lowieke10 Geplaatst: 14 september 2011 Geplaatst: 14 september 2011 Hallo, als ik zap met de dreambox dan heb ik vaak dat het geluid weg valt en mijn beels helemaal roze is,kan wel nog beelden zien op mijn tv.dsn moet ik de dm weer uit en aan zetten voor weer geluid en goed beeld te krijgen. image is newnigma2 v3.1.6. iemand een oplossing. mvg martje
Gast Merkedesch Geplaatst: 15 september 2011 Geplaatst: 15 september 2011 Origineel bericht van: lowieke10 Hallo, als ik zap met de dreambox dan heb ik vaak dat het geluid weg valt en mijn beels helemaal roze is,kan wel nog beelden zien op mijn tv.dsn moet ik de dm weer uit en aan zetten voor weer geluid en goed beeld te krijgen. image is newnigma2 v3.1.6. iemand een oplossing. mvg martje Is je (HDMI)kabel wel goed...of zit die er niet goed in geplugd
lowieke10 Geplaatst: 15 september 2011 Auteur Geplaatst: 15 september 2011 heb al een nieuwe gekocht maar geen verbetering.en ja hij zit er goed in.
murata Geplaatst: 15 september 2011 Geplaatst: 15 september 2011 misschien een optie om te updaten naar 3.2.2 auto update werkt niet, je moet wel flashen Dreambox 500HD Cccam 2.1.4
tritium Geplaatst: 15 september 2011 Geplaatst: 15 september 2011 gebruik je wel hdmi, ik denk dat je een scart gebruikt, icm rgb instelling. want hdmi is digitaal, en met de analoge scart kun je dit effect veroorzaken. dus mijn vraag is, gebruik je een scart?
lowieke10 Geplaatst: 16 september 2011 Auteur Geplaatst: 16 september 2011 ik gebruik wel degelijk een hdmi kabel
tritium Geplaatst: 16 september 2011 Geplaatst: 16 september 2011 je moet in de software dvi op hdmi zetten, waar dat kan weet ik niet. ik heb even gegoogeld op pink hdmi, en er is zat te vinden over dit probleem. het heeft in ieder geval met je instellingen te maken.
vGnp Geplaatst: 16 september 2011 Geplaatst: 16 september 2011 Box staat wel op PAL ingesteld? vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
lowieke10 Geplaatst: 16 september 2011 Auteur Geplaatst: 16 september 2011 waarkan ik vinden of mijn dm op pal staat ingesteld/
vGnp Geplaatst: 16 september 2011 Geplaatst: 16 september 2011 Bij OpenPLI onder Menu - Instellingen - Systeem - A/V Instellingen - Modus Misschien bij jouw image op een vergelijkbare plek? vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
lowieke10 Geplaatst: 16 september 2011 Auteur Geplaatst: 16 september 2011 als ik bij videouitgang scart aanvink dan komt er pal te staan,maar dan heb ik geen beeld. dus bij videouitgang hdmi aanvinken en bij modus 1080i. zo moet hij volgens mij staan
vGnp Geplaatst: 16 september 2011 Geplaatst: 16 september 2011 En Beeldinstelling (zelfde submenu) staat op RGB? vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
kistedu Geplaatst: 16 september 2011 Geplaatst: 16 september 2011 Origineel bericht van: lowieke10 Hallo, als ik zap met de dreambox dan heb ik vaak dat het geluid weg valt en mijn beels helemaal roze is,kan wel nog beelden zien op mijn tv.dsn moet ik de dm weer uit en aan zetten voor weer geluid en goed beeld te krijgen. image is newnigma2 v3.1.6. iemand een oplossing. mvg martje Ik heb deze fenomeen eerder gezien en idd heeft niks met instellingen mee te maken. Roze beeld heb ik gezien op een Sony toestel en ik was 45min bezig om eruit te zoeken wat de probleem was want het DM500HD op een Samsung TV met hetzelfde kabeltje goed werkte. Op het einde was ik achter gekomen dat er ligt aan ingangen van het TV, raar maar waar. Sony PS3 deed het goed op de HDMI ingang maar DM niet. Met steeds te spelen zag ik dat als de kabel met heel veel gevoel beetje terugtrek uit het ingang van het TV - beeld was niet meer roze maar perfect. Enige oplossing is TV vervangen :B of steeds zorgen dat connector van HDMI kabel beetje teruggetrokken is totdat beeld weer normaal is.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen