Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Over beginnersfouten gesproken:

Bij het aansluiten van de LNBs op de (EMP Centauri) switch heb ik het volgende gedaan:

Astra 1 - poort 1

Astra 3 - Poort 2

Astra 2 - poort 3

Hotbird - Poort 4

Ik had de LNBs zo opgesteld als in het topic van Connection: Astra1 en Astra3 tegen elkaar aan, hotbird rechts, Astra 2 links.

Op de DM500HD nu de satelieten gezet op:

A: Astra1

B: Astra3

C: Astra2

D: Hotbird

Ik dacht: als ze signaal geven, dan heb ik dat goed gezet, en jahoor, ze hadden signaal.

En toen ben ik gaan rommelen, en verbaasde me dat Astra3 zo slecht was...

Jullie begrijpen het al: zo krijg je het natuurlijk nooit voor elkaar. Het is belangrijk dat je weet welke LNB op welke positie in je sat box zit, en niet aannames gaan doen. Dan werkt het niet. Scherpstellen direct op de lijn naar de satbox, per LNB, zonder switch, die sluit je later aan.

(uitlachen en schelden kan via de PM).

Geplaatst:

Nou, het is gelukt (A1 A2 A3 and Hotbird) maar het is me een raadsel hoe het kan dat het werkt.

Dit is de setup:

2hg782a.jpg

Zoals je ziet is de opstelling niet 'zoals het moet', de LNB's voor A1 en A3 staan niet zo dicht mogelijk tegen elkaar aan.

A = Hotbird 83% - 13.3

B = Astra1 91% - 14.7

C = Astra3 80% - 12.7

D = Astra2 62% - 10

2a7yakj.jpg

Ook staat de rail niet 'zo schuin mogelijk' simpelweg omdat het minder goed signaal geeft.

21myd8k.jpg

De LNB's staan met A-B-C-D in de instellingen op de DM500HD, ik heb getest of dit echt 'hun' LNB's zijn door mijn hand voor de LNB te houden en dan te kijken of het signaal voor die LNB wegviel.

Er hangt een EMP Centauri switch tussen.

Ik ben heel blij dat alles nu werkt, dat ik zelfs de Hotbird kon vinden (tussen de boom en het dak door) maar sta natuurlijk open voor elke suggestie om dingen te verbeteren, als ik met sneeuwval veel minder signaal heb dan zal ik wel moeten aanpassen.

Geplaatst:

Weet je zeker dat de skew van (met name) C juist is? Wat ik zo zie op de laatste foto staat deze precies de verkeerde kant opgedraaid.

Geplaatst:

Als je met 'skew' bedoelt de kanteling van de LNB, dan ehhh...maakt dat ook nog wat uit?

Hij is per ongeluk wat scheef komen te staan, ik ga er aan rommelen, bedankt maar weer! :-)

Geplaatst:

Ja de kanteling. Met het zicht van de laatste foto staan de LNB's met de onderkant normaal iets naar links gedraaid. Zoals bijvoorbeeld LNB D.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Fritsjof
Het heeft een paar % winst opgeleverd :-)

Bedankt voor de tips, nu maar wachten op de sneeuw/felle regen om te zien of ik genoeg reserves heb.

Mooi! Heb je die A en B ook gedaan?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen