Ga naar inhoud


[RE-8000HD] Afbeelding van instellingen


Luud

Aanbevolen berichten

Hoe kan ik afbeeldingen vastleggen op een PC.

Ik wil de instellingen van de menu's vastleggen.

Is daar een programma voor en zo ja hoe heet dat programma? Ik plaats dit bericht hier omdat ik die hier gezien heb.

Alvast bedankt

Luud

Rebox 8000HD PVR L1.54 FW 1.09.90 ,WD MyBookLive + WD Elements 750GB usb device,

Aston Wamba311

Triax TDS 88 2LNB's 19,2E+28,2E+31,5E

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor zover ik weet lukt dat niet met Rebox-firmware op een RE-8000. Het kan wel met firmware die plugins ondersteunt, via de Fortis Webinterface. Je kunt dan wel menu's downloaden als plaatje, maar geen TV-beelden.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

de webinterface kan je zonder problemen laten werken op de rebox; had dit gedaan voor ik overgestapt ben op de octagon FW's. Je kan deze op de box zetten via FTP.

 

Maar, je hebt ook "osdcapture" nodig, en dit is misschien niet mogelijk onder de rebox fw. Deze plugin zal namelijk de screenshots nemen. Helaas moet je voor elke screenshot het beeld uit de output dir verwijderen (downloaden naar pc en hernoemen) want het wordt telkens overschreven...

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kom ik aan die Fortis software?

En hoe kan ik die op mijn Rebox krijgen?

Gaat dat via een USB stick of gaat dat ook via het uploaden via Polar Edit Octagon?

Geef a.u.b. aan hoe ik het e.e.a. moet doen

Groetjes,

Luud

Rebox 8000HD PVR L1.54 FW 1.09.90 ,WD MyBookLive + WD Elements 750GB usb device,

Aston Wamba311

Triax TDS 88 2LNB's 19,2E+28,2E+31,5E

Link naar reactie
Delen op andere sites

je zoekt naar "FortisWebIo_en_V107.11 b" (is de Engelse versie van de initieel door Dancefan gemaakte webinterface).

 

Als je deze hebt gedownload en uitgepakt kan je deze met behulp van een ftp programma naar "/var" copieren.

Let op: alle bestanden/mappen copieren!

 

Nadien even je box uitschakelen (volledig door de schakelaar achteraan of door deep sleep) en opnieuw aanzetten.

 

Dan kan je in Internet Explorer of Firefox of eender welke browser je wil gebruiken naar de rebox gaan door "http://ip.adres.van.box" in te typen. Je wordt dan eerst geredirect naar de correcte pagina.

 

Voor je kan beginnen met screenshots maken moet je eerst "osdcapture" starten. Dit gaat in theorie door op "Plugin" te klikken en vervolgens "osdcapture" te starten.

 

Maken van de screenshot doe je op volgende manier: kies in de WebIO het item "OSD"; maak met behulp van de afstandbediening in dit scherm de juiste menuweergave (iets andere layout dus beetje zoeken); en druk 2x op de knop met het vinkje...

Op de frontdisplay van de box staat nu normaal "JPG saved".

 

Je kan dan met behulp van je ftp programma de screenshot downloaden en opslaan op je PC. De afbeeldingen worden opgeslagen in "/var/www" en heeft steeds de naam osddump.jpg.

 

In bijlage een voorbeeld.

 

*edit*

 

polaredit is enkel voor het bewerken van zenderlijsten of systeemeigenschappen (met behulp van een file).

Uploaden via USB zal niet gaan omdat je de Rebox firmware gebruikt. Bij meer open firmwares kan je op de usb stick een map plugin' voorzien, met daarin steeds de correcte folderstructuur om plugins te installeren. Deze structuuer zit meestal mee in de zip/rar file.

 

Aangezien je de interface er via FTP zal moeten opzetten is het mogelijk dat je de rechten van sommige bestanden dient aan te passen. Ik denk dan bv aan osdcapture. Het lijkt me aangewezen om met behulp van je FTP programma de rechten voor de "var/bin" "var/www" "var/etc" en "var/font" op 755 te zetten (rwxr-xr-x). Indien je filezilla gebruikt kan je dit ook laten doorvoeren op bestanden en submappen!

 

veel succes.

post-53817-1318262375,9599_thumb.jpg

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lukt mij niet, Ik wil eerst de Loader versie upgraden naar versie L1.54 Dit lukt mij niet.

Waar kan ik die vinden?

met versie L1.52 werkt het opzetten van Octagon versie SF 1018 V10935__12_08_11 niet.

Deze heb ik op een USB stick gezet.

Maar als ik hem wil uploaden geeft hij melding "bestand niet beschikbaar" dit is onder versie L 1.52 vandaar dat ik eerst over wil naar versie L1.54.

Wie kan mij helpen eventueel in een Persoonlijk Mailtje.

Alvast bedankt,

Luud

Rebox 8000HD PVR L1.54 FW 1.09.90 ,WD MyBookLive + WD Elements 750GB usb device,

Aston Wamba311

Triax TDS 88 2LNB's 19,2E+28,2E+31,5E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat de laatste vraag totaal niet meer aan de oorspronkelijke vraag is gerelateerd is het wellicht handig om hiervoor een nieuwe thread te openen dan wel op het nieuwe onderwerp te zoeken want dit is hier al eerder aan de orde geweest.

 

Blijft nu ook nog even de vraag of je de originele Rebox FW wilt blijven gebruiken of dat je nu permanent een FW van derde aanbieders wilt installeren.

 

Overweeg vooraf goed wat je wilt want na sommige acties is het heel lastig om naderhand weer de originele FW te installeren.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Jürgen,

Sorry dat ik dit in deze topic heb gevraag maar kun jij mij misschien aangeven waar ik dit kan vinden.

Ik heb op de site gezocht maar kwam niets tegen waar ik iets aan heb.

Op je volgende vraag weet ik het antwoord nog niet omdat ik nog nooit met Octagon gewerkt heb.

Is er iets waar ik op moet letten als ik alsnog terug wil naar de orginele FW?

Luud

Rebox 8000HD PVR L1.54 FW 1.09.90 ,WD MyBookLive + WD Elements 750GB usb device,

Aston Wamba311

Triax TDS 88 2LNB's 19,2E+28,2E+31,5E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Jürgen,

Ik wil graag de FW upgraden naar versie L1.54 nu staat er L1.52 op en zou graag naar versie L1.54 gaan.

Hoe doe ik dat via een USB stick?

Rebox 8000HD PVR L1.54 FW 1.09.90 ,WD MyBookLive + WD Elements 750GB usb device,

Aston Wamba311

Triax TDS 88 2LNB's 19,2E+28,2E+31,5E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Luud
Beste Jürgen,

Ik wil graag de FW upgraden naar versie L1.54 nu staat er L1.52 op en zou graag naar versie L1.54 gaan.

Hoe doe ik dat via een USB stick?

Jij bedoeld dat jij de loader wilt upgraden i.p.v. de FW.

Dit kan via de HDF-Flasher, zo heb ik het ook gedaan.

Kijk <HIER> maar naar de door Audioniek opgeleverde beschrijving.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik maar moet stoppen met het proberen van instellingen te downloaden op mijn pc.

Iedereen bedankt voor de aanwijzingen om het e.e.a. te doen.

Topic kan wat mij betrefd gesloten worden.

Luud

Rebox 8000HD PVR L1.54 FW 1.09.90 ,WD MyBookLive + WD Elements 750GB usb device,

Aston Wamba311

Triax TDS 88 2LNB's 19,2E+28,2E+31,5E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu kan ik het niet meer volgen.

Eerst vraag jij hoe je de FW kunt upgraden, daarop krijg je een aantal adviezen en nu schrijf dat je stopt omdat het niet lukt om instellingen op jouw PC te downloaden.

Wat voor instellingen wil jij dan op jouw PC downloaden en hoe zit het dan nu met het upgraden van jouw FW?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...