Ga naar inhoud

Medion 32" LED tv

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Onlangs kocht ik een Medion Led TV. We wilden HD zenders ontvangen, maar bij KPN interactief blijkt, dat dit voor mijn adres (nog)niet mogelijk is. Omdat de tv een ingebouwde common interface heeft, heb ik mijn oude schotelantenne verbonden en inderdaad krijg ik op Astra 1 ( 19,2 E) de Duitse FTA kanalen in HD. Met de Canaldigitaal kaart en een nieuwe duo LNB ben ik aan de slag gegaan, maar de TV ziet die duo LNB niet. ( ook geen mogelijkheid voor een DiSEqc Switchinstelling in de TV,denk ik ?) Dan maar de oude lnb gebruiken en richten naar Astra 3 ( 23,5 E). Maar wat ik ook draai ik krijg geen Astra 3 signaal.De Satfinder geeft wel een signaal, maar op de TV en mijn oude Mbox komt geen signaal binnen. Het moet toch mogelijk zijn met een single LNB alleen Astra 23,5 te krijgen. Moet ik daarvoor iets anders instellen ? Wie kan mij op weg helpen ?

Baptist

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Dat moet kunnen, mits je de transponders in je tv kunt instellen.

Geplaatst:
Origineel bericht van: secretaris
Met de Canaldigitaal kaart en een nieuwe duo LNB ben ik aan de slag gegaan, maar de TV ziet die duo LNB niet. ( ook geen mogelijkheid voor een DiSEqc Switchinstelling in de TV,denk ik ?)
Lees hier hoe de tv de duo LNB toch ziet. In het kort: je moet opnieuw naar de eerste installatie waar je de DiSEqC-schakelaar kunt kiezen en daar de 2 verschillende satelieten kunt opzoeken. De tv ondersteunt dus wél DiSEqC om tussen 2 satelieten te kunnen switchen!
Geplaatst:

Hallo

Ik had hetzelfde probleem

Zie gebruiksaanwijzing blz 14.

Gebruik de duo LNB , gewoon plaatsen volgens de gebruiks aanwijzing.

Stel de diseqc switch in op Astra 1 op 1 en Astra 3 op 2

Kanalen opnieuw inlezen .

Bij mij werkt het perfect.

Groeten.

Geplaatst:

Bedankt voor alle reacties.

Met de duo lnb en de opgegeven diseqc instellingen, waarvoor hartelijk dank, krijg ik nu Astra 23,5e. Ook krijg ik de FTA HD zenders, maar geen door Canal Digitaal aangeboden HD kanalen.Ik heb wel een abonnenment voor HD. Na veel telefoontjes meldde CD, dat de schotel niet goed staat afgestemd. Het signaal op 19.2 is echter optimaal. Kan het aan de CI module liggen ?. Ik heb nog 2 common interface modules liggen: Aston crypt DVB-CI en een Aston Rev 1.2. Die zijn wel enkele jaren oud. Kan dat de reden zijn, dat ik geen Nederlandse HD kanalen zie ? (overigens krijg ik wel het geluid van deze zenders).

Baptist

Geplaatst:

@secretaris

De Astra 3 is zwakker dan de Astra 1. Daarom is het beter de feedhorn van de Astra 3-lnb in de klem te zetten dan de Astra 1, zie voor de juiste instelling ook de beschrijving van CanalDigitaal:

http://www.canaldigitaal.nl/uploadedFile...set-duo-lnb.pdf

Welke merk duo-lnb heb je en hoe groot is de schotel die je gebruikt?

Gebruik je wel de CI-module van Canaldigitaal?

Geplaatst:

Hallo

Het lijkt me dat de schotel wel goed staat uitgericht anders zou je ook het geluid van de HD zenders niet ontvangen .

Ik heb eerder het idee dat het in de CI module zit.

Bij het kiezen van een zender "kijkt de Tv "of er is voldaan aan een abonnement via de CI module. Ik heb begrepen dat deze niet van CD is en dan kan het zijn dat deze CI moduul hem gewoon op geen beeld zet. Dit omdat bepaalde software dan niet klopt.

Oude Ci modulen gebruiken zou ik gewoon proberen maar ik denk dat het niet werkt.

Ik heb zelf een nieuwe CI module gekocht bij CD en deze werkt goed met desbetreffende mdn tv. Kost ongeveer zestig euro zie site van CD.

Het voordeel is bv dat het kaarje iedere maand wordt geupdate en bij andere CI modulen kan het zijn dat dit niet gebeurd.

Groeten

Gerard

Geplaatst:

Probleem is opgelost.

Met de nieuwe CI van Canal Digitaal werken nu alle HD kanalen.

Bedankt.

Baptist

• 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen