Ga naar inhoud

[Word 2010] weer "ouderwets" zoeken

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Al langer loop ik hier tegen aan maar in Word 2010 kan ik niet meer "normaal" zoeken in een document. Als ik op [Ctrl] + [F] duk krijg ik een "Navigatie" balk waarin ik kan zoeken.

Als het geen ik zoek voor komt in het document dan krijg ik gelukkig wel wat ik zoek maar als ik iets zoek wat niet (?) bestaat in dat document dan krijg ik geen terugkoppeling en weet ik ookniet of hij al klaar is met zoeken.

Verder kan ik ook niet vinden waar ik kan doorstappen naar het volgende gevonden item.

Kan iemand mij vertellen hoe ik weer gewoon kan zoeken in een document zoals dat hoort.

Windows: A 32 bit extension for a 16 bit patch to an 8 bit operating system, originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company, that can't stand 1 bit of competition.

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

1.Ga naar het tabblad Start en klik in de groep Bewerken op het pijltje naast Zoeken, je kan dan kiezen voor Geavanceerd zoeken.

Je krijgt dan denk ik wat jij zoekt

Geplaatst:

Je kan de zoekresultaten in een zijbalk laten weergeven

sneltoetsen om naar volgende te gaan is ctrl + G

één terug is ctrl + shift + G

post-657-1318262420,0298_thumb.png

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:

@Pedro Newbie, dat is hem! laugh overigens wel irritant dat daar niet gewoon een sneltoets voor is... met [Ctrl] + [G] kom ik er ook al bijna maar met een omweggetje...

Soms zit ik er ook echt over na te denken om Office 2010 aan de kant te zetten en terug te gaan naar Office 2003... al had ik dat idee al met Office 2007...

Windows: A 32 bit extension for a 16 bit patch to an 8 bit operating system, originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company, that can't stand 1 bit of competition.

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Je kan de optie makkelijk toevoegen aan je "werkbalk snelle toegang"

Klik op het pijltje naast zoeken en wijs geavanceerd zoeken aan

Druk op de rechtermuisknop en kies "Toevoegen aan werkbalk snelle toegang"

En voila je zoekoptie staat nu helemaal linksboven met het verrekijkertje

Geplaatst:

@Pedro Newbie, kijk aan, nog makkelijker... smile al moet ik wel zeggen... ik ben meer uit een tijd dat de muis nog niet zoveel gebruikt werd en je meer met commando's deedt en met sneltoetsen. Als mijn toetsenbord het begeeft heb ik echt een probleem terwijl als de batterijen van mijn muis op zijn kan het soms best een dag duren eer ik ze een keer vervang omdat ik het zonder eigenlijk net zo snel af kan...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen