Amager95 Geplaatst: 14 september 2011 Geplaatst: 14 september 2011 Deze week heeft de Hoge Raad uitspraak gedaan dat er geen gevraagd mag worden voor de ID kaart. Al een aantal gemeenten komen zelf met verklaringen naar buiten dat mensen het geld terugkrijgen, die vanaf medio oktober 2010 een kaart hebben aangevraagd en betaald. Mensen let er op dat je het geld terugkrijgt of vraag na bij je gemeente. De gemeente Amsterdam is zelfs heel klantvriendelijk bezig en onderneemt zelf stappen en benadert de mensen zelf over terugstorting.
Henk Puister Geplaatst: 14 september 2011 Geplaatst: 14 september 2011 Ik snap niet dat hier een rechtszaak voor is geweest. Het zou wat anders zijn als de ID-kaart niet meer nodig zou zijn. Maar of je nu direct voor je ID-kaart betaald of via de belastingen, het komt uiteindelijk op hetzelfde neer: wij moeten het betalen. TMS SRP-2410 (fw. 29-09-2011), 500GB HD, Aston CAM 1.03 (fw.2.26) Ontvangst van: Astra1, 2 en 3 en Hotbird
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 14 september 2011 Geplaatst: 14 september 2011 Vanaf nu betalen we met zijn allen voor alle aangevraagde ID kaarten, handig toch? Soort gespreide betaling zeg maar
Drs. IJzerbout Geplaatst: 15 september 2011 Geplaatst: 15 september 2011 Ehh, huh?..wat lees ik daar? Is nu het aanvragen en verkrijgen van een ID kaart als Nederlander in het buitenland gratis? Ik moet daar god-!§"$%&/-me 640 km voor naar Düsseldorf rijden. Dat kost me een dag. Hetzelfde geldt voor mijn kinderen. Ik neem aan dat ook het aanvragen van de Meldebescheinigung en het maken van de foto´s alsmede de reiskosten, reistijd en portokosten vergoed worden! "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Moderator ceesv Geplaatst: 15 september 2011 Moderator Geplaatst: 15 september 2011 Dan is een Ausweis toch goedkoper. Je hebt toch geen ID kaart nodig als buitenlandse Nederlander? Let op, een ID kaart is geen paspoort. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Drs. IJzerbout Geplaatst: 15 september 2011 Geplaatst: 15 september 2011 Ja dat heb ik wel degelijk nodig. Ik heb geen duitse nationaliteit. Daarom heb ik een nederlandse id kaart nodig. Die is onnodig duur en zoals ik schreef onder moelijke en dure omstandigheden te verkrijgen. Ik heb er namelijk niet om gevraagd dat het NL konsulaat in Frankfurt gesloten werd. Ja, ik kan iedere dag als ik op straat ga een paspoort (dat onder dezelfde moelijke omstandigheden te verkrijgen is) in mijn broekzak proppen. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Moderator ceesv Geplaatst: 15 september 2011 Moderator Geplaatst: 15 september 2011 Ik heb een Aufenthaltsgenehmigung, die is gratis. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
satcat Geplaatst: 15 september 2011 Geplaatst: 15 september 2011 Origineel bericht van: Drs. IJzerbout Ik heb er namelijk niet om gevraagd dat het NL konsulaat in Frankfurt gesloten werd. Ze hebben er ook niet om gevraagd of je alsjeblieft in Duitsland wilde gaan wonen. Alles heeft nou eenmaal z'n voor èn nadelen.
pukje Geplaatst: 16 september 2011 Geplaatst: 16 september 2011 Ik denk dat de ambasade ook de id kaart gratis moet verstrekker ,de ambasade vervangt het gemeentehuis is het buitenland.
Drs. IJzerbout Geplaatst: 16 september 2011 Geplaatst: 16 september 2011 Citaat: Ze hebben er ook niet om gevraagd of je alsjeblieft in Duitsland wilde gaan wonen. Alles heeft nou eenmaal z'n voor èn nadelen. Nee ze hebben er niet om gevraagd. Ik ook niet. Ik ben al lang tevreden als ik een EU-ID kaart zou kunnen krijgen hier, lokaal, op het gemeentehuis. We wonen nu eenmaal in een Europa zonder grenzen. Maar dat krijgen de ambtenaren niet geregeld. Dus zal ik verder de lucht met CO2 moeten belasten, terwijl ze dat juist niet willen, toch? "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
kriebie Geplaatst: 16 september 2011 Geplaatst: 16 september 2011 Want er rijden geen treinen in Duitsland?
pukje Geplaatst: 16 september 2011 Geplaatst: 16 september 2011 Origineel bericht van: kriebie Want er rijden geen treinen in Duitsland? ijzerbout kan ook duitser worden dan is hij ook daar van af
Psychosammie Geplaatst: 16 september 2011 Geplaatst: 16 september 2011 Drs Eisenbolzen Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Drs. IJzerbout Geplaatst: 16 september 2011 Geplaatst: 16 september 2011 Het verkrijgen van een NL-ID voor iemand die in het buitenland leeft zou veel beter, zonder reizen, geregeld kunnen worden. Maar dat krijgen de ambassade ambtenaren niet gebakken. Zo zou ik me bijvoorbeeld persoonlijk hier op het lokale politiebureau kunnen identificeren. De politie stuurt deze informatie naar de ambassade en de rest kan via online/post/DHL/UPS afgewikkeld worden. En dan ben ik best bereid om er wat (meer?) voor te betalen. Alleen de rit per trein kost namelijk al €uro 158,00 (zonder Bahncard) Het is een schande. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Gast Pedro Newbie Geplaatst: 16 september 2011 Geplaatst: 16 september 2011 Origineel bericht van: Drs. IJzerbout Ehh, huh?..wat lees ik daar? Is nu het aanvragen en verkrijgen van een ID kaart als Nederlander in het buitenland gratis? Ik moet daar god-!§"$%&/-me 640 km voor naar Düsseldorf rijden. Dat kost me een dag. Hetzelfde geldt voor mijn kinderen.Ik neem aan dat ook het aanvragen van de Meldebescheinigung en het maken van de foto´s alsmede de reiskosten, reistijd en portokosten vergoed worden! Ja die worden net zo vergoed als dat voor ons in Nederland geldt! Dus geen centje pijn, iedereen krijgt de gelijke vergoeding (niets dus.)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen