Ga naar inhoud


Wel DVB-T signaal geen signaal kwaliteit


hanskedrie

Aanbevolen berichten

Sinds kort hebben we een nieuwe televisie (LG LW650S), omdat deze televisie ook over een DVB-T tuner beschikt wilde ik dit graag uitproberen.

 

Ik woon in Willebroek, dus normaal gezien zou ik ofwel de zendmast van Brussel (22) ofwel de zendmast van Antwerpen (25) moeten kunnen ontvangen.

 

Eerst heb ik een goedkope binnenantenne geprobeerd (zo één die je op een metalen oppervlak moet zetten)

Met deze antenne kreeg ik wel een signaal (in de balk van signaalsterkte), maar hij gaf in de balk van de signaalkwaliteit niks weer. Het signaal viel ook steeds weg (en kwam dan weer terug)waardoor ik niet op kanalen kon zoeken.

 

Daarna heb ik een Konig design binnenantenne (KN-DVBT-IN51) geprobeerd.

Ook met deze antenne krijg ik enkel een signaalsterkte te zien maar geen signaalkwaliteit. Het signaal valt ook steeds weg en komt dan weer terug.

In beide gevallen stond de antenne in de buurt van de televisie en achter het raam.

 

Nu heb ik beide antennes ook met een extra stuk coaxkabel eens buiten gezet maar dit gaf hetzelfde resultaat.

Het enige verschil was dat ik met de goedkope antenne ook een signaal van de zendmast van Antwerpen kon ontvangen terwijl ik in alle andere gevallen enkel de zendmast van Brussel kon ontvangen.

 

Weet er iemand wat ik misschien verkeerd doe of over het hoofd zie?

 

Omdat het enkel maar om te proberen is (de enige toevoeging zou één+ en canvas/ketnet+ zijn) is het niet de bedoeling om extra kosten te maken. Ik kan het ook enkel maar op de televisie proberen.

 

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: DX'r
Waarschijnlijk hebben die antennes 5 Volt nodig en heb je die niet aangesloten?


Bedankt voor je antwoord DX'r.
De konig binnenantenne kan zowel op een stopcontact als via een USB poort aangesloten worden. Dus dat is het probleem niet.(In beide gevallen blijft het resultaat hetzelfde).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EdjeKroketje
Lijkt wel iets op multipath ontvangst. Probeer is de antenne, op een plaats waar voldoende signaal is, voorzichtig in stapjes van 45 graden rond zijn as te draaien, steeds even los te laten en de kwaliteitsbalk in de gaten houdt.

Overigens zijn de tuners in TV's niet altijd in staat om goed om te gaan met moeilije signalen.


Bedankt voor je antwoord edjekroketje.
Ik ben al even met beide antennes aan het spelen geweest. Met de konig binnenantenne was er geen verandering. Met de simpele antenne is het wel gelukt om te scannen en heeft hij inderdaad 4 tv kanalen en 9 radio kanalen gevonden. Ik kan ze echter nog niet bekijken omdat het signaal weg valt.
Vooral met die goedkope antenne zag ik heel goed hoe de signaalsterkte veranderde als ik de antenne iets draaide. Dus ik denk dat daar inderdaad de oplossing ligt.
De komende dagen heb ik even wat minder tijd, maar hopelijk lukt het me volgende week.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...