Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Teletekst knippert


Gast pj1

Aanbevolen berichten


is volgens mij een bug in de FW...

 

De versies voor (misschien zelfs tot) 109.20 hadden dit probleem niet...

 

maar is helaas ook aanwezig in de gederiveerde FW's smile

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pj1
We blijven aan de gang met bugs en bugs en bugs, ik krijg een bug van die Rebox!


Ja, hier heb ik ook dat verschijnsel. Het treedt niet op als de boel vastloopt.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Had nog niet na teletekst gekeken.

En ja hoor ook hier. Gelukkig kijk ik er zelden naar.

Hoe nieuwer de firmware hoe meer bugs

 

Als het zo doorgaat, blijft er van Rebox niet veel over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu zijn er wel ergere bugs waar jij je aan kunt ergeren maar inderdaad, het is weer een bug.

Ook op mijn RE-8000 zie ik dit probleem dus het is geen specifiek Rebox probleem maar zit ook in de laatste Octagon FW (1.09.49).

Maar dat was al eerder aangehaald, de bugs komen niet van Rebox maar waarschijnlijk van Fortis.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Conclusie: Fortis in Korea heeft zijn resellers weer eens opgescheept met een nieuwe bug.

Alle handelsmerken zoals Rebox, Octagon en noem ze maar op, hebben er last van.

Jammer het is storend, maar ik lig er niet wakker van.

 

Gr. Dagoe

Thuis: Rebox RE-4000HD PVR - Firmware: Octagon V1.11.70 (loader 2.54) - HDTV LG 42LX6500 3D LED 200Hz
Mesh schotel 88 cm - Rotor HH100 Stab - Kijkhoek: 53E --> 5.0W (20 satellieten gescand)

Caravan: Amiko Micro HD SE - Firmware 2.2.14 mcas

Schotel: 65 cm met dual LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henri Aalten
Jürgen waarom heb ik er dan ook last van. Gebruik nu nog de orgiginele firmware van Rebox?

Henri, ik geloof dat jij het nog steeds niet begrijpt.
Er is niets origineels aan de Rebox FW.
De Rebox FW is in feite Fortis FW die door of voor Rebox gedeeltelijk is aangepast.
De basis van de Fortis FW wordt dus in feite door meerdere alternative merken zoals o.a. Octagon gebruikt mat al dan niet enkele aanpassingen.
Als de producent van de FW, dus vermoedelijk Fortis, bugs oplevert zitten die dus ook in al die alternatieve merken en dus ook in de Rebox.

Het enige wat je Rebox kwalijk zou kunnen nemen is dat zij de mogelijke bugs niet herkennen en de FW vrijgeven.
Misschien herkennen zij deze bugs wel en laten het gewoon daarbij.
Rebox is in elk geval te klein om dergelijke problemen in de FW zelf op te lossen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Alfons Verbiest
Ik kijk vaak teletekst en merkte het gelijk. Het is idd gekomen bij de laatste softwareversie.Jammer. Zo is er elke keer wat.

De vorige Octagon en Rebox firmware versies hadden deze storing ook. Maar we zijn wel wat gewend, we kennen deze zaak uit Haarlem. Bij mij is de boel momenteel vreselijk onstabiel, na twee jaar oh-en met upgrades is gebleken dat hier geen software tegen helpt, wie daar nog in gelooft is weltfremd. Maar ja, niet klagen maar dragen en gewoon betalen en de importeur geeft geen krimp. Dus afstraffen en nooit weer Rebox of iets anders van deze importeur kopen. Zo denk ik erover.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ga dan eens terug naar SV 1.75, tot nu toe de beste versie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Ga dan eens terug naar SV 1.75, tot nu toe de beste versie.

Je hebt gelijk Kees maar ik heb eigenlijk geen zin meer in al dat gepruts. Groot voordeel van de Rebox is dat de er veel minder TV wordt gekeken, het plezier vergaat me.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Eigenlijk is dat jammer, de beeldkwaliteit is in mijn ogen goed, en persoonlijk heb ik eigenlijk bijna geen klachten over mijn 8000.

 

Maar wnneer je steeds problemen hebt, kan ik je stemming goed begrijpen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...