Ga naar inhoud

Aansluitdoos satelliet slim? kwaliteitsverlies?

Aanbevolen berichten

• Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

met die combiner werken dingen als Diseqc dus gewoon prima?

Dat heb ik wel nodig aangezien ik boven 6 sats wil hebben.

Zo ja, dan ga ik die bestellen. Kan mooi in een kabel naar boven, scheelt weer. Hopelijk dat ik niet teveel signaal/kwaliteit verlies heb. Moet er anders nog iets van een versterker bovenop?

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Een versterker heeft voor satellietsignalen niet zoveel nut, mooi achterwege laten dus.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tha Great Mac
Oh ja, zou je niet een dubbele satelliet wcd gebruiken? Al was het maar voor de toekomst als je een twin-tuner zou neerzetten.

Waar krijg je die dubbele SAT-wcd's voor inbouw (dus niet opbouw)? In zowat alle bouwmarkten en satelliet-zaken vind je alleen de wcd's met filterblok. Heel soms vind je een enkelvoudige inbouwdoos voor satelliet, maar dubbel?
Geplaatst:

Een beetje Google gebruiken en je komt een heel eind. Typ het typenummer van de dubbele sat-wcd maar eens in op Google en je vind er genoeg vooral bij onze oosterburen. De sokkel die in de opbouwdoos zit kun je overigens gewoon in een inbouwdoos kwijt.

Geplaatst:

Nog even een aanvulling op de 4-voudige aansluitdoos zoals ik die gisteren heb laten zien.

De beide SAT aansluitingen zijn doorgelust, dus geschikt voor aansluiting van twee ontvangers op 1 schotel, maar de besturing kan dus niet gescheiden zijn. Ofwel beiden kijken dezelfde transponder of de ontvangers worden niet gelijktijdig gebruikt.

Voorzien van gelijkspanning doorvoer voor voeding aansturing van de schotel.

Deze 4-voudige doos is dus niet optimaal geschikt voor een dual-tuner.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Fatfreddy
Een beetje Google gebruiken en je komt een heel eind. Typ het typenummer van de dubbele sat-wcd maar eens in op Google en je vind er genoeg vooral bij onze oosterburen. De sokkel die in de opbouwdoos zit kun je overigens gewoon in een inbouwdoos kwijt.

Als je typenummer(s) weet, hoor ik het graag. Heb me vorig jaar rot gezocht naar zo'n ding. Dus niet alleen maar de afdekplaat.
In zowat alle zaken (incl webshops) krijg je de standaard radio-TV-sat combinatie inbouw en niet een dubbele ongefilterde F-plug inbouw. Diverse sat-zaken gebeld en noppes. Zelfs konrad heeft alleen de standaard RTV dozen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen