flatlijn Geplaatst: 22 september 2011 Geplaatst: 22 september 2011 Goedendag, Mijn Tante in Spanje heeft onlangs een nieuwe Philips HD-platte TV gekocht. Nu was ik daar van de week en alle NL zenders erg blokkerig. Ze heeft een Maxplys HTS 2100S staan met nog een bordeaux rode Irdeto kaart. (op haar oude analoge TV had ze nog prachtig beeld) Is het voldoende als ik alleen voor haar een kaartwissel aanvraag? (en de decoder+LNB niet vervang) Of moet ze ook aan een nieuwe decoder? Zit druk te zoeken, maar kom er niet echt uit. Moet ze dan SECA2/Mediaguard2 of MEdiaguard3 hebben? In ons huis in Spanje staat een andere decoder met daarin een groen-grijze SECA2/Mediaguard2 kaart. Deze geeft prachtig beeld op de plattedigitale TV.
leo1949 Geplaatst: 22 september 2011 Geplaatst: 22 september 2011 Tegenwoordig is de oranje Mediaguard smartcard de gangbare als je alle (HD) zenders wil ontvangen. Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
johannes de dope Geplaatst: 23 september 2011 Geplaatst: 23 september 2011 Hallo Dit probleem ( het blokkerig beeld ) komt omdat de informatie bij platte beeldscherm anders wordt verwerkt.( digitaal ) De oude tv heeft hier geen last van omdat dit een analoge ontvanger is. Mogelijke en waarschijnlijk de beste oplossing is een nieuwe Hd ontvanger met een daarbij nieuwe kaart. Dan zal alles werken zoals het hoort. Ps. Zit in de nieuwe tv geen ontvanger voor de satelliet? Dit is snel te zien aan de achterkant als daar meerdere aansluitingen zitten voor een antenne. Of geef het type nummer van desbetreffende tv dan kan ik het nazoeken Groeten.
satencom Geplaatst: 23 september 2011 Geplaatst: 23 september 2011 Maxplys HTS 2100S Deze ontvanger heeft een Multi cardreader (Werk 100% goed met Canaldigitaal smartkaart En heeft 1 Common Interface for CONAX, CRYPTOWORKS, IRDETO, NAGRAVISION, SECA & VIACCESS Als je een blokkerig beeld hebt ,denk eerder aan ,dat de schotel niet goed staat uitgericht. Controleer de signaal sterkte ook even. Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
flatlijn Geplaatst: 24 september 2011 Auteur Geplaatst: 24 september 2011 @ Johannes: Thanx, zoiets dacht ik al. Ik vermoed dat ik dus voldoende geholpen ben zij dan) als ik de oude irdeto kaart om laat wisselen voor een nieuwe oranje. Als dat niet de oplossing is kan ze altijd nog een andere decoder aanschaffen. En nee helaas zit er geen interne sat decoder in.....die optie had ik ook al gekeken, helaas.
flatlijn Geplaatst: 24 september 2011 Auteur Geplaatst: 24 september 2011 signaalsterkte is 100%, no problems.
CEASAR W Geplaatst: 24 september 2011 Geplaatst: 24 september 2011 Origineel bericht van: flatlijn signaalsterkte is 100%, no problems. een signaalsterkte van 100% lijkt mij wel erg hoog 70-85% is normaal ,heb je geen kortsluiting in de kabel of een vocht probleem.blokkerig beeld heeft wel met het signaal te maken en niet met de kaart Ceasar.
flatlijn Geplaatst: 27 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 27 oktober 2011 Hallo, Het heeft even geduurd, maar ik heb een kaartwissel laten plaatsvinden. Nu heb ik de nieuwste oranje kaart ontvangen. Maar helaas als ze hem ind e maxplus stopt komt er geen beeld....zou hij toch niet geschikt zijn? Wat denken jullie? In de begeleidende brief staat dan oko netjes dat je een andere HD decoder + dubbelen LNB moet aanschaffen....... Graag jullei reactie voordat er een nieuwe gekocht wordt.
Mistrale Geplaatst: 28 oktober 2011 Geplaatst: 28 oktober 2011 (aangepast) Hallo, Het heeft even geduurd, maar ik heb een kaartwissel laten plaatsvinden. Nu heb ik de nieuwste oranje kaart ontvangen. Maar helaas als ze hem ind e maxplus stopt komt er geen beeld....zou hij toch niet geschikt zijn? Is de nieuwe kaart ook al geactiveerd? Zit de kaart wel met de chip naar beneden in de ontvanger? Welke firmware zit er in de Maxplus? Worden de FTA zenders zoals BVN wel goed ontvangen? 28 oktober 2011 aangepast door Mistrale
flatlijn Geplaatst: 30 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2011 Is de nieuwe kaart ook al geactiveerd? Zit de kaart wel met de chip naar beneden in de ontvanger? Welke firmware zit er in de Maxplus? Worden de FTA zenders zoals BVN wel goed ontvangen? Ik ga het morgen even vragen aan haar. Maar wat Johannes eerder schreef, heb ik daar geen 'last' van? Dit probleem ( het blokkerig beeld ) komt omdat de informatie bij platte beeldscherm anders wordt verwerkt.( digitaal ) De oude tv heeft hier geen last van omdat dit een analoge ontvanger is. Mogelijke en waarschijnlijk de beste oplossing is een nieuwe Hd ontvanger met een daarbij nieuwe kaart. Dan zal alles werken zoals het hoort.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen