ronaldsl Geplaatst: 20 september 2011 Geplaatst: 20 september 2011 Hee, Schrikken jullie allemaal niet van de vele berichten van de afgelopen tijd ? De vele en vele websites van een grote Japanse fabrikant, onze overheid sites en zelfs de site van de 'toezichthouder' van de beveiligings certificaten worden gekraakt/gehackt. We moeten en kunnen ZOOO voorzichtig zijn met inlog en wachtwoorden etc, maar toch. Ik moest vanmiddag mijn DigiD opnieuw activeren.....en dacht... zal ik dat wel doen ? Ik moest wel, sommige instanties zijn zonder niet meer te bereiken cq te benaderen. Hoever gaat dit ? Ik heb er persoonlijk mijn bedenkingen bij. Greet, Ronald
Fatfreddy Geplaatst: 20 september 2011 Geplaatst: 20 september 2011 Het is een weg die we in zijn gegaan waarop we niet kunnen omdraaien. Accepteer dat maar want anders word je echt paranoia.
ronaldsl Geplaatst: 20 september 2011 Auteur Geplaatst: 20 september 2011 ja, weet ik, maar ik denk wel eens, een betaling doen ? Ik vul wel weer een acceptgiro in (ja oud he !!) ondanks je wachtwoorden etc en sms TAN (ING) die schijnen toch ook alweer gehackt te KUNNEN worden. IK ga mezelf van het NET zoveel mogelijk verwijderen, Hyves, Facebook etc, waar ik toch al niet veel mee doe, maar toch... Type voor de aardigheid eens je eigen naam in en zie !! Om een voorbeeld te geven, via het NET, heb ik via, via een oude vriendin van 30 jaar geleden terug gevonden, onder een heel andere naam, maar toch ik vond haar tenslotte... Er staat al zoveel van ons allemaal op het Net en al helemaal als het zo eenvoudig gehackt kan worden.......
Moderator ceesv Geplaatst: 20 september 2011 Moderator Geplaatst: 20 september 2011 Sla Orwell's 1984 er nog maar eens op na.... Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
ronaldsl Geplaatst: 20 september 2011 Auteur Geplaatst: 20 september 2011 Yes, die kant gaan we heel hard op......... (wat een visie had die man TOEN al....)
kaelem Geplaatst: 21 september 2011 Geplaatst: 21 september 2011 Ik reed vanmorgen toevallig door beverwijk to het rode kruis ziekenhuis oftewel het brandwondencentrum. Sta ik voor het stoplicht te wachten zie ik DIGINOTAR oid aan de muur hangen. Inmiddels zijn ze alweer failliet verklaard geloof ik. -= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-
JosFop4Sat Geplaatst: 21 september 2011 Geplaatst: 21 september 2011 Mensen zijn soms gewoon slordig en vooral als er veel routine in het spel is. We worden ook geacht om zoveel mogelijk dingen gelijktijdig te doen, waardoor de kans op blunders groter wordt. Ook controle door een 2e 'man' is vaak te duur en als er dan veel op het spel staat is dat gewoon te erg voor woorden. Dat de miljoenennota te vroeg gelekt is, is niet erg. Wel dat af en toe onze gegevens op straat liggen en je niet weet wat iemand er ooit mee gaat doen. Af en toe "back to your roots" is dus wel eens goed idee denk ik. You can never solve a problem on the level on which it was createdGroeten, JosVU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3
pukje Geplaatst: 21 september 2011 Geplaatst: 21 september 2011 Wat ik het ergste vind dat iedereen met mijn sofinummer+naam+geboortedatum legaal met toestemming van belasting uit mijn naam wijzigingen in mijn belasting gegevens kan aanbrengen. Zoals toeslagen aanvragen en op andere rekeningen laten overmaken
goto Geplaatst: 21 september 2011 Geplaatst: 21 september 2011 Origineel bericht van: pukje Wat ik het ergste vind dat iedereen met mijn sofinummer+naam+geboortedatum legaal met toestemming van belasting uit mijn naam wijzigingen in mijn belasting gegevens kan aanbrengen. Zoals toeslagen aanvragen en op andere rekeningen laten overmaken Bovenstaande moet in de verleden tijd, belastingdienst heeft het aangepast en het kan dus niet meer. compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.
Mistrale Geplaatst: 21 september 2011 Geplaatst: 21 september 2011 Hoogleraar Sterrenkunde Vincent Icke vertelde bij de Wereld Draait Door heel beeldend hoe wij onszelf uiteindelijk in de nesten zullen werken als we zo onzorgvuldig met onze persoonlijke gegevens om zullen gaan.
ronaldsl Geplaatst: 21 september 2011 Auteur Geplaatst: 21 september 2011 Verleden tijd ? Ach, kwestie van tijd, dat een of andere website weer wordt gekraakt.......
vGnp Geplaatst: 21 september 2011 Geplaatst: 21 september 2011 EPD heb ik me zodra de mogelijkheid daar was direct voor afgemeld. En ook: Heel veel mensen realiseren zich niet dat zodra ze op een pagina zijn waar zo'n Twitter of Facebook (en nog veeeeel meer van dat soort sites) icoontje staat ze worden gevolgd en er browsing data wordt verzameld. En het "leuke" daaraan is dat je niet eens een profiel hoeft te hebben op zo'n Social Media Site, de data verzamelen ze zonder dat profiel ook. Lang leve het Internet! vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
fcr052 Geplaatst: 21 september 2011 Geplaatst: 21 september 2011 Origineel bericht van: pukje Wat ik het ergste vind dat iedereen met mijn sofinummer+naam+geboortedatum legaal met toestemming van belasting uit mijn naam wijzigingen in mijn belasting gegevens kan aanbrengen. Zoals toeslagen aanvragen en op andere rekeningen laten overmaken ach Pukje, je moet ook de voordelen van dit fenomeen zien, ik heb al mijn gegevens uit het belastingsysteem verwijderd, ik besta voor hun niet meer. ik hoef de voordelen hiervan toch niet uit te leggen? o ja, de stiekeme groeten uit zuid-limbabwe PS tegen niemand zeggen hoor ik wou dat ik wist wat ik niet wist, dan wist ik meer dan ik nu weet van mijn Dreambox 8000HD en Xtrend 9500 met Triax 90 cm voor 13°E/19.2°E/23.5°E/28.2°E
goto Geplaatst: 21 september 2011 Geplaatst: 21 september 2011 Ok...er wordt browserdata verzameld, so what !!! Een beetje klantenkaart van de super/bouw of wat voor markt ook, verzameld ook gegevens over je koopgedrag dus wat je lekker of mooi vind. Niet verder vertellen hoor maar ik heb vernomen dat er zelfs op sat4all wordt bijgehouden naar welke ontvangers je interesse uitgaat.... maarre dat heb je niet van mij compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.
vGnp Geplaatst: 21 september 2011 Geplaatst: 21 september 2011 Origineel bericht van: goto Een beetje klantenkaart van de super/bouw of wat voor markt ook, verzameld ook gegevens over je koopgedrag dus wat je lekker of mooi vind. Klopt. Doe ik dus ook niet aan mee. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen