Ga naar inhoud

UPC-telefoonnummer koppelen aan Betamax-kloon?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nu Budgetphone steeds meer steekjes laat vallen v.w.b. de audiokwaliteit heb ik gepoogd mijn UPC-telefoonnummer te koppelen aan b.v. Voipbuster.

Hoewel diezelfde procedure uitstekend functioneerde o.b.v. mijn BP-nummer lijkt e.e.a. niet te werken i.c.m. UPC.

Waarom eigenlijk niet?

Heeft iemand die kennis in huis?

Geplaatst:

Beste U,

ik heb dit in het verleden ook al eens geprobeerd, als ik tenminste je vraag goed begrijp.

Maar uitgaand geven de Voipbuster etc. servers zelf het nummer mee. Dus heb je een Voipbuster 085- nummer dat verschijnt dit als caller ID. Er is geen mogelijkheid dat er een ander nummer wordt doorgegeven als callerID.

Inkomend op Voipbuster vanuit een BP of andere verbinding komt wel de BP callerID mee als men het betreffende 085- nummer belt.

Groet,

Bram

Geplaatst:

Beste Bram,

Bedankt voor je reactie.

Ik denk dat ik mijn vraag niet duidelijk verwoord had.

Mag ik hierbij een nieuwe poging doen door te schetsen hoe de huidige stand van zaken is?

1. ik heb een account bij Budgetphone met bijbehorend (regionaal) nummer, in mijn geval 0299

2. uitbellen doen we hier vrijwel uitsluitend met allerlei Betamx-klonen waaronder Voipbuster, Powervoip, Easyvoip

3. Bij Voipbuster (en ook de andere klonen) kun je zodra je account is aangemaakt je profiel aanpassen.

4. Ze bieden de mogelijkheid dat je op je BP-telefoonnummer door hen gebeld wordt en bij die gelegenheid verstrekken ze een viercijferige code die je in een specifieke pop-up moet intoetsen.

5.Vanaf dat moment is je BP-nummer geverifieerd en wordt bij uitbellen via Voipbuster als ID meegezonden

Werkt overigens prima!

Nu BP een slechte kwaliteit levert wilde ik dezelfde grap uithalen bij mijn telefoonnummer dat door UPC uitgegeven is.

M.a.w.: inkomend verkeer voortaan op dat nummer en uitgaand weer via Voipbuster & Co met ID behorend bij UPC

Dit schijnt echter niet te lukken.

Heb jij daar misschien een verklaring voor?

Groet roy

n.b.: ik hoop dat mijn uitleg begrijpelijk is

Geplaatst:

Beste U,

inmiddels je vraag begrepen.

Ik heb al geruime tijd een "abbo" bij de Voip???. En had deze optie nog nooit eerder gezien. Ondanks diverse pogingen in het verleden om de CallerID mee te sturen, bleek dat toen niet mogelijk.

Inmiddels deze optie hier ook beproeft met mijn Zeelandnet (Ziggo) nummer. En inderdaad dit nummer wordt nu vermeld als caller ID bij uitgaande Voipbuster.

Je moet uiteraard wel een aangemeld nummer gebruiken en met +31 ervoor inplaats van 0031.

En waarom zou dit niet op alle nummers werken ? Je belt uit met Voip??? en deze geeft de caller ID mee, die je hebt aangegeven.

En nog bedankt voor de tip. Want terugbellen op een gewoon nummer is toch wat handiger dan op een 085- nummer.

Groet,

Bram

Geplaatst:

Dag Bram,

Ik ben blij dat ik je indirect op het idee van de Caller-ID heb gebracht en nog meer dat het kennelijk nu ook bij jou functioneert.

Maar waarom werkt(e) de koppeling dan bij mij wél met Budgetphone en niet met UPC?

Na een onrustige nacht kreeg ik opeens een heldere ingeving. (komt zeer zelden bij mij voor overigens)

In mijn router (Fritzbox 7390) stond namelijk nog steeds het BP-nummer geregistreerd!

Stom, stom en nog eens stom natuurlijk.

Nu werkt het eindelijk ook bij en wordt bij uitbellen via BP het UPC-nummer getoond!

Bedankt ook dat je me een spiegel hebt voorgehouden!

Groet,

roy

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...