Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds vorige week wat problemen gekregen met de PC waarop Windows 7 draait en heb na diverse pogingen om het op te lossen, opnieuw Windows 7 geïnstalleerd. Let wel, een schone installatie.

Maar wat schetst mijn verbazing, de blauwe schermen blijven komen en nog vrij snel ook. Nu krijg ik de blue screen melding:

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Is uit zo'n melding af te leiden waar het aan schort?

Groet, André

Geplaatst:

nee maar als je bsodviewer installeert van nirsoft dan kan ik daar bv prima uit afleiden welke driver/apparaat de issues veroorzaakt.

Kortom, post de resultaten eens van bsodviewer en wellicht kunnen we je helpen.

Geplaatst:

Als dit na een schone Windows 7 installatie komt, kun je naar mijn idee drivers e.d. uitsluiten.

Ik zou eens aan het RAM geheugen gaan denken, dus doe eens een memory test en/of de wissel de geheugenmodules eens.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Geplaatst:
Origineel bericht van: Frank67
Als dit na een schone Windows 7 installatie komt, kun je naar mijn idee drivers e.d. uitsluiten.
Ik zou eens aan het RAM geheugen gaan denken, dus doe eens een memory test en/of de wissel de geheugenmodules eens.

Sterker nog, het zou juist een (verouderde) driver kunnen zijn die net geïnstalleerd is...

Met bovenstaande tip (bluescreenviewer) kun je achterhalen wat de vermoedelijke oorzaak is.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Frank67
Ik zou eens aan het RAM geheugen gaan denken

Als ram corrupt is krijg je windows niet eens meer geinstalleerd. Ik zoek het eerder in een driver.
Met XP heb ik al meer dan eens meegemaakt dat een crappy s-ata kabel (oranje bijgeleverd bij msi boards) de oorzaak van irq-not-less or equal melding. Kabeltje wisselen voor deugdelijk materiaal: alles ok. Oorzaak: prutkabel die na overvloedige warmte permanent loopt te dissen.
Geplaatst:
Origineel bericht van: Dreeke
Sinds vorige week wat problemen gekregen met de PC waarop Windows 7 draait en heb na diverse pogingen om het op te lossen, opnieuw Windows 7 geïnstalleerd. Let wel, een schone installatie.

Maar wat schetst mijn verbazing, de blauwe schermen blijven komen en nog vrij snel ook. Nu krijg ik de blue screen melding:

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Is uit zo'n melding af te leiden waar het aan schort?

ik heb het vaker meegemaakt met brak geheugen, ook eens met een sweex geluidskaart, zijn vaak hardwareproblemen.

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

-George Bernard Shaw

Geplaatst:
Origineel bericht van: theparasol
nee maar als je bsodviewer installeert van nirsoft dan kan ik daar bv prima uit afleiden welke driver/apparaat de issues veroorzaakt.

Kortom, post de resultaten eens van bsodviewer en wellicht kunnen we je helpen.

Bedankt voor je aanbod. Ik heb in de veilige modus met netwerk opgestart en dit is het resultaat:

post-12894-1318262420,5325_thumb.png

post-12894-1318262420,5718_thumb.png

post-12894-1318262420,6056_thumb.png

post-12894-1318262420,6478_thumb.png

Groet, André

Geplaatst:

Belangrijke info staat juist als je de balk naar rechts schuift. Maar zo te zien moet je in ieder geval iets met de chipset drivers doen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

ntkrnlpa.sys, kan van alles zijn helaas frown

Van crappy sd-card driver tot een virusscanner die moeilijk loopt te doen.

Welke scanner heb je trouwens?

Als je usb apparaat aangesloten hebt, koppel deze dan ff tijdelijk af (muis en keyboard mag aangesloten blijven)

Geplaatst:
Origineel bericht van: winwiz
Belangrijke info staat juist als je de balk naar rechts schuift. Maar zo te zien moet je in ieder geval iets met de chipset drivers doen.

post-12894-1318262422,3705_thumb.png

post-12894-1318262422,474_thumb.png

post-12894-1318262422,5626_thumb.png

post-12894-1318262422,6559_thumb.png

Groet, André

Geplaatst:
Origineel bericht van: theparasol
ntkrnlpa.sys, kan van alles zijn helaas frown

Van crappy sd-card driver tot een virusscanner die moeilijk loopt te doen.

Welke scanner heb je trouwens?

Als je usb apparaat aangesloten hebt, koppel deze dan ff tijdelijk af (muis en keyboard mag aangesloten blijven)

AVG

Groet, André

Geplaatst:

Een van de hoofdschuldigen is tcpip.sys. Zoek naar betere drivers voor je netwerkkaart of deinstalleer hem, opnieuw opstarten en laat de drivers herinstalleren.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen