Powerbooky Geplaatst: 15 september 2011 Geplaatst: 15 september 2011 Mede Dreambox'ers, Ik heb hier een apart geval. Als ik op een DM600PVR een opname start, stopt Enigma er ineens mee. Behalve Ned1,2 en 3, weigert de box elke zender van de CDS transponders op te nemen. VH1 bijvoorbeeld, die wel met de CDS kaart gedecodeerd wordt maar niet via CDS loopt, pakt ie wel weer. Op deze DM600 draait OpenPLI. Ik heb inmiddels een paar versies geprobeerd: van december 2010 tot aan de nightly built van gisteren. Heb de software CCcam versies 2.1.4 t/m 2.2.1 nog uitgeprobeerd, maar dat maakte geen verschil. Ook steeds met een schone installatie begonnen, zenders opnieuw gescant etc. Maakte allemaal niks uit. Het is goed te zien als je per telnet inlogt en met top en ps het Enigma proces in de gaten houd. Bij het start opname commando, is Enigma ineens verdwenen. Beeld en geluid zijn er nog gewoon, maar webinterface of afstandsbediening zijn dood. Daarna moet je wel een reboot command op de telnet prompt geven wil de box weer werken. Om een harddisk probleem uit te sluiten, heb ik eerst deze maar 'ns opnieuw laten formatteren door Enigma. Dat maakte dus niks uit. Vervolgens de opname disk configuratie veranderd naar een netwerkshare, in de veronderstelling dat de interne disk gewoon rot is. Maakte ook helemaal niks uit. Dus ik denk... de DM600 is gewoon stuk. Omdat ik nog een DM500plus heb staan, wilde ik deze dan maar tijdelijk gebruiken. Laatste PLI erin geladen, de opnames ingesteld op de netwerkshare. Ik start een proef opname en wat gebeurt er? Ja hoor, ook crash. Precies gelijk aan de DM600. Dat lijkt er erg op dat er een oude bug in OpenPLI terug is of er iets heel raars met de zenders van CDS. Het rare is dat m'n DM7000 in de woonkamer dit probleem niet heeft. En daar zit ook PLI op. Iemand een idee?
Powerbooky Geplaatst: 15 september 2011 Auteur Geplaatst: 15 september 2011 Heb het gevonden! Na een aantal alternatieve images en cam's op de DM600, blijkt de boosdoener CCcam te zijn. Samen met SECA3 experimenten van CDS die op een paar transponders aan de gang zijn, crasht Enigma1 steeds. Het is op te lossen door Newcamd te installeren en CCcam er af te halen. Het leek er even op dat een regeltje CCcam.prio de oplossing zou zijn: I: 1817:00006A Maar dat bleek niet het geval.
Powerbooky Geplaatst: 15 september 2011 Auteur Geplaatst: 15 september 2011 Na nog meer experimenteren met de CCcam.prio lijkt dit extra regeltje redelijk te werken: I: 1817 Niet perfect, heel af en toe crasht enigma alsnog bij start van opnames, maar niet zo vaak als voorheen. Hopelijk komt er een keer een update van CCcam, want dat is toch wel de boosdoener.
tritium Geplaatst: 15 september 2011 Geplaatst: 15 september 2011 de dm600 is gewoon een drama bak, slecht beeld ezv
theparasol Geplaatst: 15 september 2011 Geplaatst: 15 september 2011 Origineel bericht van: Powerbooky Na nog meer experimenteren met de CCcam.prio lijkt dit extra regeltje redelijk te werken: I: 1817 Niet perfect, heel af en toe crasht enigma alsnog bij start van opnames, maar niet zo vaak als voorheen. Hopelijk komt er een keer een update van CCcam, want dat is toch wel de boosdoener. Probeer oscam-experimental uit de openpli feed. CCcam is veel te oud en is het niet meer waard om zo mee te sleutelen.
tritium Geplaatst: 16 september 2011 Geplaatst: 16 september 2011 Origineel bericht van: theparasol Origineel bericht van: Powerbooky Na nog meer experimenteren met de CCcam.prio lijkt dit extra regeltje redelijk te werken: I: 1817 Niet perfect, heel af en toe crasht enigma alsnog bij start van opnames, maar niet zo vaak als voorheen. Hopelijk komt er een keer een update van CCcam, want dat is toch wel de boosdoener. Probeer oscam-experimental uit de openpli feed. CCcam is veel te oud en is het niet meer waard om zo mee te sleutelen. hoezo is cccam verouderd?
theparasol Geplaatst: 16 september 2011 Geplaatst: 16 september 2011 Origineel bericht van: tritium hoezo is cccam verouderd? Stamt uit november 2010, kan oa niet omgaan met long ecm's van tnt france. Nieuwe caid 18xx voor CDS geeft issues en laat ook niet alle emm's door.
tritium Geplaatst: 16 september 2011 Geplaatst: 16 september 2011 Origineel bericht van: theparasol Origineel bericht van: tritium hoezo is cccam verouderd? Stamt uit november 2010, kan oa niet omgaan met long ecm's van tnt france. Nieuwe caid 18xx voor CDS geeft issues en laat ook niet alle emm's door. we gaan off topic, maar wil nog een ding vragen, is oscam dan veel beter?
Powerbooky Geplaatst: 16 september 2011 Auteur Geplaatst: 16 september 2011 Origineel bericht van: tritium de dm600 is gewoon een drama bak, slecht beeld ezv Dat geldt eigenlijk ook voor de DM500plus. De gewone video uitgang valt vies tegen, maar via RGB SCART is het voor een kleine(re) TV in de slaapkamer prima. Maar een fijne box is het niet echt, nee. De DM7000 in de huiskamer geeft een veel scherper en gladder plaatje. Origineel bericht van: theparasol Probeer oscam-experimental uit de openpli feed. CCcam is veel te oud en is het niet meer waard om zo mee te sleutelen. Die ga ik eens proberen, alhoewel het nu ook wel met newcamd werkt. Weet alleen niet of newcamd (of oscam) de seca3 kaart netjes z'n updates doorgeeft. Sinds CDS bezig is met de coderingen, hoor ik vaker dat mensen hun kaart om de paar maanden opnieuw moeten aktiveren omdat het ergens is misgegaan. Daar heb ik tot nu toe nog geen last van gehad met CCcam op de DM7000.
theparasol Geplaatst: 17 september 2011 Geplaatst: 17 september 2011 We zijn recent flink aan het sleutelen geweest om de optimale oscam settings te vinden voor seca cards. Dat is gelukt en card updates lopen nu ook correct.
djpetit Geplaatst: 22 september 2011 Geplaatst: 22 september 2011 Origineel bericht van: Powerbooky Na nog meer experimenteren met de CCcam.prio lijkt dit extra regeltje redelijk te werken: I: 1817 Niet perfect, heel af en toe crasht enigma alsnog bij start van opnames, maar niet zo vaak als voorheen. Hopelijk komt er een keer een update van CCcam, want dat is toch wel de boosdoener. Ik heb hier ook last van. Nou ben ik aan het zoeken gegaan naar de ccam.prio , maar kan hem op mijn box niet vinden. Dus configureren gaat dan ook erg lastig. Hoe kom ik hieraan ? mvgr, djpetit Rebox 9000HD, DM600; Twinmonoblock(19-23),78 cm Triax wok,Pioneer plasma scherm PDP436PE,Nikon D60,ps3 80 GB,, 9-9-9 getrouwd en trotse Pappa van de mooiste dochter ter wereld !
Powerbooky Geplaatst: 26 mei 2012 Auteur Geplaatst: 26 mei 2012 (aangepast) Klein schopje in m'n eigen draadje. Tussen het werk door heb ik het toch eindelijk gevonden. Het is inderdaad CCcam die Enigma steevast onderuit haalt bij de start of einde van een opname, zelfs als de zender FTA is. Dus CCcam maar gedumpt en Oscam ingeladen. Dat hielp. Tot nu loopt alles goed. Het was wel even nakijken hoe dat in OpenPLI voor de DM600 te proppen is; oscam staat helaas niet in het software menu van PLi voor de DM600pvr. Voor diegenen die het willen weten, oscam kun je in het softcam menu krijgen door het volgende aan te maken: /var/etc/plimgr/cams/oscam 1.20 experimental /var/etc/plimgr/scripts/oscam #!/bin/sh CAMNAME2="Oscam" case "$1" in start) echo "[sCRIPT] $1: Starting $CAMNAME2" /var/bin/oscam -b -r 2 -c /var/etc/oscam/ ;; stop) echo "[sCRIPT] $1: Stopping $CAMNAME2" killall /var/bin/oscam ;; *) $0 stop exit 1 ;; esac exit 0 De oscam binary staat in /var/bin en de OSCAM config bestanden heb ik in /var/etc/oscam/ neergezet. En nog wel handig om te melden: een kennis die een DM600 gebruikt met Digitenne had hetzelfde opname probleem. Daar hielp het ook om oscam op de box te zetten. Het is wel noodzakelijk dat de "deprecated = 1" regel bij de reader config ingevoerd is, ander wil de kaart niet gelezen worden. 26 mei 2012 aangepast door Powerbooky
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen