Ga naar inhoud


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo.

 

Ik gebruik altijd thunderbird en nooit geen problemen.

Ik plaats altijd een profile terug zodat ik alle accounts niet meer opnieuw hoef aan te maken.

 

Ik heb een nieuwe laptop gekocht en heb 3 accounts voor de mail.

Ik heb ze op deze laptop eerst nieuw aan gemaakt en 2 accounts werkten direct en de 3de niet.

Hier krijg ik een melding ,

Verzending van wachtwoord is niet gelukt. Mailserver pop3.zonnet.nl antwoordde: USER xxxxxx set, mate

 

Ik heb de account verwijderd en van mijn andere werkende pc de profile over gezet en mijn verbazing schetst dat op dit account dezelfde melding komt terwijl de andere 2 wel werken.

 

Dit begrijp ik niet.

 

 

Gr cb1


Geplaatst:

Is het wachtwoord voor die account wel correct?

Ik zou gewoon het wachtwoord eens opnieuw invullen.

 

Puch

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:

Die heb ik al tig keer ingevuld.E als ik alle accounts verwijder en van een werkende pc de profile hier in zet dan is dat incl wachtwoord dus moet het zekers werken.

Ik heb overigens om het voor mijzelf makkelijk te houden voor alle 3 accounts dezelfde wachtwoord.

Dit kan je in thunderbird ook in het menu terugzien wat voor ww er voor een account is opgeslagen.

Deze is correct.

Daarom begrijp ik het niet.

Alle instellingen zijn overgenomen uit de werkende pc doormiddel van het profiel overzetten.

(ook het account opnieuw aanmaken geeft dezelfde error)

Geplaatst:

Als ik de hele handel opnieuw installeer dan is het enige wat

ik doe de verwijzing naar mijn profielmap in TB aanpassen.

 

Dus geen nieuw profiel aanmaken en óók niet een profiel

importeren.

 

Doe jij hetzelfde?

 

Of zit W7 wellicht dwars (voorheen had je mogelijk XP)

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Geplaatst:

Ik gebruik pc's met zowel win7 als xp.

op de win7 pc's en xp werkte het altijd.

Ook op deze nieuwe laptop werkt het alleen dit account niet.

Ik heb nog een oud zonnet adres die het wel doet.

Op de oude pc lopen allebei zonnet adressen en op deze laptop maar 1 van de 2.

Dit is vreemd.

Normaal heb ik geen hulp nodig maar dit begrijp ik totaal niet.

De instellingen zijn bij alle 2 accounts hetzelfde.

Als win 7 in de weg zou zitten dan zouden ook de andere accounts niet werken maar doen dit dus wel.

Als het aan de account zelf zou liggen , zou hij op de andere pc ook niet werken.

Geplaatst:

Ik heb 2 zonnet accounts met dezelfde instellingen en een ziggo account die uiteraard anders is.

De ene zonnet werkt wel de andere niet.

Allebei gebruiken poort 110.

Ik heb dus zoals eerder gezecht ook al het profiel van een werkende pc in deze gekopieerd maar heeft hetzelfde effect.

Geplaatst:
Origineel bericht van: JanLuc Piccard
Virus scanner even uitzetten en kijken of deze dwars zit.


Bingo.
Had ik zelf ook aan kunnen denken.
Het werkt.
Even de instelling van de virusscanner na kijken.

Bedankt.

Gr Cb1
Geplaatst:

En nog een tip.

Om accounts over te zetten op een andere PC gebruik ik altijd KLS Mail Backup.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Geplaatst:
Origineel bericht van: CB1
Bingo.
Had ik zelf ook aan kunnen denken.
Het werkt.
Even de instelling van de virusscanner na kijken.

Bedankt.

Gr Cb1


Niets fijner dan mensen die even laten weten als het gelukt is en hoe. Ik had hier ook nooit aan gedacht... dus je bent niet alleen op de wereld. smile

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Geplaatst:

Voor thunderbird hoef ik alleen het mapje profile op te slaan.

Deze terug kopieren in de nieuwe installatie en ik heb mijn mail adressen mails alle accounts in 1 keer terug.

Heb ik geen appart programma bij nodig.

Maar dit was ook niet de isue.

Ik kon alleen niet inloggen met 1 account terwijl de andere 2 wel werkten.

 

Gr cb1

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...