Ga naar inhoud


Stel: Je start een eigen satellietzender.


SalimRMAF

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Volgens mij stamt de Drs. nog uit het quadruplex tijdperk. :grin:

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


ja,en veronderstel,dat je aan abonnee zender wil doen,

wat zijn de kosten voor

een encryptie systeem te ontwikkelen en eventueel te patenteren of een bestaande techniek een licentie te hebben

de kosten voor de kaarten

de kosten voor de encryptors,de pc en etc om de kaarten te voorzien van (nieuwe) gegevens?

de callcentermedewerkers die er moeten zijn om kaartjes te aktiveren deaktiveren enz.

wil je een gekoppeld systeem,hoeveel moet je bijdragen per ontvanger?

dus wat zou het geheel kosten voor de hardware,het lokaal en de nodige calcentermedewerkers?

telefoonlijnen niet vergeten.en voor het begin om klanten te winnen liefst een gratis inbelnummer die ook pakken geld kost.

dan denk ik dat het beter/goedkoper is om een atv zender te starten.(vergeet dan niet dat je de nodige radioamateur licentie nodig heeft).

ps:ik denk moest ieder sat4all lid 1.000€ zou storten op een gezamelijk rekening,dat we nog geen geld genoeg zouden hebben om een zender de lucht in te jagen (of hoe schijf je het?)

aangepast door sattv4iedereen

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat als je de prijs hoort, we dan geen vrienden meer zijn.

Ik vraag me af of het wel zo duur is.

dr dish doet het en als ik zijn programma zie heeft

hij niet veel inkomsten.

 

Kan ook zijn dat als je NED123 uitzend dat de overheid wel iets wil bijdragen in de kosten zoals bij CD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Drs. IJzerbout, je hebt veel ervaring lees ik met dit soort zaken. Is het een hobby of heb je ook daadwerkelijk dit soort dingen als werk gehad?

Het is, of beter gezegd was mijn werk..2 jaar geleden werkte ik voor Cognag Jay Image in Parijs. Dat is een groot Playout Centre en is van bij TDF (Télédiffusion de France). TDF is ook de eigenaar van Media Broadcast in Duitsland. Media Broadcast was vroeger een tak van de Deutsche Telekom en heeft een defacto monopool in Duitsland op het gebied van het aanbieden van satelliet uplinks, glasvezel verbindingen en play-out capaiciteit.

TDF is ook eigenaar van SmartJog en bezit 50% van Levira in Estland. Dat is ook een PlayOutCentre (POC).

Ik werk nu nog steeds in Broadcast wereld maar ben met andere dingen bezig.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aah okay dat is verhelderend.

 

Wat zou het ongeveer kosten om een zender te starten:

 

-Hotbird 13o , Transponder/Freq maakt niets uit. (Beam europa)

-FTA 1080i zender

-1 Audiostream, geen subtitles, +/- 6MBPS ,

-Via een POC de lucht in sturen.

-De benodigde apparatuur voor het uitzenden, huren.

-uptime van 99.5% is genoeg.

-Geen archivering (kun je zelf doen)

-Geen EPG

 

Wat zou dit ONGEVEER/schatting kosten? Voor het eerste jaar (starten) en voor het tweede jaar?

 

Het gaat dus eigenlijk om een kwalitatief acceptabele FTA zender gericht voor europa, met minder belangrijke content.

 

Moet ik dan voor het eerste jaar denken aan 600,000 , of 2 Miljoen euro?

aangepast door SalimRMAF

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als deze vraag aan mij gericht is, dan kan ik je niet helpen.

Zou ik dat wel kunnen, dan maak ik geen offerte openlijk op dit board.

Je zult je moeten richten aan de POC´s en dienstverleners die ik al eerder genoemd heb.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Best een serieuze vraag eigenlijk.

Restcapaciteit. :D Net als Chinese webshops doen met het verzenden van pakketjes. :grin: Sommigen komen pas na twee maanden aan door ruimtegebrek.

 

Drs Ijzerbout, bedankt voor al je informatie. Als ik wat meer tijd heb zal ik ze benaderen.

 

Als je ooit een vraag hebt over marokkanen of moslims, dan sta ik bij je in het krijt! :D

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...