Ga naar inhoud

Triax 78 mulitfeed uitrichten lukt helemaal niet

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik zeg het verkeerd....

Ik ontvang nu met de meest rechter als ervoor sta met mijn gezicht de astra2.

Dus dat betekent?

• Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:
Origineel bericht van: Franky4fun
ik zeg het verkeerd....

Ik ontvang nu met de meest rechter als ervoor sta met mijn gezicht de astra2.

Dus dat betekent?

Dat betekent dat je (veel) te ver richting oost hebt gedraaid. Je moet dus meer naar west draaien, tot je op de meest linker LNB (je staat ervoor met je neus naar de schotel) Astra2 (28.2E) hebt.
Geplaatst:

zoals jullie.. zien is dit geen lichte opgaven.

Hoop niet dat ik te weinig ruimte heb..

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Duidelijk, is 'precies verkeerd' zoals hierboven uitgelegd. Die foto helpt wel om je te kunnen helpen.

Geplaatst:

is het ook mogelijk om alles vanuit de Astra 3 uit te richten ipv de Astra1. Mijn astra1 is een twin(grootding) daarmee heb ik al uurtje gezocht naar de astra1 maar vond niks. Toen met een andere lnb gaan zoeken en vond astra2 bij toeval..

Geplaatst:

ik ga nu proberen om met de linker de astra2 weer te zoeken.. momentje. hopelijk zit de rest dan ook goed!

Dus ik hoef niet dichter naar de muur is de conclusie?

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Natuurlijk kan dat. Simpelweg de LNB naast die voor A2 aansluiten en zoeken maar. Wellicht dat je dan iets aan je elevatie moet schaven, maar dat mag de pret niet drukken.

Geplaatst:

Ok, ik ben nu zover dat ik de astra2 op de meest linker lnb heb, dus dat zou goed moeten zijn, toch?!

ook meteen de satfinder in de astra1 gedaan om te kijken of ik daar iets op ontvang. maar dan reageert het ding niet..dat betekend?

astra 1 zit tegen de houder aan zoals opschreven. Dat snap ik niet?

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Er staat vast een gradenverdeling op de rail is het niet? A1 dient 9 graden vanaf de A2 te zitten. Als dat meer/minder is, dan moet je daarmee nog wat schuiven. Indien de arm in de weg zit, dan moet je de schotel iets draaien en dan nogmaals proberen. In een dergelijk geval, ook weer de A2 zoeken natuurlijk.

Geplaatst:

sorry, maar ik snap helemaal niks van wat je nu schrijft.

De rail helpt zoals nodig naar beneden naar de goede kant. Ik kan alleen de LNB zelf nog wat draaien in de houder. De afstanden van elke LNB tot de astra 1 welke tegen de houder zit is goed.

Geen idee wat te doen?

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Als je ervoor staat, dan helt de rail rechts naar beneden, toch?

Hoe weet je zo zeker dat de afstanden tussen de LNB's goed is?

Geplaatst:

niet zeker nee, maar ik verwacht wel een signaal op de astra ergens te vinden. Dit lukt nog niet. Ben gestopt voor vandaag.

Binnenkort verder, bedankt voor snelle reacties en tips!

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Nu je zover bent en weet dat je schotel in grote lijnen goed staat, raad ik je aan deze handleiding verder te volgen. Ik denk dat je het daarmee prima gaat redden.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen