Ga naar inhoud


[RE-8000HD] Afbeelding van instellingen


Luud

Aanbevolen berichten

Beste Jürgen,

Zoals ik in het begin al aan gaf wilde ik afbeeldingen van mijn Rebox8000 downloaden/maken van de instellingen van voornoemde Rebox.

Dit gaat niet met de standaard Rebox firmware maar zou wel moeten kunnen met Octagon-software. Ik begreep uit het verhaal dat ik daarvoor eerst de bootloader versie L1.54 moest hebben.

Deze versie is alleen op de Rebox te zetten via een seriele verbinding.

Daar begint het probleem. Ik heb een portable PC met alleen USB poorten.

Ik heb een kabeltje aangeschaft die van USB> serieel gaat. Maar de verloop is 9 polig male hetzelfde als de ingang van de Rebox en de verloop heb ik niet. Toen ik iemand van het forum vroeg of dat dan een rechttoe kabel of een gecrossed kabeltje moest zijn was zijn antwoord "dat weet ik niet"

Dat was voor mij het einde om de bootloader te upgraden naar L1.54 Nu staat er versie L1.52 op.

Nu weer terug naar het oorspronkelijke plan. Het maken van afbeeldingen van de instellingen.

Volgens De_Perre gaat dat heel omslachtig met de Rebox firmware maar wel met de octagon software.

Ik heb gekeken op het software forum van hen maar kan daar de juiste software niet vinden met de juiste emu/cas.

Dit was voor mij de reden om er maar mee te stoppen.

Als jij mij alsnog verder kunt helpen GRAAG !!

Mijn Duits is niet zo goed dat ik kan vinden wat ik zoek.

Luud

Rebox 8000HD PVR L1.54 FW 1.09.90 ,WD MyBookLive + WD Elements 750GB usb device,

Aston Wamba311

Triax TDS 88 2LNB's 19,2E+28,2E+31,5E

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nog een vraag. Moet ik direct een emu/cas versie erop zetten of kan een kale *.ird erop zetten voldoende zijn.

 

octaCAM__MCAS_EMU_MCLIENT__09092011 - SF1008, SF1008SE, SF1008SE+, SF1018, SF1028P hoort deze erbij?

Bedankt

Luud

Rebox 8000HD PVR L1.54 FW 1.09.90 ,WD MyBookLive + WD Elements 750GB usb device,

Aston Wamba311

Triax TDS 88 2LNB's 19,2E+28,2E+31,5E

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wat bedoel je nu eigenlijk precies met "afbeeldingen van de instellingen"?

 

Je kan je instellingen van je box en de zenderlijst als bestand wegschrijven op een USB stick, of bedoel je dat niet?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat bedoel ik niet.

Wat ik wil is de instellingen die je te zien krijgt als je in de blauwe knop op de AB indrukt.(MENU)

Ik wil deze plaatjes met instellingen vastleggen op mijn PC zodat ik deze heb voor als er iets fout mocht gaan.

Mijn kleinkind heeft de neiging om op alles te drukken als hij de AB in zijn handen heeft en ik wil de instellingen vast leggen in een document wat ik kan oproepen oproepen als het fout gaat.

Luud.

Rebox 8000HD PVR L1.54 FW 1.09.90 ,WD MyBookLive + WD Elements 750GB usb device,

Aston Wamba311

Triax TDS 88 2LNB's 19,2E+28,2E+31,5E

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je de instellingen op een usb stick opslaat heb je ze allemaal met een druk op de knop weer terug gezet.

 

Maar je wilt dus een screenprint maken als ik het goed begrijp.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat klopt. Vandaar dat ik over wil gaan op Octagon software die dat makkelijker zou maken.

Ik heb intussen de OCTAGON_SF1018_HD_ALLIANCE_V10894_29.03.11.ird op de usb stick staan maar de vraag is dus ook Moet de emu/cas er ook direct opgezet worden en hoe gaat dat dan?

Luud

Rebox 8000HD PVR L1.54 FW 1.09.90 ,WD MyBookLive + WD Elements 750GB usb device,

Aston Wamba311

Triax TDS 88 2LNB's 19,2E+28,2E+31,5E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, je moet ook de MCAS Plugin gelijk erop zetten want anders kun je de gecodeerde CD kanalen niet ontvangen.

 

Als je echter de Octagon FW alleen wilt installeren omdat je screenshots wilt maken dan zou ik mij nog wel 3 keer beraden voordat dit uit te voeren.

Zoals ceesv terecht opmerkt kun je de instellingen van de receiver op een USB stick opslaan en zo nodig weer terugzetten.

 

Mocht je ondanks dit toch besluiten om de Octagon FW te installeren zou ik je toch wel weer willen adviseren om hier de zoekfunctie te gebruiken want de procedure hiervoor is al vaker beschreven.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Luud
Nee dat bedoel ik niet.
Wat ik wil is de instellingen die je te zien krijgt als je in de blauwe knop op de AB indrukt.(MENU)
Ik wil deze plaatjes met instellingen vastleggen op mijn PC zodat ik deze heb voor als er iets fout mocht gaan.
Mijn kleinkind heeft de neiging om op alles te drukken als hij de AB in zijn handen heeft en ik wil de instellingen vast leggen in een document wat ik kan oproepen oproepen als het fout gaat.
Luud.

Wat dacht je van een digitale camera en zit er geen kinderslot
op de Rebox ?
Bijgevoegd een screenshot van mijn SAB Titan II(Voorbeeld van een instelling

post-52129-1318262404,5698_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het alleen om screenshots gaat, is een goede digitale camera een prima oplossing (en simpel)...

Voor het terugzetten van instellingen zijn screenshots zoals eerder gezegd geen goede oplossing.

(Je moet alles handmatig inkloppen, terwijl je een backup in een paar seconden terug zet...)

VuPlus SoloSE2 met OpenPLI
Gilbertini OP100L 100cm - MTI AP82-XT2N twin LNB - DG380 rotor
Locatie: 6.0E, 51.5N

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...