Ga naar inhoud

[DM800HD-SE] welke receiver aanschaf

Aanbevolen berichten

• Beheerder
Geplaatst:

Ach kom...

1080P over de satelliet? En jij gaat dan hoogstpersoonlijk die miljoenen extra euro's aan extra bandbreedte op de satelliet betalen?

Op de satelliet blijft de techniek gewoon 1080i.

De Azbox premium+ HD goed met enigma? Kom op zeg.; Ik heb dat ding hier zelf staan en als er iets buggy op enigma2 draait is het wel die azbox. Dat loopt voor geen meter als je het met een dreambox ET9000 of VU+ vergelijkt!

Bovendien is hij zo traag als dikke stront.

De Azbox Me heeft goede papieren voor wat betreft de hardware, maar de software mankeerd nog van alles aan en het zal mij benieuwen of die software goed is als hij uikomt. Eerst zien, dan geloven.

Het feit dat men aan 3 verschillende software versies tegelijk wil pielen zint mij al niet. Neutrino HD, Enigma2 en een android versie. Liever 1 versie en dan goed. Nogmaals eerst zien dan geloven. Het is bovendien 'maar' een single tuner. Hij moet dus wel heel goedkoop en heel goed zijn wil je daar aan beginnen.

Potentieel is er, maar alles staat of valt met software en de trackrecord qua software is bij opensat tot op heden knudde. ruim 2,5 jaar(?) na uitlevering van de azbox HD hebben ze het nog niet voor elkaar. Ze hebben zich dus nog te bewijzen.

Nogmaals koop geen azbox premium+ HD want dat is echt zonde van je geld. 'goedkoop' is dan echt duurkoop.

Ik erger me kapot aan mensen die anders beweren. Daar spelen echt andere motieven een rol. Objectief zijn ze iig zeker niet!

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

• Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Origineel bericht van: Macwikki
Kijk, dit zijn nu argumenten waar ik iets aan heb om te kijken wat goed is en wat niet.
Die nieuwe dreambox 7020 HD wanneer die komt weet ik ook niet om daarop te wachten, mmmnee. Hij ziet er wel goed uit.
De specs die nu op het internet te vinden zijn, of het daadwerkelijk ook zo zal zijn weet ik niet, maar die specs zijn van gisteren.

Als iemand een betere box weet, ervaring met een box heeft graag een reactie, dit is niet alleen voor mij handig maar voor iedereen die dit leest.

correctie op mijn eigen antwoord De specs van de 7020 HD die zijn van gisteren, moet zijn" die specs zijn van gisteren Toch? ".
  • Beheerder
Geplaatst:

Wat wil je nou eigenlijk horen van ons?

Als je een single tuner receiver wilt, waarvan je de tuners moet kunnen wisselen, koop je ofwel een DM800HD-SE ofwel en VU+ Uno. Meer smaken zijn er niet. (zie de REVIEWS !)

Wil je een receiver met 2 verwisselbare tuners (en twee vaste DVB-S tuners) koop je een DM8000HD. Meer smaak is er niet.

Als je nog even geduld hebt een DM7020HD en misschien ooit nog een nieuw model VU+ of Xtrend. Maar over die laatste twee is ook nog niet veel bekend.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Zo brengen ze het wel bij de TV-handel.

Eerst de breedbeeld televisies in de winkel zetten en dan zouden er ook breedbeelduitzendingen komen, zeker op WK-voetbal.

Alhoewel ze in het begin (bij HD?) zeiden dat er dan 2 camera's naast elkaar opgesteld moesten om de beelden vast te leggen en dan ook veel te duur werd.

Volgens mij alleen meer gemanipuleerde pixels.

Geplaatst:

Ik ben het helemaal met Michel eens, praatjes bieden geen garantie dat het ooit goed gaat werken en in dat opzicht hebben alle andere merken zich al bewezen behalve de azbox. Daar zitten we nog steeds te wachten op de software die alles goed doet.

Maar ik zal het nog sterker maken,

de azbox premium is helemaal GEEN optie, sec technisch gezien mag dat ding hier niet eens verkocht worden.

Dit ter info, success met jullie keuzes smile

Geplaatst:

Oh verhaal is heel simpel, iemand bij de douane maakte mij hier namelijk attent op.

Aangezien deze ontvanger een vfd display heeft moet ie in standby (en dat is dus niet uit met de schakelaar aan de achterzijde) minder dan 5W verbruiken. Probeer zelf maar eens wink ben benieuwd of je het dan nog steeds onzin vindt.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Michel
Wat wil je nou eigenlijk horen van ons?

Dat wat u nu schrijft.

Ik ben nog niet zo lang op de markt wat betreft receivers, ik heb tot nu toe de dreamboxen vergeleken en heb hier en daar op internet gekeken.
Daarbij kom ik een forum tegen, dit forum en heb mij hier ingeschreven.

Ik ben nu in een dag al heel wat wijzer wat betreft receivers dankzij dit forum.

Ik hoef niet perse een single tuner reciever, mij gaat het puur om de kwaliteit, het gemak, en natuurlijk ook voor bereid zijn op de toekomst, het moet niet zo zijn dat als ik nu een receiver koop dat die eigenlijk al verouderd is qua specs.

Mijn bedoeling van de vraag die ik hier heb gesteld heeft ook te maken dat op een forum als deze mensen aanwezig zijn met een hoop ervaring.
Die ervaring wat betreft receivers is dus waar het mij om gaat.

Een fabrikant van set top boxen kan veel schrijven over specs van een reciever maar of het allemaal lekker loopt in de praktijk dat is een tweede, daar kom je meestal pas achter als het te laat is.
gr.
Geplaatst:

Beetje offtopic allemaal, maar als je het echt wilt weten.

In de specs van de fabriekant/importeur staat dat ie wel degelijk < 5W in standby doet, dit wordt als waarheid aangenomen. Meestal komen dit soort dingen aan het rollen als bv een concurent het aanhankelijk maakt bij de instanties en die gaan dit dan onderzoeken. Blijkt het dan niet te kloppen komen hier sancties (lees, geldboetes) op.

In dit geval is het heel simpel, het is 100% misleiding aangezien het complete standby circuit ontbreekt in de onvanger en een sanctie zeer voor de hand ligt (stroomverbruik komt nooit onder de 15W bij mijn metingen).

Ik zal het aan de "douane meneer" voorleggen of ze er wat mee willen doen of dat ze wachten tot iemand officieel klaagt hierover.

Verder ben ik er even klaar mee nu, ik vind het 3x niets en hoop dat de consument gewaaarschuwd is

Geplaatst:
Origineel bericht van: Brombeer
Nou ja de dreambox 8000 is niet behelpen geef ik toe maar de Azbox is op verschillende punten superieur beter dan de dreamboxen!!!

1080P is de toekomst zie:http://www.hd-tv.nl/artikel/
Wat er nu al opzit hoef je op korte termijn er niet bij te kopen oftewel op de toekomst voorbereid zijn heet dat.

En wat de firmware van de azbox betreft en dan heb ik het over de huidige E2 die is prima en doet niet onder voor de E 2 van de dreambox.(eigenlijk dezelfde soms zegt mijn azbox dat ie een dreambox is en dan zeg ik ga je schamen ;)Wat de mediaspeler betreft is het een prima box die erg mooi presteerd .
Ja en de tuners van de dreambox 800 se nou die zijn hetzelfde als die van de dreambox 8000 als ik van mijn azbox premium + overschakel naar de dreambox 8000 valt me op dat de azbox een veel helderder beeld geeft en scherper is dan de dreambox 8000
zet in je satwinkel de boxen maar eens naast elkaar en vergelijk ze op dezelfde tv schroef ze open en vergelijk ze van binnen /buiten ,alleen al het gemak dat je voor het inbouwen van een hdd niet de hele box open hoeft te bouwen etc etc.

Maar goed ieder zijn meug (kan ik zeggen ik heb al jaren beide )maar om te zeggen azbox is niks gaat niks worden gaat me te ver ze zijn gewoon goed en belangrijk ze worden steeds beter ,en de nieuwe ME die gaat helemaal goed worden op neutrino (E2)hij is erg snel /ziet er mooi uit ik wacht met spanning af wat deze box gaat worden ,ben benieuwd maar het zal een grote concurent van dream worden dat is voor mij althans zeker.

Moi Brombeer. smile

Vergeet overigens niet dat je de premium + en de ME niet kan vergelijken de ene is een twin de ander een single tuner.

ik vraag me af wat de helderheid van je beeld te maken heeft met de tuner, zodra er BER ontstaat is er wat van te zeggen, maar dat verschil in video kwaliteit moet dan toch gevonden worden in de video output?

zo is de dm600 erg slecht in beeld kwaliteit, maar heeft toch niks met de tuner te maken?
Geplaatst:
Citaat:
de kwaliteit van deze tunermodules bepalen de uitgaande kwaliteit van het signaal via hdmi naar je tv die er weer een mooi beeld van maakt .Een slechtere kwaliteit tuner geeft dus ook een slechter beeld en betere kwaliteit dus een beter beeld.

Ik wou eigenlijk niet meer reageren maar dit gaat me echt even te ver.

Als je geen idee hebt waar je het over hebt post het dan svp niet hier, dit slaat echt helemaal nergens op.

Tuners doen niets meer als een gemoduleers signaal converteren naar een digitale bitstream (lees, nullen en enen). En dat heeft helemaal niets met beeld kwaliteit of wat dan ook te maken.
Geplaatst:

Ik denk dat de beeldkwaliteit weinig met de tuners te maken heeft.

De Azbox is gebaseerd op de Sigma chipset waarvan bekend is dat deze een goede beeldkwaliteit geven.

1080p is zowiezo voorlopig onzin voor een satelliet ontvanger.

Alleen als mediaspeler zou het een voordeel kunnen zijn.

Tegen dat we aan de volgende standaard toe zijn, los van of dat 1080p dan is, ben je ook al weer aan een nieuwe ontvanger toe.

Ik zou op dit moment dus gewoon kijken wat NU goed werkt.

Het welles-nietes spelletje helpt de vraagsteller denk ik niet echt.

Als je nu moet kiezen zou ik iets kiezen met een Broadcom chipset en Enigma2.

Een VU+, Xtrend of Dreambox dus.

Qua bouwkwaliteit is Dreambox de winnaar, hoe de VU+ is weet ik niet, dus hoe dat zich verhoud tot de Xtrend ga ik niet over oordelen.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

• Beheerder
Geplaatst:

Het is heel simpel, die azbox draait zowel met enigma2 als met azbox firmware gewoon niet stabiel en doet op diverse belangrijke punten niet wat hij zou moeten doen.

Als ik die box in de woonkamer zou zetten, zou ik naast veel commentaar van mijn partner dat ding waarschijnlijk binnen 2 uur in twee stukken de deur uit gegooid hebben.

Ik ben helemaal niet van het afzeiken en vind de service en het doorzettingsvermogen van met name de Nederlandse distributeur bewonderenswaardig. Ik gun hem dan ook alle geluk en voorspoed met de Azbox Me. Dat dit type maar wel een groot succes mag worden.

Niets gaat er echter wat aan veranderen dat de azbox premium gewoonweg slecht is. Hij is traag, buggy en de firmware is 2,5 jaar(?) na release nog steeds verre van goed.

Over een serieus slecht werkende enigma2 versie nog maar niet te spreken.

Daar breng jij brombeer met alle mooie verhalen echt geen verandering in. Dan kan je wel heel flauw met een stokoude DM7025 gaan vergelijken, wat overigens op een serie met slechte voeding na een geweldig stabiel en voor zijn tijd snel toestel was, maar we hebben het hier over een DM800HD-Se en dat is verreweg de beste single tuner die ik toe nu toe heb mogen testen.

Met dat model mag je een azbox premium echt niet gaan vergelijken. Nog niet een heel klein beetje!

Als je iets mag vergelijken is het de VU+ Uno. Die net zo goed werkt als de DM800HD-SE en alleen op het gebied van hardware de DM800HD-SE als meerdere moet erkennen.

Daarnaast is de VU+ Uno ongeveer hetzelfde geprijsd als de Azbox Premium+ HD, maar is dat wel een veel betere koop!

Mvg,

Michel

Geplaatst:

Mensen bedankt voor de antwoorden, het is tot nu toe een beetje een strijd geworden tussen een tweetal merken maar dat maakt mij niet zo veel uit, hier leer ik van.

Er zijn nu een paar merken voorbij gekomen die ik in overweging neem.

bedankt.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen