dreamboxelite Geplaatst: 16 september 2011 Geplaatst: 16 september 2011 mijn ouders zolder wordt verbouwd. Nu komt donderdag aanstaande de elektricien. Mijn moeder vind het mooi als ook de satellietingang (lange kabel van 50m/ koka799) ook netjes op een aansluitdoos gemonteerd word. Bijgevoegd foto. trouwens mijn oude project is het wavefrontier t90 project. werkt nog steeds als een bus op de DM800 HD. Perfect! Zelfs met stormweer heeft die constructie geen probleem. Ik heb volgende besteld en binnen: 4x Inverto premium black twin lnb's(ik had er zelf nog 2) 1x EMP 8/1 switch 100m Koka799 (20 meter voor analoge tv) 1x switch (opticum op internet) 1x Opticum 9600 HD (ik mocht niet teveel uitgeven, dus dit voldoet voor de basis. 1x netwerk aansluitdoos 1x aansluitdoos. Dus mijn vraag: Is het verstandig om de sat dus aan de aansluitdoos aan te sluiten? En dit zijn dus dan 3 kabels. 1. Opticum 9600 -> aansluitdoos 2. aansluitdoos -> EMP 3. EMP switch -> LNB's is dit verstandig, of is dit niet aan te bevelen? Iemand ervaring met Opticum 9600 HD TS? Moet ik andere software installeren voor CS? (intern) thanks!!!!
ton2207 Geplaatst: 16 september 2011 Geplaatst: 16 september 2011 Je kunt inderdaad je satelliet kabel hierop aansluiten. Ik neem aan dat het de bedoeling is om ook kabel TV / radio daar te hebben? Zo'n doos is bedoeld om deze signalen te splitsen. Ergens (meterkast?) komen coax van de kabel (1) en de satelliet bij elkaar. Op dat punt combineer je de signalen met een combiner (die zag ik nog niet op je boodschappenlijt staan). Vanaf daar ga je met één coax naar deze doos en sluit hem aan. In deze doos worden de signalen in drieën gesplitst en kun je de apparaten aansluiten. Ik heb het zelf in huis zo werken en ik heb prima signaal. Wat niet beter wordt, blijft niet goed.
Sprietje Geplaatst: 16 september 2011 Geplaatst: 16 september 2011 Beste dreamboxelite Zo’n aansluitdoos met radio-TV en Satelliet die je als bijlage hebt meegestuurd, geeft op de satellietfrequenties 3 dB verlies. Dat is jammer want je gebruikt al 50 meter coax. Dat zou ik niet doen. Een opbouw F-connector aansluitdoos (zie bijlage) heeft nagenoeg geen verlies.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 16 september 2011 Geplaatst: 16 september 2011 Ik heb dat ook gedaan, maar dan met een dubbele satellietaansluiting. DM7025+ -> satelliet wcd -> meterkast (koppelstukje) -> switches -> LNB's. In totaal een afstandje van zo'n 60-65 meter. Werkt uitstekend, gewoon doen dus.
dreamboxelite Geplaatst: 16 september 2011 Auteur Geplaatst: 16 september 2011 mooi zo, dan is dat zeker een doen. Ik zal uiteraard resultaat posten zodra alles klaar is. Dat is pas over een maand, maar dan is dat te lezen. "Combiner" hoeft toch niet perse? Kabel komt van buiten. Ik zal zondag/maandag foto's uploaden van de situatie. Dan is het allemaal wat duidelijker. trouwens satelliet heb ik zelf aangelegd, dus die komt niet in de meterkast binnen.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 16 september 2011 Geplaatst: 16 september 2011 Ik heb de boel destijds bewust naar de meterkast getrokken, is gewoon een keuze niet meer en niet minder dan dat.
Fatfreddy Geplaatst: 16 september 2011 Geplaatst: 16 september 2011 Zo een combiner zorgt ervoor dat het satellietsignaal en het kabelsignaal op 1 kabel terecht komen waarna het in die sat-inbouwdoos weer gesplitst word. Als je beide signalen dus wilt kunnen doorgeven via deze aansluiting dan is een combiner wel nodig betreft het alleen een satellietsignaal dan niet.
dreamboxelite Geplaatst: 17 september 2011 Auteur Geplaatst: 17 september 2011 OK. Tevens gebruik ik mijn Opticum 9600 HD ook als 2e Pvr. Is 250Gb genoeg voor 3 films? Of moet ik een grotere hebben, want na 3 films zet ik het weer over naar de pc. Ik weet namelijk niet hoe groot de bestanden worden op de Opticum HD, iemand ervaring? 250gb extern kan ik nu namelijk kopen voor 20euro, vind ik een mooi prijsje.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 17 september 2011 Geplaatst: 17 september 2011 250Gb is meer dan geboeg voor maar 3 films.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 17 september 2011 Geplaatst: 17 september 2011 Oh ja, zou je niet een dubbele satelliet wcd gebruiken? Al was het maar voor de toekomst als je een twin-tuner zou neerzetten.
dreamboxelite Geplaatst: 17 september 2011 Auteur Geplaatst: 17 september 2011 thanks voor het idee..maar. mocht ik ooit besluiten een twin tuner te kopen, zet ik deze beneden neer en is een aansluiting zo gemaakt (gewoon nog kabel leggen). 2 twin tuners is dubbelop. Het is ook enkel voor mijn ouders, die hebben met 2 ontvangers al bijna meer dan ze nodig hebben. Mijn moeder wil nog een 2e ontvanger voor het strijken boven. En ze wil sat tv kunnen zien. Ook voor gasten is dit leuk. Onze zolder is namelijk een gastvertrek: 2 kamers en een badkamer. Met sat-tv. Onze gasten zijn russisch/duits sprekend. Dus perfect met astra/eurobird 9. Kunnen ze het nieuws volgen en eventueel een film kijken.
dreamboxelite Geplaatst: 17 september 2011 Auteur Geplaatst: 17 september 2011 ooh en ik moet trouwens onderstaande kopen dus: hoe zit het met radio? zie foto
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 17 september 2011 Geplaatst: 17 september 2011 Ah ja, het is voor de zolder. Hou dan mijn optie in gedachten voor een eventueel ander sat-klusje Ik heb op andere plekken dan de woonkamer ook enkele aansluitingen gemaakt, werkt perfect.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 17 september 2011 Geplaatst: 17 september 2011 Origineel bericht van: dreamboxelite ooh en ik moet trouwens onderstaande kopen dus: hoe zit het met radio? Een combiner hoef je alleen te gebruiken als je ook kabel-signaal wilt doorgeven. Radio kun je eventueel uit de ether plukken, dan wel ook via de satelliet.
dreamboxelite Geplaatst: 17 september 2011 Auteur Geplaatst: 17 september 2011 ooh ja klopt radio heb je ook via sat. er moet idd ook analoge kabel naartoe.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen