Ga naar inhoud


[RE-2200HD] Ervaringen RE-2200HD PVR


Gast Maposat

Aanbevolen berichten

Sinds 2 weken geleden overgestapt van de RE-2701 naar de RE-2200HD. Leuke kleinere ontvanger voor een redelijke prijs die uit het zicht te plaatsen is en via een extended IR ontvanger te bedienen is. De HD uitzendingen zijn naar mijn idee van prima kwaliteit.

 

De eerste week probleem ondervonden met automatische timer opname. Tijdens de opname zappen op dezelfde transponder resulteerde in een beeld vastloper en mislukte opname. Apparaat geheel gereset en verder geen problemen. Deze week toch weer een opname mislukt. Dit keer zonder dat ik gezapt heb of andere activiteiten heb uitgevoerd op de ontvanger. Timeshift heb ik uit staan. Had firmware 1.09.20 en heb deze vandaag geupgrade naar 1.09.35 vanaf de Rebox site. Voor vanavond wederom een timer programma ingesteld, afwachten of dat goed gaat.

 

Wie heeft er ervaring met deze ontvanger en dan vooral met het maken van voorgeprogrammeerde opnames.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Inmiddels een paar dagen verder. De nieuwe firmware geeft geen oplossing voor het vastlopen (coderingsprobleem). De opname slaagt altijd als ik op dezelfde transponder naar een programma kijk. Kijk ik naar een programma op een andere transponder dan lukt het de decoder niet van het op te nemen programma. Nog erger: het kanaal blijft coderingsproblemen houden. Alleen een harde reset (gelukkig mogelijk via de ab) werkt hier.

 

Had dit probleem met de Rebox 2701 niet, maar daar zat de kaart niet via een CI cam module in het apparaat. Wellicht dat de CI module het probleem veroorzaakt.

 

Zijn er 2200 gebruikers die deze ervaringen niet/ook hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb weliswaar geen 2200 maar het zal je niet lukken om naar een programma op transponder A te kijken en een programma van transponder B op te nemen.

Om dit te kunnen moet je een Ontvanger met 2 tuners gebruiken.

 

Ook met de 2701 zal dit niet mogelijk zijn omdat deze ontvanger ook een Sigle tuner is.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat: Kijk ik naar een programma op een andere transponder dan lukt het de decoder niet van het op te nemen programma.

 

Hier klopt iets niet. De ontvanger staat kennelijk toe naar een zender op een andere transponder te zappen terwijl er een opname loopt. Dat zou bij een single tuner niet moeten kunnen. Of komt er een waarschuwing dat er een opname loopt en zap je toch? Dan gaat de opname inderdaad in de prak.

 

Mislukte opnamen van dezelfde transponder als waarnaar gekeken wordt zou wel eens te maken kunnen hebben met beperkingen van de gebruikte CAM-module, die mogelijk maar één datastroom tegelijk kan ontsleutelen of bijbenen.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Mislukte opnamen van dezelfde transponder als waarnaar gekeken wordt zou wel eens te maken kunnen hebben met beperkingen van de gebruikte CAM-module, die mogelijk maar één datastroom tegelijk kan ontsleutelen of bijbenen.

 

Ik ben ervan overtuigt dat dat hier het geval kan zijn. In de 2701 gebruikte ik geen CAM module en verliep het binnen de transponder van de opname zappen zonder problemen.

 

Vraag: Is er een verschil tussen verschillende CAM modules en dan in het bijzonder natuurlijk in de snelheid en capaciteit van het te decoderen signaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

citaat:

Ik heb weliswaar geen 2200 maar het zal je niet lukken om naar een programma op transponder A...

 

 

Klopt, ik verwoorde me hier een beetje onhandig. Ik bedoelde het volgende:

Ik kijk naar een uitzending op bijvoorbeeld transponder A. Er start een opname op transponder B. Dan zou de ontvanger moeten overschakelen naar de uitzending op transponder B en ik moet dan niet meer kunnen zappen en kijken naar een andere transponder. Dat kan inderdaad alleen met een dual-tuner en lnb.

 

Het vreemde bij de 2200 is alleen dat in bovenstaande situatie de ontvanger gewoon op transponder A blijft en de opname natuurlijk mislukt. De 2701 schakelde wel over naar transponder B en stond mijn niet meer toe naar andere transponders door te zappen tijdens de opname.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit moet ook met de 2200 kunnen, op het moment dat je naar transponder A kijkt en de opname voor transponder B start dien je een waarschuwing te krijgen dat de opname op transponder B start.

Nu heb je de keuze tussen opnemen en kijken.

Volgens mij kun je deze optie in het Menu aan- of uitzetten.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...