Lamko Geplaatst: 25 september 2011 Geplaatst: 25 september 2011 Voor troubleshooting vsftpd ben ik hier geraakt : http://www.tienphatads.com/embedded/?p=154 Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
Gast Shape Geplaatst: 25 september 2011 Geplaatst: 25 september 2011 Heb de site even bekenen en het eea aangepast in de VSFTPD.conf file. Mocht ook niet baten. Ik gooi de handdoek in ring. In iedergeval dank voor je hulp Lamko. Grt, Shape
Lamko Geplaatst: 25 september 2011 Geplaatst: 25 september 2011 Jammer, help graag iemand op weg. Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
paulvr Geplaatst: 25 september 2011 Geplaatst: 25 september 2011 Je zult lachen, maar soms is de kloof tussen mensen die veel weten en hen die weinig weten zo groot dat je echt leuke misverstanden krijgt. Ik zag het kopje en ik dacht echt dat je van je DM800 schroot wilde maken.... Ik wilde je al haast een kleine moker toesturen speciale interesse: C-Band
Gast Shape Geplaatst: 26 september 2011 Geplaatst: 26 september 2011 Origineel bericht van: paulvr Je zult lachen, maar soms is de kloof tussen mensen die veel weten en hen die weinig weten zo groot dat je echt leuke misverstanden krijgt. Ik zag het kopje en ik dacht echt dat je van je DM800 schroot wilde maken.... Ik wilde je al haast een kleine moker toesturen Een aantal malen heb ik de neiging wel gehad om er schroot van te maken. Helemaal als ik iets niet voor elkaar krijg
Gast Shape Geplaatst: 27 september 2011 Geplaatst: 27 september 2011 Een kennis van me heeft aangeboden om samen de code te bekijken en te ontleden. Er zijn 3 stukjes code die niet herkend worden en waar we geen oplossing voor kunnen vinden. 1. Via FTP verbinding een nieuwe user aanmaken met groep, is totaal geen probleem. De code: adduser algemeen. Een standaard home adres in de dreambox toevoegen is ook geen probleem. Deze wordt doorgaans zelf door de DB gemaakt overigens. 2. Het probleem begint, zodra de user geen toegang krijg tot de bin, ook al is deze in dezelfde home dir als die de DB eerder heeft gemaakt. Code: adduser -h /home/algemeen \-s /bin/false -G ftp-users algemeen. Melding “toegang geweigerd”. 3. Als de user wel toegang krijgt tot de bin, maar de home dir wordt aangepast, geeft dit ook problemen ook al zijn er (volgens ons) de juiste rechten aan toe gevoegd. Code: chown -R algemeen:ftp-users /media/hdd/chroot/home/algemeen chmod 770 /media/hdd/chroot/home/algemeen 4. Zodra de VSFTPD.conf file wordt aangepast, dan begint de ellende pas echt. Krijg de Melding: OOPS: 500 child died. Naar wat we opzochten op internet, is deze melding divers en zou de oorzaak hiervan in de VSFTPD.conf file moeten liggen. De code is aangepast, maar zonder resultaat. Bijgaand de code. Iemand een idee? Lamko? Kan het verwijderen van VSFTPD en het opnieuw installeren ook een uitkomst bieden? write_enable=yes dirmessage_enable=YES nopriv_user=ftpsecure ls_recurse_enable=YES hide_ids=YES local_enable=YES local_umask=022 chroot_local_user=YES chroot_list_enable=YES chroot_list_file=/media/hdd/chroot/home/vsftpd.chroot_list anonymous_enable=NO syslog_enable=YES vsftpd_log_file=/media/hdd/chroot/home/vsftpd.log dual_log_enable=YES connect_from_port_20=YES idle_session_timeout=600 data_connection_timeout=120 pam_service_name=vsftpd #listen=YES ssl_enable=NO pasv_min_port=30000 pasv_max_port=30100 check_shell=no
Lamko Geplaatst: 28 september 2011 Geplaatst: 28 september 2011 Gooi je config eens weg en haal één van het internet af dan weet je zeker dat het niet aan je config ligt. Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen