Ga naar inhoud


[TF7700PVR] 7700HDPVR omzetten naar 7710HDPVR geen probleem?


satmenneke

Aanbevolen berichten


hij moet dus van system id 23231 naar 23331(7710HDPVR)

 

De vraag komt voort uit het feit dat als ik de laatste firmware door de system ID changer haal ik een foutmelding krijg als ik met topset de nieuw opgeslagen firmware probeer in te laden.

 

"please make sure that you use a firmware that is designed for your receiver"

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan jullie bevesitigen dat het geen probleem was. Ik ben alleen op het verkeerde been gezet door een posting van Satsjaak die schreef dat je de vier ! laatste cijfers moets veranderen.

 

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1805966/Re_TF7710PVR_Sabotage_van_Topf

 

Dit moeten er dus 5 zijn (alle cijfers dus) en dan werkt het.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: daf_driver
Is dit een monoloog oid?

Daf_driver

Ik noem het voortschrijdend inzicht. En ben blij dat deze gebruiker tenminste de oplossingen geeft, als-ie eruit is.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt idd op een monoloog maar ben dan ook een bijtertje als iets niet lukt. :-). Ik had het ook verschillende keren geprobeerd zoals aangegeven met het veranderen van de vier cijfers. Ondanks dat het id schijnbaar goed wordt aangegeven is het mij niet gelukt deze versie te uploaden in de ontvanger. Via stick en rs232 geprobeerd maar elke keer deze foutmelding.

 

Toch maar eigenwijs alle 5 cijfers vervangen en opgeslagen. Hierna ging de upgrade vanzelf.

 

Vond het in ieder geval het melden waard dat ik zelf de oplossing had gevonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

crazy Sorry, Drukke dag gehad vandaag crazy

 

Met "ID changer" het ID veranderd van de originele 23331 naar 23231 en de file opgeslagen op de HDD ( of USB)

 

Hierna met TOPSET 2.00 deze gemodificeerde ID firmware geupload middels RS232

 

Als ik de 23331 file omzet met ID changer met alleen 4 cijfers , dus 3231, kan ik hem dus wel opslaan vanuit ID changer maar als ik hem hierna probeerde te uploaden naar de ontvanger gaf hij de foutmelding dat deze firmware niet overeenkomt met de in de FW gebruikte ontvanger.

 

Deed ik echter wel alle 5 cijfers veranderen (dus naar 23231) kon ik het opgeslagen bestand wel naar de topfield uploaden.

 

Dat was mijn ervaring met deze twee programma's

 

Maar goed het is me gelukt en ik zal de volgende keer in ieder geval de nieuwste versies downloaden en de database bekijken. Iedereen nog bedankt voor hun reacties......

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...