satmenneke Geplaatst: 28 september 2011 Geplaatst: 28 september 2011 Is er iemand die kan bevestigen dat middels een TF system ID changer je een TF7700HDPVR kan omzetten naar een TF7710HDPVR system id????
satmenneke Geplaatst: 28 september 2011 Auteur Geplaatst: 28 september 2011 hij moet dus van system id 23231 naar 23331(7710HDPVR) De vraag komt voort uit het feit dat als ik de laatste firmware door de system ID changer haal ik een foutmelding krijg als ik met topset de nieuw opgeslagen firmware probeer in te laden. "please make sure that you use a firmware that is designed for your receiver"
satmenneke Geplaatst: 28 september 2011 Auteur Geplaatst: 28 september 2011 ik kan jullie bevesitigen dat het geen probleem was. Ik ben alleen op het verkeerde been gezet door een posting van Satsjaak die schreef dat je de vier ! laatste cijfers moets veranderen. http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1805966/Re_TF7710PVR_Sabotage_van_Topf Dit moeten er dus 5 zijn (alle cijfers dus) en dan werkt het.
daf_driver Geplaatst: 28 september 2011 Geplaatst: 28 september 2011 Is dit een monoloog oid? Daf_driver VU+ Solo 4K Firmware : OpenATV 6.0 Es leben die Weiber, der Wein, das Bier, und mir
Hadrian Geplaatst: 28 september 2011 Geplaatst: 28 september 2011 Origineel bericht van: daf_driver Is dit een monoloog oid? Daf_driver Ik noem het voortschrijdend inzicht. En ben blij dat deze gebruiker tenminste de oplossingen geeft, als-ie eruit is. Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU) Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne OSCam
daf_driver Geplaatst: 28 september 2011 Geplaatst: 28 september 2011 Da's waar. Komt alleen een beetje vreemd over :-) VU+ Solo 4K Firmware : OpenATV 6.0 Es leben die Weiber, der Wein, das Bier, und mir
satmenneke Geplaatst: 29 september 2011 Auteur Geplaatst: 29 september 2011 Het lijkt idd op een monoloog maar ben dan ook een bijtertje als iets niet lukt. :-). Ik had het ook verschillende keren geprobeerd zoals aangegeven met het veranderen van de vier cijfers. Ondanks dat het id schijnbaar goed wordt aangegeven is het mij niet gelukt deze versie te uploaden in de ontvanger. Via stick en rs232 geprobeerd maar elke keer deze foutmelding. Toch maar eigenwijs alle 5 cijfers vervangen en opgeslagen. Hierna ging de upgrade vanzelf. Vond het in ieder geval het melden waard dat ik zelf de oplossing had gevonden.
satmenneke Geplaatst: 29 september 2011 Auteur Geplaatst: 29 september 2011 ah ok dat is dan een ander proggie. Ik heb het programma gebruikt wat je kunt vinden bij de link in bovengenoemde posting
daf_driver Geplaatst: 29 september 2011 Geplaatst: 29 september 2011 Ha, net zo'n pitbull als mij dus :-) VU+ Solo 4K Firmware : OpenATV 6.0 Es leben die Weiber, der Wein, das Bier, und mir
satmenneke Geplaatst: 29 september 2011 Auteur Geplaatst: 29 september 2011 Sorry, Drukke dag gehad vandaag Met "ID changer" het ID veranderd van de originele 23331 naar 23231 en de file opgeslagen op de HDD ( of USB) Hierna met TOPSET 2.00 deze gemodificeerde ID firmware geupload middels RS232 Als ik de 23331 file omzet met ID changer met alleen 4 cijfers , dus 3231, kan ik hem dus wel opslaan vanuit ID changer maar als ik hem hierna probeerde te uploaden naar de ontvanger gaf hij de foutmelding dat deze firmware niet overeenkomt met de in de FW gebruikte ontvanger. Deed ik echter wel alle 5 cijfers veranderen (dus naar 23231) kon ik het opgeslagen bestand wel naar de topfield uploaden. Dat was mijn ervaring met deze twee programma's Maar goed het is me gelukt en ik zal de volgende keer in ieder geval de nieuwste versies downloaden en de database bekijken. Iedereen nog bedankt voor hun reacties......
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen