Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn huis wordt einde van dit jaar (2011) voorzien van glasvezel aansluiting van Glashart. Nu heb ik gelezen dat KPN de enige leverancier is, die internet kan aanbieden op deze glasvezel netwerk. Wie kan de volgende vragen voor mij beantwoorden over KPN glasvezel?

1. Kan ik mijn eigen router installeren (cisco)? Ipv die brakke speedtouch modem.

2. Het ip adres van KPN glasvezel. Is dat een statische of een dynamische ip adres?

3. Hoe krijg ik toegang op het KPN netwerk? Is dat bijv. via PPoE of via mac adres authentificatie?

4. Wat zijn de ervaring met KPN glasvezel? Met name de support.

Geplaatst:

Is dat zo??Dat alleen KPN dit biedt???Meestal kun je uit meerdere providers kiezen..

Zie <<DIT>>

Volgens mij gaat het hier haast om hetzelfde??

Wij hebben dit jaar via Glashart ook de beschikking gekregen over glasvezel waar uit 3 providers gekozen kon gaan worden..

Wij konden kiezen voor Lijbrandt - KickXl - KPN ik heb uiteindelijk voor KickXL gekozen omdat die de voordeligste was.

Gr.Merkedesch

Geplaatst:

En hoe bevalt de kickxl?

Hoop hier in Emmen ook glasvezel te kunnen krijgen alleen is nu de datum van de vraagbundeling weer verlengd.

Hoe lang duurt het bijv van einde vraagbundeling en daadwerkelijk de verbinding dan te kunnen gebruiken?

Vu Plus solo 4k

Dreambox 8000 ssc

Triax 88 multiblock 19-23-28-13

Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra

Geplaatst:

Als ik de postcode check doe bij Glashart. Dan krijg ik deze melding:

Op dit moment levert KPN diensten over het glasvezelnetwerk in dit nieuwbouwproject. Kijk hier voor het aanbod van KPN.

KPN heeft nu tijdelijk het alleen recht deze glasvezelnetwerk.

Geplaatst:

Ik gebruik het glasvezel helaas nog te weinig om te kunnen zeggen dat het "super" is...

Momenteel lopen er namelijk 2 verbindingen bij mijn vriendin Telfort en KickXL..

En helaas doen de "dames" niets downloaden...dat laten ze aan mij over in het weekend.Op die momenten loopt het goed...Maar helaas in het kader van de bezuiniging trekt mijn vriendin de stekker uit het stopcontact als ik weer naar huis ga..Dus ik begin altijd met een modem die net opstart.

Bij ons begonnen de werkzaamheden ongeveer een half jaar na de enquete nog niet alles in onze Gemeente is aangesloten op Glasvezel..

Gr.Merkedesch

• Beheerder
Geplaatst:

Vertel je vriendin maar eens dat een uurtje minder TV kijken veel meer oplevert dan een weekend het modem er uit.

Kijken of ze dan nog wil bezuinigen wink

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Michel
Vertel je vriendin maar eens dat een uurtje minder TV kijken veel meer oplevert dan een weekend het modem er uit.

Kijken of ze dan nog wil bezuinigen wink

Mvg,

Michel

Ben bang dat ik dan "beeld" heb maar geen "geluid"!!!

of heel veel "geluid" en daarna weinig "beeld"...

Ik heb een paar Energiekosten Meters besteld..tot nu toe moet ze steeds ieder jaar flink bijbetalen aan de energie..daarom denkt ze dat ze bezuinigd als ze dit soort kleine dingen doet.

Maar iedere dag de 3 laders van hun mobieltjes in het stopcontact laten zitten kost niets???

Maar goed het blijven vrouwen :)(hier durf ik dat wel te schrijven....ze leest dit hier toch nooit)

Gr.Merkedesch
Geplaatst:

Ze heeft uiteraard gelijk dat je met veel kleine dingen wel veel kan besparen. Het modem eruit is misschien wat veel van het goede, maar als je zelf niet wil internetten ligt het waarschijnlijk wel voor de hand. Laders moeten er uiteraard ook uit... en zoals ik hier altijd doe, de vaatwasser 's nachts laten draaien, zodat hij voor 7 u 's achtends klaar is. Wassen/drogen opzaterdag of zondag etc. Ik gebruik nu meer nachtstroom dan dagstroom. Het scheelt geen bakken met geld, maar als je je voordeel berekent zie je wel dat het iets van ca 50 euro per jaar oplevert, en als je eenmaal 'weet' hoe het gaat hoef je er niets extra's voor te doen. smile

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

• 3 maanden later...
Geplaatst:

Mijn huis wordt einde van dit jaar (2011) voorzien van glasvezel aansluiting van Glashart. Nu heb ik gelezen dat KPN de enige leverancier is, die internet kan aanbieden op deze glasvezel netwerk. Wie kan de volgende vragen voor mij beantwoorden over KPN glasvezel?

1. Kan ik mijn eigen router installeren (cisco)? Ipv die brakke speedtouch modem.

2. Het ip adres van KPN glasvezel. Is dat een statische of een dynamische ip adres?

3. Hoe krijg ik toegang op het KPN netwerk? Is dat bijv. via PPoE of via mac adres authentificatie?

4. Wat zijn de ervaring met KPN glasvezel? Met name de support.

Ik weet niet of je vraag nog steeds speelt, desondanks toch nog wat details van een gebruiker die ruim een jaar aan het glas hangt. ;)

1) jij krijgt bij de glas (ftth) installatie twee componenten geleverd een FTU (kastje van de fysieke glas draad binnen komt) en een Experia box van KPN. Vooral deze laatste is mij al meermalen een doorn in het oog en kun je helaas niet of met erg veel moeite vervangen.

2) Het IP-adres is in beginsel dynamisch (behalve bij XS4ALL) maar wijzigd in de praktijk vrijwel niet.

3) PPOE

4) Support zuigt, Glasvezel ondergaat een groeispurt en de helpdesk kan het niet goed bijbenen. de Techniek is best hoogstaand en functioneerd prima, alleen als het verkeerd gaat dan zit je ook direct goed in de penarie. Overigens migratie van ene glas provider naar de ander is ook niet gestandariseerd, dus maak een goede keus en blijf daar iig een jaartje of twee bij hangen.

Suc6!

Herman

vu+ zero, Oscam, Wavefrontier T55, (23,19,13)

Alles in een van Tweak, 1gbs internet, VoIP via siemens N300A, 

Geplaatst:

Nu dit topic toch weer wat omhoog gehaald is:

KPN heeft de snelheden verhoogd op de glasvezel:

30/30 is nu 50/50, 50/50 nu 100/100 en 100/100 nu 500/500(het laatste momenteel nog niet breed verkrijgbaar, maar wordt verder uitgerold)

We hebben ons al echt afgevraagd wat je allemaal wel niet moet doen om de 500/500 volledig te benutten :D

• 2 weken later...
Geplaatst:

1) jij krijgt bij de glas (ftth) installatie twee componenten geleverd een FTU (kastje van de fysieke glas draad binnen komt) en een Experia box van KPN. Vooral deze laatste is mij al meermalen een doorn in het oog en kun je helaas niet of met erg veel moeite vervangen.

glas begint hier ook te komen en wil daar meer van weten

die FTU zal wel de glas<=>ethernet omvormer zijn ?

mijn vraag kan ik met pptp/ppoe/dhcp enz enz zelf zonder hun modem

verbinding maken met de provider ?

mijn plan 2 ipnummers 1 voor prive en 1 zakelijk die ik direct van die omvormer wil afpikken

• Moderator
Geplaatst:

Dat hangt van je provider af. Zelf hier al weer 2 jaar xmsnet via het reggefiber netwerk, begonnen met 50/50, nog steeds 50/50. Die snelheden zoals 100 of 500, wat voor een router moet je daarvoor aanschaffen die dat bij kan benen? Ik hoef nog even niet sneller dan 50 mbit hoor, da's vlot zat.

Gelukkig krijg ik van xmsnet op de ethernet poort voor internet gewoon een dhcp adres welke niet wijzigt, en ik heb geen gezeur met ppoe of pptp. Ik heb toen ik een probleem had met het internet eens een laptop rechtstreeks op de ethernet poort geprikt, toen kreeg ik keurig een ander ip adres, dus in theorie zou je een switch aan die ethernet poort moeten kunnen hangen en daar 2 apparaten aan kunnen hangen die beiden een dhcp adres krijgen.

Netter is natuurlijk om als je 2 externe ip adressen wilt dit vooraf af te stemmen met je provider.

Als je aan KPN vast zit dan geef ik je weinig kans. Wacht rustig af totdat KPN het "alleenrecht" op de kabel kwijt is, daarna kan je bij een van de andere providers een abonnement afsluiten. Tenminste, zo ging het hier destijds.

Overigens vraag ik me af of je wel "zakelijke" dingen kan en mag doen op een consumenten glasvezel verbinding, maar ook daar kan je provider je meer over vertellen denk ik.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Overigens vraag ik me af of je wel "zakelijke" dingen kan en mag doen op een consumenten glasvezel verbinding, maar ook daar kan je provider je meer over vertellen denk ik.

Tot nu toe nog nooit iets bemerkt tussen prive/zakelijk heb een prive abbo en bij problemen/wensen altijd de

zakelijke afdeling gebeld en altijd geholpen

Geplaatst:

Volgens mij is het nog steeds zo dat via glasvezel maar één IP adres mogelijk is.

Heb elders gelezen dat er ook manieren zijn om buiten de experiabox je internetverbinding te realiseren.

Geen ervaring mee, heb dit gelezen op tweakers.net.

Maar als ik zo lees dat je het allemaal wat uitgebreider wilt hebben is XS4all dan niks voor je??

Vooral als je ook zakelijk wil zou ik persoonlijk eerder XS4all kiezen dan KPN (als het dan toch in de KPN familie moet blijven, er zijn natuurlijk meer providers)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen