Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb voor mijn oude laptop een andere interne schijf overgenomen. Hij komt uit een apple laptop. Ik heb de apple partitie eraf laten halen en een windows partitie erop gezet. Ik krijg echter geen OS geinstalleerd. Ik heb partities opnieuw verwijderd, zelf onder een DOS bootdisk, maar niets helpt. De schijf is 750 gig, de oude was 80 gig.Hij ziet de partitie wel (primair, actief, grootte o.k., schijf op fouten gecontroleerd=oké) Kan het zijn dat de apple schijf niet te gebruiken is (beveiligd)? Of zie ik iets over het hoofd?

Xtrend ET 5000 - Dreambox 600 - Moteck SG 2100A - 1.00 dish - smart/invacom LNB

Geplaatst:

Als het een echt oude laptop is loop je kans dat hij niet met een nieuwe harddisk overweg kan.... Ik zou eerst kijken of er een bios update is voor je laptop

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Dat zou moeten werken volgens mij.

Ik denk een probleem met Master Boot Record.

Eens kijken of je kan opstarten in een dos commandline en dan fixmbr kan doen.

Vu+ Ultimo - Open Pli

Vu+ Duo - Open Pli

Viosat G4

2xALPS duoLNB, 2xALPS quadLNB

Geplaatst:

Met welk programma heb je die partitie verwijderd?

Probeer het eens met partition manager daarmee kan je de mbr aanpassen

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:

de laptop is circa 2 jaar oud, een Celeron processor. Ik heb alle programma's geprobeerd van Gparted tot MSDos.Alleen twijfel ik nog wel eens over de volgorde: Eerst oude partities verwijderen - nieuwe aanmaken en vervolgens formateren, toch? Het laatste heb ik alle partities verwijderd en er een aangemaakt met de installatie CD van MS XP Home: oude verwijderd en nieuwe aangemaakt. Resultaat: nihil. Zou het werken om een extern docking station aan te sluiten op mijn eigen PC en vervolgens de oude schijf te clonen naar de nieuwe?

Geplaatst:

Kun je de harddisk niet formatteren via de BIOS?

Dan weet je meteen of de bios de harddisk ondersteund

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Geplaatst:

Dat heb ik nog niet geprobeerd. Ik heb uberhaupt in de bios niets bekeken/aangepast. Maar als het systeem hem "ziet" zou dat toch goed moeten zijn?

Origineel bericht van: The Iron Maiden
Kun je de harddisk niet formatteren via de BIOS?

Dan weet je meteen of de bios de harddisk ondersteund

mvg,

The Iron Maiden

Geplaatst:

meestal werkt het wel als je er gewoon een windows cd in stopt en vanuit daar alle partities verwijderd, en dan nieuwe maakt en installeerd.

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

-George Bernard Shaw

Geplaatst:
Origineel bericht van: Hellum
meestal werkt het wel als je er gewoon een windows cd in stopt en vanuit daar alle partities verwijderd, en dan nieuwe maakt en installeerd.

MVG. Gerard

Dat heeft hij geprobeerd....

Citaat:

heb ik alle partities verwijderd en er een aangemaakt met de installatie CD van MS XP Home: oude verwijderd en nieuwe aangemaakt.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

dan weten in elk geval zeker dat de hdd wordt herkend door de bios, hoe staan de boot instellingen? zet TRY OTHER BOOT DEVICES eens op on.

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

-George Bernard Shaw

Geplaatst:

Dat een schijf door de bios herkent wordt is niet altijd zaligmakend. Een voorbeeldje: In het weekend voor mijzelf een nieuwe pc met i7 2600K in elkaar gezet. Op de intel chipset waren een paar "oudere" schijven van WD in windows niet meer te benaderen. In de bios werden ze prima herkent. Op de externe sata aansluiting werkten ze perfect (jMicron controller) en ook op de Marvel controller geen enkel probleem.

Nu was het geen probleem omdat ze er toch uit moesten, maar het geeft wel aan dat de bios maar een gedeelte van het verhaal is.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Probeer eens te "cleanen"

1. start cmd op (command line / dos prompt)

2. type diskpart en enter

3. type select disks en enter

4. selecteer de juiste disk, door het typen van select disk 1, of 2 of 3, of .... en enter

5. type clean of clean disk (kan het nu niet uitproberen / nakijken...)

En nu kan je de disk normaal initialiseren en daarna formateren.

2x VU+ Solo 4K, 2x DM8000, 1x DM800, Triax 90cm (13.0° / 19.2° / 23.5° / 28.2°)

Geplaatst:

ik heb inmiddels alles geprobeerd ook onder Linux & apple zelf, maar de apple partitie blijft bestaan. Zelfs de ultra low format onder DOS loste het probleem niet op. Ik heb het opgegeven en hem geretourneerd. Nu een "gewone" 2e hands gescoord. Die was ook blanco: partitietabel erop, partitie & format en gaan met die banaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen