Gast Shape Geplaatst: 19 september 2011 Geplaatst: 19 september 2011 Hallo mede-satters, ca 1 jaar terug heb ik met hulp van dit forum, het voor elkaar kunnen krijgen om de dreambox te benaderen van buitenaf via het SCP protocol. Op dit protocol zit een private key. Nu valt me met regelmaat op, dat de verbinding (lees: inlogmodelijkheid) niet overdreven stabiel is. ik krijg de indruk, dat zodra ik de zenderlijst wil updaten(of uberhaupt iets verander in de db), ik ineens de SCP verbinding niet meer kan gebruiken. Aardig wat tijd aan besteed, om de verbinding weer werkend te krijgen, maar het enige dat werkt, lijkt opnieuw flashen te zijn, en de SCP weer opnieuw op te zetten. Is er wellicht iemand van jullie die weet hoe ik de connectie ook weer tot stand kan brengen, zonder dat ik de db opnieuw moet flashen? Graag hoor ik het. Mvg, Shape
SIMBAke Geplaatst: 19 september 2011 Geplaatst: 19 september 2011 Ik gebruik ook Winscp en heb net de nieuwe versie 4.3.5 geinstaleerd , misschien die eens proberen VU+ ultimo en ultimo 4K Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar ) Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )
Beheerder Michel Geplaatst: 20 september 2011 Beheerder Geplaatst: 20 september 2011 Gebruik je dan ook echt een SCP verbinding of gebruik je binnen winscp gewoon poort 21 FTP? Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Gast Shape Geplaatst: 20 september 2011 Geplaatst: 20 september 2011 Origineel bericht van: SIMBAke Ik gebruik ook Winscp en heb net de nieuwe versie 4.3.5 geinstaleerd , misschien die eens proberen Had ik inderdaad ook al aangedacht. Helaas werkte het na versie 4.3.5 nog steeds niet. Origineel bericht van: Michel Gebruik je dan ook echt een SCP verbinding of gebruik je binnen winscp gewoon poort 21 FTP? Ik gebruik poort 22 (SCP) De firewall van de computer uitgezet en opnieuw opgestart, modem ook opnieuw opgestart, maar nog steeds geen verbinding. Vind het zo vreemd, want het werkte eerst zeer goed en -ik vermoed dat- na het updaten van de zenderlijst de verbinding eruit klapte.
Loui (K) Geplaatst: 20 september 2011 Geplaatst: 20 september 2011 En ik gebruik poort21 en heb gewoon toegang met Winscp.
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 20 september 2011 Geplaatst: 20 september 2011 Kun je wel gewoon inloggen met bv. Putty of telnet?
Gast Shape Geplaatst: 20 september 2011 Geplaatst: 20 september 2011 Origineel bericht van: Loui (K) En ik gebruik poort21 en heb gewoon toegang met Winscp. Poort 21 is voor een FTP sessie. Lokaal is dat geen probleem, maar over internet poort 21 gebruiken voor een FTP sessie is niet echt verstandig. Origineel bericht van: Tha Great Mac Kun je wel gewoon inloggen met bv. Putty of telnet? Telnet (lokaal via Putty) is geen probleem. Ik heb de private key opnieuw gemaakt en deze in de db gezet. Mocht ook niet tot resultaat leiden. Weet iemand wellicht een mogelijkheid om SSH weer uit te schakelen in de db? Nadat ik de db heb geflashed met een nieuwe image, kan ik het e.e.a. weer instellen. Ik moet dan eerst wel SSH actief maken, door het password te veranderen. Als ik SSH uit kan zetten (of te wel resetten incl het certificaat), krijg ik misschien hetzelfde resultaat
Gast Shape Geplaatst: 20 september 2011 Geplaatst: 20 september 2011 Ik heb het al ontdekt, en het is ook nog een heel lullig foutje ook nog! Mijn ISP heeft mijn IP-adres gewijzigd, en ook nog op een dusdanige manier dat het me een aantal keren niet is opgevallen! Blijkbaar gebeurd het veranderen van IP-adres wel vaker. Het verklaard waarom de DB na flashen weer werkt, omdat ik altijd het IP adres vanuit de modem kopieer (om type fouten te voorkomen) en zodoende weer een werkende SCP verbinding op zette na een flash. Desondanks iedereen bedankt voor het reageren en meedenken. Grt, Shape
Gast Mimisiku Geplaatst: 20 september 2011 Geplaatst: 20 september 2011 Het is wellicht handig om DynDNS te gebruiken als je ISP je IP regelmatig veranderd. Zo kun je je Dreambox een vast IP nummer toekennen i.p.v. DHCP. Zo hoef je maar éénmalig de boel te configureren. Ook makkelijk voor Backup en Restore doeleinden....
Gast Shape Geplaatst: 20 september 2011 Geplaatst: 20 september 2011 Idd ook wel over nagedacht en me tot op zekere hoogte ook in veriept. Wat ik toen alleen ontdekte is dat er dan geen sprake meer kan zijn van een SSH verbinding (en dat vindt ik wel belangrijk). Of is mijn informatie achterhaald?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen