Ga naar inhoud

Ben Ik paranoia ? Ik ga alles weer 'analoog' doen !

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hee,

Schrikken jullie allemaal niet van de vele berichten van de afgelopen tijd ?

De vele en vele websites van een grote Japanse fabrikant, onze overheid sites en zelfs de site van de 'toezichthouder' van de beveiligings certificaten worden gekraakt/gehackt.

We moeten en kunnen ZOOO voorzichtig zijn met inlog en wachtwoorden etc, maar toch.

Ik moest vanmiddag mijn DigiD opnieuw activeren.....en dacht... zal ik dat wel doen ? Ik moest wel, sommige instanties zijn zonder niet meer te bereiken cq te benaderen.

Hoever gaat dit ? Ik heb er persoonlijk mijn bedenkingen bij.

Greet,

Ronald

Geplaatst:

ja, weet ik, maar ik denk wel eens, een betaling doen ? Ik vul wel weer een acceptgiro in (ja oud he !!) ondanks je wachtwoorden etc en sms TAN (ING) die schijnen toch ook alweer gehackt te KUNNEN worden.

IK ga mezelf van het NET zoveel mogelijk verwijderen, Hyves, Facebook etc, waar ik toch al niet veel mee doe, maar toch...

Type voor de aardigheid eens je eigen naam in en zie !!

Om een voorbeeld te geven, via het NET, heb ik via, via een oude vriendin van 30 jaar geleden terug gevonden, onder een heel andere naam, maar toch ik vond haar tenslotte...

Er staat al zoveel van ons allemaal op het Net en al helemaal als het zo eenvoudig gehackt kan worden.......

• Moderator
Geplaatst:

Sla Orwell's 1984 er nog maar eens op na....

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ik reed vanmorgen toevallig door beverwijk to het rode kruis ziekenhuis oftewel het brandwondencentrum.

Sta ik voor het stoplicht te wachten zie ik DIGINOTAR oid aan de muur hangen.

Inmiddels zijn ze alweer failliet verklaard geloof ik.

-= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-

Geplaatst:

Mensen zijn soms gewoon slordig en vooral als er veel routine in het spel is. We worden ook geacht om zoveel mogelijk dingen gelijktijdig te doen, waardoor de kans op blunders groter wordt.

Ook controle door een 2e 'man' is vaak te duur en als er dan veel op het spel staat is dat gewoon te erg voor woorden.

Dat de miljoenennota te vroeg gelekt is, is niet erg.

Wel dat af en toe onze gegevens op straat liggen en je niet weet wat iemand er ooit mee gaat doen.

Af en toe "back to your roots" is dus wel eens goed idee denk ik.

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Geplaatst:

Wat ik het ergste vind dat iedereen met mijn sofinummer+naam+geboortedatum legaal met toestemming

van belasting uit mijn naam wijzigingen in mijn

belasting gegevens kan aanbrengen.

Zoals toeslagen aanvragen en op andere rekeningen laten overmaken

Geplaatst:
Origineel bericht van: pukje
Wat ik het ergste vind dat iedereen met mijn sofinummer+naam+geboortedatum legaal met toestemming

Bovenstaande moet in de verleden tijd, belastingdienst heeft het aangepast en het kan dus niet meer.

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Geplaatst:

Hoogleraar Sterrenkunde Vincent Icke vertelde bij de Wereld Draait Door heel beeldend hoe wij onszelf uiteindelijk in de nesten zullen werken als we zo onzorgvuldig met onze persoonlijke gegevens om zullen gaan.

Geplaatst:

EPD heb ik me zodra de mogelijkheid daar was direct voor afgemeld.

En ook: Heel veel mensen realiseren zich niet dat zodra ze op een pagina zijn waar zo'n Twitter of Facebook

(en nog veeeeel meer van dat soort sites) icoontje staat ze worden gevolgd en er browsing data wordt verzameld.

En het "leuke" daaraan is dat je niet eens een profiel hoeft te hebben op zo'n Social Media Site, de data verzamelen

ze zonder dat profiel ook. Lang leve het Internet! frown

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:
Origineel bericht van: pukje

ach Pukje, je moet ook de voordelen van dit fenomeen zien, ik heb al mijn gegevens uit het belastingsysteem verwijderd, ik besta voor hun niet meer. ik hoef de voordelen hiervan toch niet uit te leggen?

o ja, de stiekeme groeten uit zuid-limbabwe

PS

tegen niemand zeggen hoor

ik wou dat ik wist wat ik niet wist, dan wist ik meer dan ik nu weet van mijn

Dreambox 8000HD en Xtrend 9500 met Triax 90 cm voor 13°E/19.2°E/23.5°E/28.2°E

Geplaatst:

Ok...er wordt browserdata verzameld, so what !!!

Een beetje klantenkaart van de super/bouw of wat voor markt ook, verzameld ook gegevens over je koopgedrag dus wat je lekker of mooi vind.

Niet verder vertellen hoor maar ik heb vernomen dat er zelfs op sat4all wordt bijgehouden naar welke ontvangers je interesse uitgaat.... maarre dat heb je niet van mij :D

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Geplaatst:
Origineel bericht van: goto
Een beetje klantenkaart van de super/bouw of wat voor markt ook, verzameld ook gegevens over je koopgedrag dus wat je lekker of mooi vind.

Klopt. Doe ik dus ook niet aan mee.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen