt ie wel helemaal niet...
Je weet helaas maar nooit met Dream. frown

DM7020HD - 1TB HDD 2.5" - 2x DVB-C/T (Ziggo) - OpenPLi 3.0 (29-01-2013)

DM7025 - 2x DVB-C (Ziggo) - OpenPLi 2.1 (04-04-2012)

• Beheerder
Geplaatst:
Origineel bericht van: Macwikki
Mijn voorkeur gaat uit naar een dreambox, ik denk alleen al voor de betere componenten die erin zittenmaar weet nog niet welke.
de 8000 vind ik te duur, 800 se Hd weet ik niet binnenkort komt er misschien een nieuwe van dream multimedia.

Dat is heel verstandig want die azbox kan je echt op geen enkel vlak vergelijken met de DM800-SE.
Van die azbox zou ik mooi met mijn vingertjes afblijven.

Die wordt door enkele mensen af en toe helemaal de hemel in geprezen maar is gewoon echt niet goed.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

De AZbox lijkt mij ook wel wat, is tenminste doorontwikkeld voor uitbreidingen; daar zijn ze niet achterover gaan leunen.

Geplaatst:

Dat kan ik beamen maar de xtrend/clarke tech daarin tegen vind ik wel goed.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Geplaatst:

@michel

En wat vind je van het argument van de firmware update zoals hiervoor werd aangegeven? Het update beleid van Dream op dat gebied dus. Kan natuurlijk zijn dat die firmware in ene keer gelijk goed is. Maar worden nieuwe ontwikkelingen ook nog opgepakt?

Heb zelf ook wel interesse in die nieuwe 7020 waar over gesproken wordt, maar als (noodzakelijke) updates uitblijven (zie Topfield bijvoorbeeld) dan is dat niet zo fijn natuurlijk. Dus is dat ook echt zo?

Geplaatst:

Ik hoorde op de azbox dag laatst ook dat de reden dat er nog geen review van de azbox was op sat4all was omdat de andere boxen dan totaal geen kans meer maakten.

Maar als ik hier de reactie van Michel lees dan is dat toch wat tegenstrijdig.

Misschien een idee om eventueel die review af te wachten alvorens te beslissen, ik sta namelijk zelf ook op het punt een ontvanger voor op de slaapkamer te kopen en sinds de azbox demo dag neig ik toch naar de azbox. Deze kan een aantal dingen die de andere niet kunnen en de software is veel verder.

Groeten, Wouter

Geplaatst:
Citaat:
Deze kan een aantal dingen die de andere niet kunnen en de software is veel verder.

dat moet je als je zo iets hier publiceert als stelling wel precies omschrijven

want
een aantal dingen is bijvoorbeeld ook: vaak uitvallen of koffie zetten?
en
de software is veel verder van de werkelijkheid / bruikbaarheid verwijderd?

je plaatst een commentaar bij dreambox subforum, waar de vraagsteller al aangaf een dreambox te willen kopen als vervanging...
dan moet je van goede huize komen om een azbox te kunnen aanbevelen
wink

Eleanor

Blancmange

Geplaatst:

Sorry tomskidutch maar ik reageerde toch op fretsat?

Zoals ik al aangaf ik overweeg zelf ook een tweede ontvanger (heb een dm8000 in de huiskamer) en wil ook graag een juiste beslssing nemen.

Ik weet niet meer precies wat er allemaal beter was, het was nogala een waslijst maar eentje weet ik wel uit mijn hoofd; 1080p50 hdmi output.

Groeten, Wouter

Geplaatst:
Origineel bericht van: Macwikki

I rest my case
dus geen AZ fan

Eleanor

Blancmange

• Beheerder
Geplaatst:

Je bent qua firmware bij een dreambox vele malen beter af dan bij een azbox.

Ik ga de pro/con discussie niet meer aan. Iedereen die een Azbox premium wil kopen, moet dat zelf maar weten, maar ik weet zeker dat je er spijt van gaat krijgen.

De azbox me die in oktober uitkomt kan nog wel wat worden, maar dat moet ik ook eerst zien dan geloven want tot nu toe heeft opensat nog niet heel veel gepresteerd.

Ik zou dus fijn een DM800-SE kopen. Dat is de beste single tuner die er is. Qua ontwerp, qua software qua alles.

Wil je een twin tuner is een VU+ een heel goed alternatief.

Brombeer probeert je lekker te maken met 1080P maar daar heb je niets aan. Geen zender zendt uit in 1080P en dat gaat ook niet gebeuren. Als mediaspeler zuigt de azbox dus ook daar heb je er weinig aan.

Geloof me, de huidige azboxen zijn niks en worden nooit meer iets.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

vele zeggen dat de dm8000 te duur is , maar ik vind van niet

er is geen enkele box op de markt met dezelfde specs die de vergelijking aankan

dus de 8000 staat op eenzame hoogte vind ik

ik heb althans nog geen enkele moment spijt van gehad van mijn aankoop

en mocht je er niet tevreden van zijn ( wat ik betwijfel )

kan je die altijd terug verkopen , krijg je nog een mooie prijs terug en is die zo verkocht

VU+ ultimo en ultimo 4K

Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar )

Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )

Geplaatst:

Kijk, dit zijn nu argumenten waar ik iets aan heb om te kijken wat goed is en wat niet.

Die nieuwe dreambox 7020 HD wanneer die komt weet ik ook niet om daarop te wachten, mmmnee. Hij ziet er wel goed uit.

De specs die nu op het internet te vinden zijn, of het daadwerkelijk ook zo zal zijn weet ik niet, maar die specs zijn van gisteren.

Als iemand een betere box weet, ervaring met een box heeft graag een reactie, dit is niet alleen voor mij handig maar voor iedereen die dit leest.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen