opie Geplaatst: 19 september 2011 Geplaatst: 19 september 2011 Succes morgen!! gr Opie Origineel bericht van: Franky4fun Bedankt voor de reacties. Ik ga morgenavond verder. Ik ga helemaal terug naar de basis. Eerst de Astra3 op 23,5 zien te vinden. Deze zet ik tegen het midden van de rail links (vanaf voorkant. Dat kan niet mis lijkt me. Volgens dishpointer met een 27,6 elevatie. Ik hoor dat ik daar mogelijk 3,5 bij op moet tellen vanwege rail. Ik weet het niet? Ik ga er vanuit dat ik de ALP gewoon recht naar beneden kan laten zitten (skew niet aanpassen) Het zal wel milimeter werk zijn, terwijl ik astra3 zeer ruim vond, maar astra1 helemaal niet. Ik ben benieuwd! Ik heb overigens gewoon alle zender in de lijst, omdat ik de oude schotel eerst had hangen. Tip van tv op NED1HD zetten en opzoek gaan is een goed idee als ik geen signaal krijg me de satfinder ertussen. Jullie horen het van! Dreambox 8000s (720 hdd, PLI) Samsung smart tv Dreambox 800 HD SE
Gast Franky4fun Geplaatst: 20 september 2011 Geplaatst: 20 september 2011 ik ben zojuist weer flink bezig geweest. En zonder resultaat! Ik ben lost. Ik heb de astra3 gezocht met de lnb links van het midden en vindt alleen de astra2. ik heb allerlei elevaties geprobeerd en ook +3,5 voor de correctie van de rail. ik heb met name gezocht rechts van de astra3 (van voorkant gezien). Wat gaat er toch fout? Zou de steiger zelf het signaal compleet verstoren? zie foto... Hulp dringend nodig!
Fatfreddy Geplaatst: 20 september 2011 Geplaatst: 20 september 2011 Misschien kun je dan beter eens met Astra 19,2 beginnen.
satencom Geplaatst: 20 september 2011 Geplaatst: 20 september 2011 Ik denk dat je de steiger even achter de schotel zet, dat meer kans maakt Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Gast Franky4fun Geplaatst: 20 september 2011 Geplaatst: 20 september 2011 Ja maar.. kan het zo zijn dat ik de Astra1 daardoor zo slecht, of helemaal niet kan vinden?!! en de astra2 wel zomaar...vanwege een steiger, zie foto eerder geplaatst.
Gast Franky4fun Geplaatst: 20 september 2011 Geplaatst: 20 september 2011 In het mooie Haarlem.. Waar de koffie en cake klaar staat voor satt-vrienden
Gast Franky4fun Geplaatst: 21 september 2011 Geplaatst: 21 september 2011 Update: goed nieuws ik heb de Astra1 en Astra3 gevonden, eureka! Maar nu. Ik zoek nu de astr2. Maar volgens mij zit die rechts van de astra1 (als je ervoorstaat). Het lijkt wel of de volgende in spiegelbeeld is van de positie van de satteliet zelf. klopt dat? Ik vond namelijk rechts van de astra1 de 36.0 eutelsat. Dat is raar? Ik neem aan dat ik meer naar de astra1 toe moet om op 28.2 te komen. Maar de astra3 zit op de andere kant? Dus mijn positie van Astra1&3 komt overeen met Conexxetion opstelling, maar de andere lijken contra..Is dit raar of mis ik wat? Wie helpt me weer een stap verder
Smurf Geplaatst: 21 september 2011 Geplaatst: 21 september 2011 als de astra 1 links is, astra 3 rechts, dan is astra 2 rechts van astra 3 Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3
Gast Franky4fun Geplaatst: 21 september 2011 Geplaatst: 21 september 2011 Een foto zegt meer, zie beneden! bij mij zit astra1 rechts van het midden zoals connexxion. Maar hoe kan dan dat ik nu verder aan de rechterkant de 36.0 eutelsat vindt?! Dat is contra.
Smurf Geplaatst: 22 september 2011 Geplaatst: 22 september 2011 ik geloof dat je verkeerd denkt het moet zijn astra 1 in het midden astra 3 ernaast astra 2 daar weer naast en niet aan de andere kant van astra 1 Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3
Gast Franky4fun Geplaatst: 22 september 2011 Geplaatst: 22 september 2011 Ik weet dat dit zo hoort ja. Maar leg me dan eens uit dat ik aan de kant van de astra1 19.2 ineens uitkom bij satteliet op 36.0 Eutelsat?? Je zou dan toch zeggen dat tussen 36.0 ------------- 19.2 ergens de 28.2 zou zitten? En de hotbird heb ik allemaal niet gevonden aan die kant. Zoals de instructie van connexxxion beschrijft. Anyone?
Fatfreddy Geplaatst: 22 september 2011 Geplaatst: 22 september 2011 Beetje vage tekening Franky4fun. Maar dat de lnb's spiegelbeeldig staan aan de satellieten aan de clarkbelt dat klopt wel. Het signaal word namelijk gespiegeld in de schotel. Als je daadwerkelijk 19,2 rechts van het midden hebt zeg maar tegen de feedarm aan ( als je er voor staat ) is het niet 36.0 maar waarschijnlijk 16.0 en dat zou dan wel kloppen ga je dan nog verder naar rechts verschuiven zul je Hotbird tegenkomen.
JBnl Geplaatst: 24 september 2011 Geplaatst: 24 september 2011 Ben vandaag toevallig met een triax 88 met multifeed bezig geweest en inderdaad volgens dishpointer zou de evaluatie op 28,5 moeten staan, maar zoals hier ook werd genoemd wat graden erbij op zetten, in het oosten kwam van nl kwam ik uit op 31 graden. Ik heb de houder gemonteerd zoals in het grote verhaal hier, alleen heb ik 23,5 oost als middelpunt en de rest erbij gezet. Prima resultaat. groeten,JBnl
Gast Franky4fun Geplaatst: 26 september 2011 Geplaatst: 26 september 2011 Het is gelukt ondertussen, ben de troste bezitter van een triax 78 A1,2,3,H Bedankt voor alle nuttige tips en opmerkingen! Hangt er zeer strak bij allemaal!! Draadje kan gesloten worden.. project afgerond
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen