Gast Michiel2705 Geplaatst: 16 september 2011 Geplaatst: 16 september 2011 Mijn naam is wil .Ik heb een vraag over mijn schotel Dreambox 7000-S met Diseqc 1,2 motor.Als ik mijn ontvanger aan zet en op astra 19,2 gr afstel en op geslagen is dan de rest van de sattelieten afgesteld en opgeslagen .als ik dan de ontvanger uitzet en dan weer aan ben ik de sattelieten kwijt,en moet ik weer als weer afstellen.de schotel draaid dan naar het verste naar oost toe.wie kan mij hier bij helpen met vriendelijk groet wil.bij voor baat dank
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 16 september 2011 Geplaatst: 16 september 2011 Dit gaat volgens mij meer over de Dreambox dan de schotel, is het niet? Vandaar ook verplaatsing naar het Dreambox forum.
iemand Geplaatst: 16 september 2011 Geplaatst: 16 september 2011 Gebruik aub GotoX en geen sat-posities, da's veel makkelijker. MOet je wel een rotor hebben die dat ondersteend. De SAT-posties in je DB moet je wel even wissen, voordat je Goto-X aanzet. Is een bug v/d 7000. suc6 gr. Erik
Sjattuh Geplaatst: 16 september 2011 Geplaatst: 16 september 2011 Ik heb bij de DMM's gemerkt dat als je soms bepaalde veranderingen wilt opslaan je eerst via de software moet herstarten (rode knop ingedrukt houden en dan kiezen voor herstarten) alvorens je de stroom eraf kan halen en hij je wijzigingen onthoudt. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 17 september 2011 Geplaatst: 17 september 2011 Ik heb ook een DM7000 staan, welliswaar niet in combinatie met draaibaar, maar ik heb nog nooit last gehad van verloren settings. Ik maak gebruik van Gemini 4.70, mijns inziens een prima image.
Gast Bats Geplaatst: 17 september 2011 Geplaatst: 17 september 2011 In het menu bij satellietconfiguratie moet je toch eerst "meerdere satellieten" kiezen, parameters op 5 Oost en 53 graden Noorderbreedte zetten en bewaren. Als begin daarna weer opstarten. Als DM7000 niets opslaat is er toch iets stuk of bewaart het op niet goed compatibel HDD of USB-stick?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen