Fatfreddy Geplaatst: 17 september 2011 Geplaatst: 17 september 2011 radio via de sat gaat dan via de satontvanger en via de kabel gebruik je gewoon de radioaansluiting op de aansluitdoos.
dreamboxelite Geplaatst: 17 september 2011 Auteur Geplaatst: 17 september 2011 met die combiner werken dingen als Diseqc dus gewoon prima? Dat heb ik wel nodig aangezien ik boven 6 sats wil hebben. Zo ja, dan ga ik die bestellen. Kan mooi in een kabel naar boven, scheelt weer. Hopelijk dat ik niet teveel signaal/kwaliteit verlies heb. Moet er anders nog iets van een versterker bovenop?
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 17 september 2011 Geplaatst: 17 september 2011 Een versterker heeft voor satellietsignalen niet zoveel nut, mooi achterwege laten dus.
Fatfreddy Geplaatst: 17 september 2011 Geplaatst: 17 september 2011 Met die combiner werken de diseqCswitches inderdaad prima. Versterker is zoals hierboven al is aangegeven overbodig.
Sprietje Geplaatst: 17 september 2011 Geplaatst: 17 september 2011 Deze Hirschmann aansluitdoos geeft het minste verlies, slechts 2dB op de satellietfrequenties. Zie bijlage en zie ook op bladzijde 127 van de Hirschmann-katalog: http://www.triax-hirschmann.at/upload/10_katalog_10_antennendosen_s117-132-web_.pdf De aansluitdoos met 1 sat-aansluiting +radio en TV geeft 3 dB verlies.
Fatfreddy Geplaatst: 17 september 2011 Geplaatst: 17 september 2011 Zullen er van het betreffende merk (Jung, Busch&Jeager of zoiets )ook plaatjes zijn zodat het mooi past bij de overige materialen ?
Powerbooky Geplaatst: 17 september 2011 Geplaatst: 17 september 2011 Origineel bericht van: Tha Great Mac Oh ja, zou je niet een dubbele satelliet wcd gebruiken? Al was het maar voor de toekomst als je een twin-tuner zou neerzetten. Waar krijg je die dubbele SAT-wcd's voor inbouw (dus niet opbouw)? In zowat alle bouwmarkten en satelliet-zaken vind je alleen de wcd's met filterblok. Heel soms vind je een enkelvoudige inbouwdoos voor satelliet, maar dubbel?
Fatfreddy Geplaatst: 17 september 2011 Geplaatst: 17 september 2011 Een beetje Google gebruiken en je komt een heel eind. Typ het typenummer van de dubbele sat-wcd maar eens in op Google en je vind er genoeg vooral bij onze oosterburen. De sokkel die in de opbouwdoos zit kun je overigens gewoon in een inbouwdoos kwijt.
Fatfreddy Geplaatst: 17 september 2011 Geplaatst: 17 september 2011 Origineel bericht van: Fatfreddy Zullen er van het betreffende merk (Jung, Busch&Jeager of zoiets )ook plaatjes zijn zodat het mooi past bij de overige materialen ? Ik heb er eentje van Jung gevondenHier verdere info.
Fatfreddy Geplaatst: 17 september 2011 Geplaatst: 17 september 2011 Deze past beter op die doos in de link van satkijker.
Sprietje Geplaatst: 18 september 2011 Geplaatst: 18 september 2011 Nog even een aanvulling op de 4-voudige aansluitdoos zoals ik die gisteren heb laten zien. De beide SAT aansluitingen zijn doorgelust, dus geschikt voor aansluiting van twee ontvangers op 1 schotel, maar de besturing kan dus niet gescheiden zijn. Ofwel beiden kijken dezelfde transponder of de ontvangers worden niet gelijktijdig gebruikt. Voorzien van gelijkspanning doorvoer voor voeding aansturing van de schotel. Deze 4-voudige doos is dus niet optimaal geschikt voor een dual-tuner.
Fatfreddy Geplaatst: 18 september 2011 Geplaatst: 18 september 2011 Feitelijk hetzelfde als doorlussen achterop de receiver dus. Schiet niet echt op dan.
Powerbooky Geplaatst: 20 september 2011 Geplaatst: 20 september 2011 Origineel bericht van: Fatfreddy Een beetje Google gebruiken en je komt een heel eind. Typ het typenummer van de dubbele sat-wcd maar eens in op Google en je vind er genoeg vooral bij onze oosterburen. De sokkel die in de opbouwdoos zit kun je overigens gewoon in een inbouwdoos kwijt. Als je typenummer(s) weet, hoor ik het graag. Heb me vorig jaar rot gezocht naar zo'n ding. Dus niet alleen maar de afdekplaat. In zowat alle zaken (incl webshops) krijg je de standaard radio-TV-sat combinatie inbouw en niet een dubbele ongefilterde F-plug inbouw. Diverse sat-zaken gebeld en noppes. Zelfs konrad heeft alleen de standaard RTV dozen.
vGnp Geplaatst: 20 september 2011 Geplaatst: 20 september 2011 Zoek eens op Enddose of Durchgangsdose vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Fatfreddy Geplaatst: 21 september 2011 Geplaatst: 21 september 2011 en anders gad274 in google intypen en als eerste zie je bovenaan een Duitse vergelijkingssite.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen