Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo,een vriend van mij heeft een Dig.spiegel reflex camera (Cannon)echter de foto's moeten direct naar de PC worden gestuurd zonder kabelverbinding,daar de stekker verbinding na verloop van tijd gammel word,en er de gehele dag foto's gemaakt worden die gelijk naar de PC moeten worden gestuurd,ben ik op zoek naar een draadloze verbinding.Blue Tooth of zo.

Ik ben al bij een foto zaak geweest,maar deze konden mij niet helpen.

Wie weet hier een oplosing voor,meschien ander type camera of zo?

Geplaatst:

er bestaat hiervoor een nette oplossing , een geheugenkaart met ingebouwde wiffi , speciaal gemaakt voor fotografie , soms is er een programma bij dat automatisch je foto's up-loud vanaf je in de omgeving van je pc komt , effe google op "geheugenkaart wiffi" en keuze genoeg

groeten

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Geplaatst:

Hé te gek, ik wist niet van het bestaan van die WI-FI kaarten af.

zo te gek zijn als dit goed werkt,dan heeft hij ook niet zo'n dure spiegel reflex camera nodig,het is maar voor auto onder delen en dergelijke,dus een lichte compact camera met HD opname 14 MP zou dan meer dan genoeg zijn ,dus onder 300€

• Moderator
Geplaatst:

Citaat:
er bestaat hiervoor een nette oplossing , een geheugenkaart met ingebouwde wiffi , speciaal gemaakt voor fotografie , soms is er een programma bij dat automatisch je foto's up-loud vanaf je in de omgeving van je pc komt , effe google op "geheugenkaart wiffi" en keuze genoeg

Dan moet die kaart wel echt voor camera's gemaakt zijn want er zijn ook wifi kaartjes voor bijv pda's en die zijn niet stand-alone.

Want een wifi kaartje moet voor camera's stand alone zijn want je kan op je camera geen software of drivers installeren.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

• Moderator
Geplaatst:

Canon heeft ook een draadloze oplossing, de WFT-E3A.

Een professionele oplossing voor bijbehorende prijs.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

klopt , ze worden speciaal voor camera's gemaakt , je moet wel de eerste maal het kaartje in je pc steken en met bijgeleverd program enkele instellingen en voorkeuren aangeven , daarna het kaartje in je camera plaatsen en klaar

groeten

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

• Moderator
Geplaatst:

Wanneer ik alles goed begrijp, kan de Canon oplossing RAW beeldjes naar je computer overzetten via bluetooth.

Of dat via zo'n CF formaat kaartje gaat kan ik niet achterhalen.

Via de Canon wireless kan je de camera ook via je laptop op afstand bedienen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Wat blijkt,ze hadden al een EYE-FI SD kaartje ,maar om een of andere reden werkt het soms niet goed.

Zouden de Dect telefoons met de div. steunzenders die men in het bedrijf heeft een rol kunnen spelen,Interferentie,ondanks de hogere feq.va de EYE-FI kaart?

Meschien dan toch maar overstappen op die Cannon,die ook op 2,4 GHZ werkt net als die Ey-Fi?

Geplaatst:

Waarom dan ook prutsen met snoertjes en stekkertjes als je toch al gebruik maakt van een geheugenkaartje?

Simpel dat kaartje er uit en rechtstreeks in je PC gaat veeeeeeeeel sneller en je kunt razendsnel wisselen van kaartjes.

Tenminste de meeste PC's en laptops hebben al wel een slot voor dergelijke kaartjes en anders een USB kaartlezer waar je 78 oid. verschillende soorten in kunt steken kost een keer 20 euro en klaar.

Want ook een bleu tooth of andere draadloze oplossing heeft een nadeel nl. ze gebruiken stroom en dus is je accu ook weer sneller leeg.

suc6

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:

Ja maar als je dit 30x op een dag ,kaartje er in en er uit moet doen is de camera ook zo versleten,en de foto's moeten allemaal apart direct verstuurt worden.

Overigens snoeren en stekkers gebruikt hij zo min mogelijk,deze zijn allemaal zeer kwetsbaar,en voor je er erg in hebt is het kapot.

Geplaatst:

dect telefoons zullen niet verstoren , wel opletten dat de max.afstand binnen 13 meter is ( in praktijk zelfs veel minder )ook dien je op de camera de tijd voor automatisch uitschakelen te verlengen anders heeft het kaartje geen stroom en zal er dus niets verstuurd worden , ps op de www van het kaartje is een goede handleiding en blog te vinden ( wel in het engels )

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen