Ga naar inhoud


[philips-tv] korrelig beeld


CronoS

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik heb ruim een jaar lang de Philips 46pfl8685 TV gehad (broertje van de 8605), nu had ik wat langdurige problemen met de audio op deze TV, maar verder werkte deze goed. Door deze reden (en waarbij de oorzaak ook onbekend is) heeft Philips besloten om mijn TV om te wisselen voor de 46pfl9705. Op zich prima deal want ik ga van een Edge Led naar een Full Led tv en heb terug een nieuwe TV.

 

Nu heb ik vandaag dus de TV gekregen en nu valt het mij toch op, dat het toch soms lijkt, dat het beeld wat korrelig is. Ik kon niet zeggen dat ik dit op mijn oude TV had.

Kijk ik nu bijvoorbeeld naar History HD, dan is deze zender echt een stuk zuiverder dan RTL 4 HD. Ik vind de NL zenders nu toch redelijk korrelig overkomen. Nu, denk ik dat ik door die Full Led ook meer onperfectieheden zie. Ik gebruik de Rebox 9000, maar zover ik het weet heeft deze goed zuiver beeld. Ook heb ik een goede HDMI kabel er tussen zitten.

 

Ik was benieuwd of andere met een Full Led TV dit ook ervaren? Zijn er misschien nog instelling die je kan tweaken, of is het gewoon afwachten totdat er meer bandbreedte door de ether geduwt wordt door Canal Digitaal smile

 

 

Ben benieuwd...Thanks..

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites


misschiens en effe in jou instelingen wat minder licht zetten

 

Full HD met Perfect Pixel HD Engine voor ongeëvenaarde helderheid

Ervaar ongeëvenaarde beeldscherpte en helderheid met Perfect Pixel HD Engine. Elke pixel van het beeld wordt aangepast aan de omringende pixels, met een natuurlijker beeld als gevolg. Het resultaat is een unieke combinatie van beeldscherpte, natuurlijke details, levendige kleuren, superieur contrast en vloeiende, natuurlijke bewegingen bij alles wat u kijkt. Heldere en haarscherpe beelden zijn het gevolg van de detectie en reductie van artefacten en ruis in alle inhoudsbronnen, van multimedia tot standaard-TV. Het Full HD-scherm met 1920 x 1080p pixels geeft heldere, trillingsvrije Progressive Scan-beelden met verbluffende helderheid.

 

LED Pro voor een hoog contrast- en helderheidsniveau

Geniet van adembenemend mooie beelden tegen wel 50% minder energieverbruik met de bekroonde LED Pro van Philips! Het achtergrondlicht voor het scherm bestaat uit meer dan 1000 LED's, die selectief in een raster worden gebruikt. Ze genereren helder licht voor lichte delen van het scherm en worden volledig gedimd in de donkere gebieden, waardoor energie wordt bespaard. In combinatie met de krachtige Perfect Pixel HD Engine levert dit een verbluffend beeld op met levendige kleuren en extreme contrasten en scherpte. Met LED Pro is zwart echt zwart en wit echt wit.

 

Bright Pro voor levensechte helderheid

Ervaar levensechte helderheid en een haarscherp contrast met Bright Pro. Deze technologie, die is gebaseerd op de bekroonde LED Pro van Philips, zorgt ervoor dat bepaalde delen van het beeld meer lichtuitvoer krijgen zonder daarbij de inktzwarte donkere gebieden ook lichter te maken. Dit zorgt voor een ongeëvenaarde helderheid en een energieverbruik dat wel 50% lager ligt dankzij de geavanceerde en slimme verwerking.

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De instellingen staan nu als volgt:

 

Smart beeld: natuurlijk

Contrast: 85

Helderheid: 55

Kleur: 59

Scherpte: 5

Ruisreductie: Medium

Tint: normaal

Perfect Natural Motion: Medium

400 hz: aan

Superresolutie: aan

Perfect Contrast: Medium

Dynamische Achtergrond: Optimaal beeld

Mpeg: medium

Kleurverbetering: medium

Gamma: 2

 

maar ik moet erbij zeggen dat het beeld via mijn mediaspeler en PS3 eigenlijk wel goed is..

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja waarschijnlijk moet je de instelingen voor jou nog wat aanpassen

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: smetje limb.BE
tja waarschijnlijk moet je de instelingen voor jou nog wat aanpassen

Toch een uitzoekwerk al die instellingen.. Ik vond de smartinstelling "Cinema" fijn, maargoed met deze instelling wordt echt alles uitgezet. Heb dus maar een nieuwe persoonlijke instelling gemaakt, gebaseerd op cinema maar met het meeste op medium..

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Bij mijn Philips Cineos zit er een optie instelling assistent oid, als je die ook hebt loop die eens door als basis instelling. Ik had daar geen hoge pet van op, maar dat was te voorbarig. Na deze test te doorlopen hebben stond alles nagenoeg goed. Wel zet ik perfect pixel hd uit bij sd uitzendingen want dan wordt het beeld erg korrelig. En ik heb later nog alle beeldverbetraars uit gezet, een verademing is dat, zo'n scherpe plaat als er dan uit komt. laugh

Ik zal er eens naar kijken.
Maar toch knaagt dit ook een beetje aan me. Je koopt een superdure TV vanwege al deze (luxe) opties en vervolgens zet je deze simpelweg allemaal uit..Dan had ik ook gewoon een 46 inch TV kunnen kopen uit de 5000 serie die 1500 euro goedkoper is smile Vind je het dan niet vreemd dat je alle beeldverbeteraars uit moet zetten, om juist beter beeld te krijgen?

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Gerard 76,

 

Citaat:
beeldverbeteraars maken het beeld doorgaans niet bepaald beter

 

Dat is ook mijn ervaring, kan bijv. bij muziek DVD's vertraging veroorzaken van het geluid, dit t.o.v. het beeld.

 

 

@CronoS,

 

Ik weet niet hoe het bij jou TV is, maar bij de mijne kan ik per "aangesloten" apparaat instellingen aanpassen in het menu.

 

Heb je bijv. alleen maar het menu van digitale ontvanger aangepast door beeld verbeteraar uit te zetten, geld dit niet voor de andere apparaten, gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@zilverster.. Zover ik het weet kan ik dat niet, maar dat zou ik moeten testen. In elk geval zijn er verschillende voorgefabriceerde smartinstelling die de TV voor configureerd, ik weet alleen niet of dit per ingang bijgehouden wordt, nooit opgevallen eigenlijk smile Ik zou dat moeten testen, alleen kan ik dit nu niet testen want de TV is bezet door de wederhelft smile

 

Ik heb voor nu alle beeldverbeteraars op minimaal gezet. Daarbij de decoder op Pan/Scan ingesteld i.p.v. Volledig beeld. Ook heb ik de scherpte, contrast en helderheid lager gezet op mijn TV .. Mijn persoonlijke gevoel zegt dat een minder fel/helder beeld een betere kwaliteit geeft. Dit was op zich wel even wennen, maar het helpt denk ik wel aan de kwaliteit. Voor de mensen met een Philips TV, ik gebruik de Cinema instelling

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS
Voor de mensen met een Philips TV, ik gebruik de Cinema instelling


Nu heb ik geen philips,maar kun je niet gewoon een default,of "normaal" instelling nemen?
Cinema maakt je beeld donkerder,speciaal voor films.

Ook de scherpte,contrast,en kleuren redelijk in 't midden houden.

En net wat Sjaak al zegt,beeldverbeteraars uit


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De scherpte zet ik het liefst helemaal op nul. Dat is ook een beeldverbeteraar waar ik niet op zit te wachten.

Vanuit nul geef ik dan heel iets scherpte...zeker niet meer dan 10% op een schaal van 0-100. Alleen indien nodig.

De scherpte instelling geeft bij teveel scherpte snel ruis en allerlei nare zwarte en of witte randen en nep kontouren.

 

Ook mijn advies: alle beeldverbeteraars eruit trappen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout

Ook mijn advies: alle beeldverbeteraars eruit trappen.


Alles uit behalve clear lcd deze kan je beter aanzetten.

Dit is de backlight scanning en dit werkt goed.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hagar

Alles uit behalve clear lcd deze kan je beter aanzetten.

Dit is de backlight scanning en dit werkt goed.

Gedaan, ik heb nu het "standaard" profiel gepakt voor het TV kijken en alle beeldaanpassingen uitgezet behalve de 400 hz optie (dacht dat dit die Clear LCD was, want dit is verder geen menu item wink )

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...