Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Waar staat dat wetenschappers niet slaagden?

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:
Origineel bericht van: Psychosammie

Citaat:
...that had thwarted scientists for a decade.

Wat zoveel betekent als:

...waar de wetenschappers al 10 jaar lang niet in slaagde te doen.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Geplaatst:
Origineel bericht van: Sjattuh

Citaat:
...that had thwarted scientists for a decade.

Wat zoveel betekent als:

...waar de wetenschappers al 10 jaar lang niet in slaagde te doen.

Volgens mij is dat in de voltooid verleden tijd geformuleerd. Wat volgens mij weer impliceert dat ze dat nu wel opgelost hebben.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Geplaatst:
Origineel bericht van: bigtwin
Volgens mij is dat in de voltooid verleden tijd geformuleerd. Wat volgens mij weer impliceert dat ze dat nu wel opgelost hebben.

Ja klopt inderdaad met dit stukje.

"...dat wat wetenschappers al 10 jaar lang had tegengehouden."

Echter als je de hele zin erbij pakt:

"they have deciphered the structure of an enzyme of an AIDS-like virus that had thwarted scientists for a decade."

Wordt het (letterlijk):

"ze hadden een op een AIDS virus lijkende enziem struktuur ontrafeld welke de wetenschappers al 10 jaar lang had tegengehouden."

Oftewel:

De hackers hebben het ontcijferd waardoor het de wetenschappers ook niet meer tegenhoudt.

Engels is tricky met dit soort dingen, maar de zin is duidelijk bedoeld om aan te geven dat de Hackers het hebben gefixed en niet de wetenschappers.

Geplaatst:
Overigens, de titel van dit topic insinueert iets waar ik het niet mee eens kan zijn.

Nu ik het artikel beter doorlees, zie ik trouwens dat het helemaal niet over hackers gaat, maar over gamers. Dat zijn toch echt andere soort jongens. Topic is dus verkeerd geformuleerd.

Ik vond het al gek, dat hackers een virus hacken of zo...?

ET10000
DM7020HD

Geplaatst:
Nu ik het artikel beter doorlees, zie ik trouwens dat het helemaal niet over hackers gaat, maar over gamers. Dat zijn toch echt andere soort jongens. Topic is dus verkeerd geformuleerd.

Ik vond het al gek, dat hackers een virus hacken of zo...?

Nou ja... als je erover nadenkt, is dat niet precies wat ze doen?

Het virus heeft bepaalde beveiligingen (aids virus verandert de hele tijd waardoor medicijnen niet aanslaan omdat deze niet mee evolueren) en ze zoeken die ene trojan om erin te komen en een C:\Format te kunnen geven. smile

Geplaatst:

Als je goed leest staat er er dat wetenschappers daar al langer mee bezig zijn maar dat ze daar niet de juiste gereedschappen voor gebruikten (microscoop geeft 2D beeld en er is een 3D beeld nodig).

En dus gooiden ze het over een andere boeg. Namelijk het inzetten van een community. In dit geval gamers via een soort van tool / spel Foldit. Niks nieuws, zie oa Seti.

De eer komt dus zowel de wetenschappers als de gamers toe. Kern van het verhaal is niet het vinden van die 3D structuur maar een geheel nieuwe aanpak die nieuwe mogelijkheden biedt.

• Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)

Geplaatst:
Als je goed leest staat er er dat wetenschappers daar al langer mee bezig zijn maar dat ze daar niet de juiste gereedschappen voor gebruikten (microscoop geeft 2D beeld en er is een 3D beeld nodig).

En dus gooiden ze het over een andere boeg. Namelijk het inzetten van een community. In dit geval gamers via een soort van tool / spel Foldit. Niks nieuws, zie oa Seti.

De eer komt dus zowel de wetenschappers als de gamers toe. Kern van het verhaal is niet het vinden van die 3D structuur maar een geheel nieuwe aanpak die nieuwe mogelijkheden biedt.

Dus zij kwamen er niet uit en dankzij de *insert used group name here* is het wel gelukt.

Geplaatst:
Citaat:
Dus zij kwamen er niet uit en

Een interpretatie die ik niet met je deel.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Sjattuh
Dus zij kwamen er niet uit en dankzij de *insert used group name here* is het wel gelukt.

Lijkt me een geval van gelijk willen hebben... om het gelijk hebben.

ET10000
DM7020HD

Geplaatst:
Lijkt me een geval van gelijk willen hebben... om het gelijk hebben.

Een feit is een feit. En het ging me meer om de manier zoals TS werd aangesproken.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen