MpCow Geplaatst: 22 september 2011 Geplaatst: 22 september 2011 ahum, heb het solo kastje van iemand anders even in gebruik, is op vakantie, kan ik hem mooi even testen thuis, dacht ik... maar na opstart krijg ik opstartbeeld van vu-solo in beeld, met linksboven in de hoek de vermelding loading defaults eerst met zandlopertje erbij, en daarna alleen de vermelding kan verder wel in de lijsten komen, het menu en dergelijke, alles is wel toegankelijk verders, maar geen ontvangst, denk vanwege de gebrekkige opstart. kabels en netwerk zijn wel aangesloten, hebben voorheen gewerkt op oude receiver [triple dragon] heb alle aansluiten afzonderlijk geprobeerd, zowel hdmi als scart. Na reset ook dezelfde opstart weet nu even niet meer wat te doen, iemand een tip ?
paardengek Geplaatst: 22 september 2011 Geplaatst: 22 september 2011 Wel beeld op fta zenders ? Bijv. BVN of omrop fryslan ? Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
MpCow Geplaatst: 22 september 2011 Auteur Geplaatst: 22 september 2011 nope, geen beeld, bij geen elke zender [fta] een response, toch nog 1 dingetje geeft ie aan bij eerste keuze zender, no transponder found, zal zo ff pics plaatsen
MpCow Geplaatst: 22 september 2011 Auteur Geplaatst: 22 september 2011 zo issie bij opstart, en blijft hangen ga ik het menu in, zie ik wel dat de lanadapter gedetecteerd is. ga ik verder, naar bijv youtube, in de opgeslagen lijst, dan is er geen verbinding.
Moderator wiz Geplaatst: 22 september 2011 Moderator Geplaatst: 22 september 2011 Ik gok dat de lnb instellingen niet correct zijn. Dus dat hij op de originele plek qua lnb/switches niet overeenkomt met wat er nu aangesloten is op de tuner. Even uit me hoofd, menu, instellingen tuner configuratie of zoiets, en kijk eens of wat er nu staat overeenkomt met hetgeen in jouw originele ontvanger geconfigureerd is. VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
MpCow Geplaatst: 22 september 2011 Auteur Geplaatst: 22 september 2011 dat zou idd kunnen, wiz, voorheen aangesloten achter 3, nu 2 lnb's, ga daar even in het menu kijken. cu later
MpCow Geplaatst: 22 september 2011 Auteur Geplaatst: 22 september 2011 heb na de verandering in het menu, was voorheen op diseq abdc ingesteld, heb ik teruggezet naar a en b, 93,5 en 19.2, maar heb nog geen beeld. heb het signaal getest op sateliet 19,2, is ruim aanwezig. na restart nog steeds loading defaults zender balkje komt onder wel even in beeld, maar is ook zo snel weer weg, bij goed lezen staat er boven , 'no info emu of fta', de zender staat op BVN [fta]
Tonskidutch Geplaatst: 22 september 2011 Geplaatst: 22 september 2011 Citaat: ahum, heb het solo kastje van iemand anders even in gebruik, is op vakantie, kan ik hem mooi even testen thuis, dacht ik... als die terugkomt en ook geen beeld meer heeft heb je de poppen aan het dansen HA eenvoudig AB A=19,2 B=23,5 (93,5 kennen we niet hier in ollanda) voltage ja diseqc nee ciao Second Life Mungo Parker
MpCow Geplaatst: 22 september 2011 Auteur Geplaatst: 22 september 2011 fotos bij het praatje ondersaande is de orginele configuratie bij het onderste plaatje heb ik poort a en b omgewisseld, om te kijken of het dan functioneerd,....nee dus affijn, nu nog tegen hetzelfde beeld aan kijken, moet er nog iets geconfigureerd worden?
MpCow Geplaatst: 22 september 2011 Auteur Geplaatst: 22 september 2011 Origineel bericht van: Tonskidutch Citaat: ahum, heb het solo kastje van iemand anders even in gebruik, is op vakantie, kan ik hem mooi even testen thuis, dacht ik... als die terugkomt en ook geen beeld meer heeft heb je de poppen aan het dansen HA eenvoudig AB A=19,2 B=23,5 (93,5 kennen we niet hier in ollanda) voltage ja diseqc nee ciao haha, met de poppen zal het meevallen, ennuh idd 23,5 oeps, heb met disecq gedaan, ff veranderen.......
Tonskidutch Geplaatst: 22 september 2011 Geplaatst: 22 september 2011 enkel als je LNB's aan een normale committed switch hangen als je een uncommitted switch gebruikt (of extra exotische duo-lnb 19,2+23,5) moet je dat met de instelling geavanceerd oplossen. hoe had je je eigen triple dragon geconfigureerd? ciao Second Life Mungo Parker
MpCow Geplaatst: 22 september 2011 Auteur Geplaatst: 22 september 2011 kan instellen wat ik wil, het eindresultaat is hetzelfde, ik doe iets verkeerd, ga morgen ff naar thuisbasis van vu solo, zal kijken hoe daar de situatie is op het scherm heb hier de aansluit opties geprobeerd, scart en hdmi, daarna de lnb functies geprobeerd, na telkens restart steeds hetzelfde beeld [loading defaults] ik doe iets verkeerd, maar wat zal het zijn ?
Tonskidutch Geplaatst: 22 september 2011 Geplaatst: 22 september 2011 loading defaults in het scherm betekent niet dat de receiver niet compleet geboot is of niet prima werkt het betekend enkel dat er geen settings gevonden worden <> conform de tuner instellingen dat is dus de diseqc instelling voor LNB's (satposities) en/of de missende settingslijst. succes Second Life Mungo Parker
MpCow Geplaatst: 22 september 2011 Auteur Geplaatst: 22 september 2011 gisteren deed ie het nog goed, denk toch dat het iets is met de lnb bedankt alvast, je hoort van me, Tonskidutch
MpCow Geplaatst: 8 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 8 oktober 2011 sorry voor deze verlate reactie De Vu+ Solo is weer aangesloten bij 'baasje thuis', instellingen weer op org stand, 3 koppen, en prompt weer beeld hebben inmiddels een kastje besteld, daarover later meer grtz
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen