Ga naar inhoud

Big Bisat met 6 LNB's naar 4 receivers?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Lang over nagedacht maar toch besloten om binnenkort een Visiosat Big Bisat schotel aan te schaffen smile

Wil hierop minimaal 6 sat posities ontvangen en aansluiten op 4 sat receivers. Alleen weet ik niet goed wat hiervoor de beste oplossing is mbt de switches. Ik denk dat ik hiervoor 6x Quad LNB's naar 4 x 8/1 diseqc switches moet hebben naar de ontvangers toe. Is dit correct, of is er een compacter oplossing mogelijk, zodat ik bijv. met minder switches af kan.

Geplaatst:

Je zou met quatro's kunnen werken met een multiswitch.

Ben je wel wat duurder uit en bovendien heeft de multiswitch behalve een hogere prijs ook nog eens prik nodig.

You cannot ignore that member

Geplaatst:

Een multiswitch gaat niet verder dan 4 lnb's dus dat betekent dat er in dit geval al minimaal 2 nodig zijn. Om deze beide te kunnen schakelen vanaf 4 ontvangers houd in dat er dan ook nog eens 4 uncommited switches nodig zijn. Al met al een veel te dure en omslachtige oplossing lijkt mij.

Geplaatst:

@ircom schrijft:

“Lang over nagedacht maar toch besloten om binnenkort een Visiosat Big Bisat schotel aan te schaffen”

Heb je al wat meer informatie over het uitrichten van de Big Bisat?

Zoniet, dan heb je hier de site van Visiosat met veel informatie:

http://www.visiosat.com/home/gamme/category-index.php?cat=1

Klik op “Big Bisat Movie” voor de eerste info.

Geplaatst:

Bedankt allemaal voor de duidelijke antwoorden! smile

Ik vroeg me inderdaad ook af of het misschien compacter kon met bijvoorbeeld multiswitches, maar begrijp nu dat dit niet zo is. Ben met mijn eigen oplossing ook alvast voorbereid om in de toekomst eventueel nog 2 LNBS bij te schakelen (max. 8).

Iemand nog een idee welke diseqc switches goed werken met de Big Bisat icm met een DM800HD? Zat zelf aan de EMC Centauri 8/1 te denken..

Geplaatst:

z'n oplossing heb ik ook met Quad LNB's en 2 EMC Centauri 16/1 omdat ik een T90 heb waar ik verder op ga uitbreiden. maar het werkt nu al met 6 LNB en 4 coaxkabels met een DB8000

Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)

Geplaatst:
Origineel bericht van: ircom
Bedankt allemaal voor de duidelijke antwoorden! smile
Ik vroeg me inderdaad ook af of het misschien compacter kon met bijvoorbeeld multiswitches, maar begrijp nu dat dit niet zo is. Ben met mijn eigen oplossing ook alvast voorbereid om in de toekomst eventueel nog 2 LNBS bij te schakelen (max. 8).
Iemand nog een idee welke diseqc switches goed werken met de Big Bisat icm met een DM800HD? Zat zelf aan de EMC Centauri 8/1 te denken..

SAB 10/1 werkt hier goed op DM800 en Xtrend.

XTrend ET9000 - DM 800 HD - Triax 88 quad - Visiosat Big Bisat - 80 cm Universal sat - Panasonic Plasma Viera series - Epson TW-3500

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen