ronaldsl Geplaatst: 19 september 2011 Geplaatst: 19 september 2011 Hoi, Ik ben al de hele middag bezig om een W7 en XP systeem met elkaar te laten praten. 1) Ik denk dat ik alle onderdelen (delen etc) heb aangezet in de W7 computer. 2) W7 computer ziet XP systeem in netwerk 3) XP systeem ziet W7 systeem in netwerk. 4) Printer WEL kunnen delen die aan W7 systeem hangt. 5) Het lukt mij dus niet om over elkaar, in allerlei mappen, bestanden te kunnen uitwisselen. Iemand een duidelijke nederlandse tutorial ? of andere ideeën ? Groet, Ronald
Sjattuh Geplaatst: 19 september 2011 Geplaatst: 19 september 2011 Kijk eens bij het tabblad 'Beveiligen' (Security - naast tabblad Delen) of de "user" 'Idereen' (of de username van de gebruiker op de andere machine wie de rechten moet hebben) ook daadwerkelijk alle rechten heeft. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Puch Geplaatst: 20 september 2011 Geplaatst: 20 september 2011 Meestal werkt die: Maak op alle pc's zowel windows xp als windows 7 alle accounts aan. vb: op windows xp pc heb je je eigen account ronalddsl met wachtwoord ******** Maak op de win 7 machine net dezelde account aan met hetzelde wachtwoord. Het is echter belangrijk dat je een wachtwoord gebruikt. Accounts zonder wachtwoorden geven problemen. Normaal gezien zullen de twee pc's nu kunnen communiceren zonder probleem. Je moet natuurlijk wel elke map waarin je bestanden wil uitwisselen gedeeld zetten. iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
ronaldsl Geplaatst: 20 september 2011 Auteur Geplaatst: 20 september 2011 Hee, Heb het nu voor mekaar dat ik vanaf de W7 de XP kan benaderen en schrijven en lezen. Vanaf de XP kan ik via de W7 printen. Kijken hoelang dit blijft werken. Dit is voldoende voor mij. Thanxs allemaal (weer). Ronald
Sjattuh Geplaatst: 20 september 2011 Geplaatst: 20 september 2011 Origineel bericht van: ronaldsl Hee, Heb het nu voor mekaar dat ik vanaf de W7 de XP kan benaderen en schrijven en lezen. Vanaf de XP kan ik via de W7 printen. Kijken hoelang dit blijft werken. Dit is voldoende voor mij. Thanxs allemaal (weer). Ronald Met de account truck? Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
ronaldsl Geplaatst: 20 september 2011 Auteur Geplaatst: 20 september 2011 MMMMMM Ik heb alles opengezet en gedeeld op het W7 systeem. Ik heb alles gedeeld op het XP systeem. Verder niets. En toen werkte het, althans wat mijn bedoeling was, vanaf het W7 systeem kunnen lezen/schrijven naar het XP systeem, meer is niet nodig. Ik heb in het XP systeem een paar backup/opslag schijven zitten, en daar kan ik nu bij. Ik was ook al verbaasd.... ha ha ha ha (en nee, geen account truck)
ronaldsl Geplaatst: 22 september 2011 Auteur Geplaatst: 22 september 2011 tja, en het werkt al niet meer........ Fajo XP FSJ is alleen voor XP toch ? Is er niets zoiets voor W7 ? Groet, ronald
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen