Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb hier windows 7, en wil graag een gesprek opnemen van voipbuster met windows geluidsrecorder. Nu neemt hij alleen maar het geluid van de microfoon op. Mijn beeldscherm heeft een line-in en line-out uitgang. Als ik nu de line-out uitgang weer verbind met de line-in van de PC, zou dat dan werken ?? Want als ik op mijn geluidskaart kijk staat nu alleen microfoon aangevinkt, en niet de line-in, die moet ik dan natuurlijk ook aanvinken. Maar of je beide dan gelijk kan opnemen weet ik niet. Als ik google zie ik wel dat er speciale programma's hier voor zijn, maar die hebben maar een week proeftijd. En dit leek me dan een eenvoudige oplossing.

Salu2, D.Quijote

M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

Geplaatst:

Met een programma als X-lite kan het, dmv de record klop.

Je kunt je VoipBuster-account gewoon configureren.

Tevens kun je een video-sessie doen EN opnemen.

suc6

gr. Erik

Geplaatst:

Bedankt; Ik heb even gekeken bij x-lite, maar dit is geloof ik niet wat ik zoek. Moet er ook teveel voor configureren.

Ik zoek gewoon een programma wat met een klik, de voipbuster gesprekken opneemt.

Salu2, D.Quijote

M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

• Beheerder
Geplaatst:

Nee, dat is niet strafbaar zolang je dat uitsluitend voor eigen gebruik gebruikt.

Als je die opname aan derden wilt laten horen of wilt gebruiken als juridisch (pressie)middel, moet je daar de toestemming van alle in het gesprek betrokken partijen voor hebben, of het van te voren aangekondigd hebben.

Opnemen van alle telefoongesprekken mag dus gewoon, óók zonder notificatie. Wij doen het zelf ook om naderhand gespreksnotities te kunnen maken als dat nodig is of terug te kunnen luisteren als je ergens over twijfelt. Daarvoor is het erg handig.

Ook bij klanten is het erg handig. Als er onverhoopt een probleem is met de geluidskwaliteit zoals laatst met de storing bij budgetphone, kan je de klant vragen vanuit onze software het gesprek even te mailen.

Met één druk op de knop heb je dan de exacte datum-tijd tot op de seconde nauwkeurig, van/naar informatie en de opname om te horen wat er fout gaat. Op die manier kan je veel sneller vaststellen waar/hoe de klacht ontstaat.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Kweenie of dat niet strafbaar is, daar bedoel ik mee dat ik mijn

twijfel heb.

Ik heb zo'n zakelijke Nokia, bij het opnemen geeft deze fone

ieder minuut een piepje ten teken dat er (naar de andere kant

toe) wordt opgenomen. (is volgens mij een verplichting)

Vervolgens heb ik wel eens meegemaakt dat pro's duidelijk kenbaar

maken en vragen of ik ermee accoord ga het huidige gesprek op te

(mogen) nemen.

Deze twee opmerkelijkheden samen zeg ik alleen maar "ik weet het

niet".

Blijkbaar zijn er mensen onder ons die "zeker" zijn dat het

wél mag.

Wie het écht weet mag 't zeggen.

Ik heb mijn twijfels.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

• Beheerder
Geplaatst:

Ik heb geen enkele twijfel dat wat ik schrijf klopt wink

Wij leveren dergelijke systemen voor de zakelijke markt dus is het wel handig als ik een beetje weet waarover ik praat zodat ik klanten goed kan adviseren.

Citaat:
Nergens is bij wet verboden dat u uw gesprekken, waar u zelf als houder van de aansluiting aan deel neemt, niet zou mogen opnemen. Het gebruik maken van die gesprekken ligt wat anders. Tegen intern gebruik, bijvoorbeeld weergave of bevestiging van een gesprek, zal weinig bezwaar bestaan. U mag niet zomaar de opnamen zonder toestemming van de betrokkenen openbaar maken aan derden.

U dient dus te handelen in overeenstemming met de voorschriften van de Wet Bescherming Persoonsgegevens (WBP) en andere hierop betrekking hebbende wetgeving.

Citaat:
Moet ik degene die ik bel melden dat ik het gesprek opneem?

Hierover lopen de meningen uiteen. De wetgever is daar ook niet duidelijk over. In de meeste gevallen worden gesprekken opgenomen om achteraf als bewijsmateriaal te kunnen gebruiken, bijvoorbeeld bij onenigheid, onduidelijkheid of in een procedure.

In een procedure kan de rechter dat bewijs vrij waarderen: een rechter bepaalt of en hoe hij opnamen als bewijs accepteert. Een rechter zal, zo menen sommigen, opnamen sneller als bewijs toelaten als aan het begin van het gesprek wordt gemeld dat het gesprek wordt opgenomen, of dat wordt gevraagd of daar bezwaar tegen bestaat.

De term onrechtmatig verkregen bewijs, die soms gebruikt wordt wanneer er niet op is gewezen dat een gesprek wordt opgenomen, wordt veelal ten onrechte gebruikt. Onrechtmatig verkregen bewijs betreft een strafrechtelijke term. Civielrechtelijk is de waardering als bewijs van een gespreksopname vrij aan de rechter overgelaten.

Overigens lijken steeds meer partijen gesprekken op te nemen zonder dit vooraf te melden.

In het artikel "Telefoongesprekken opnemen" in de Consumentengids van februari 2008, stelt de Consumentenbond dat wie een telefoongesprek opneemt, niet wettelijk verplicht is om zijn gesprekspartner dat te melden.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen