Ga naar inhoud

[DM800HD] Afstandsbediening zapfunktie veranderen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik draai mijn dreambox 800HD met de Kerni-HD1 skin.

In welk menu kan ik de zap funktie van mijn afstandsbediening veranderen?

Ik wil met de knop boven de ok button door mijn zenderlijst lopen.Nu moet ik de onderste gebruiken,want anders loop ik naar boven in mijn lijst.Ik heb niet de zenderlijst in beeld ! Want dan werkt hij wel.....

Wil dus van ned 1 naar ned 2 met de bovenste knop.

WIE O WIE heeft een oplossing?

Geplaatst:

De pauli plugin installeren, kies change keymap, kies geel voor neutrino (classic), kies nogmaals voor change keymap, kies dan optie 2. Dan zal het werken zoals je wil.

Gr.

Ptje

• Beheerder
Geplaatst:

Ik raad je aan er gewoon aan te wennen.

Al die keymap wijzigingen gaan in de toekomst alleen maar problemen opleveren.

Na 3 dagen wennen, weet je niet anders meer en hoef je niet na iedere firmware update de boel weer te wijzigen.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Michel
Als die keymap wijzigingen gaan in de toekomst alleen maar problemen opleveren.

Ik werk al sinds mijn allereerste Enigma2 ontvanger met de Pauli Neutrino plugin en heb nog nooit problemen ondervonden met overige functies. De keymap wordt met P.N. prima aangepast op de punten waar het nodig is en verder niks.

Origineel bericht van: Michel
Na 3 dagen wennen, weet je niet anders meer en hoef je niet na iedere firmware update de boel weer te wijzigen.

Ik kan en wil er niet aan wennen, omdat vrijwel elke andere niet Enigma2 ontvanger op de Neutrino manier werkt, de OK toets om de kanalenlijst op te roepen, en pijltje omhoog/omlaag om te zappen. Dat is logica en daarom dat alle andere fabrikanten hier ook voor kiezen (bijv. SAB, Venton, Inverto, Philips enz.)

Ieder zijn keuze, na een firmware update kun je de plugin snel even installeren en zoals hierboven beschreven - geel en 2 - en alles werkt zoals WIJ het gewend zijn.

M_Z
  • Beheerder
Geplaatst:

Na 4 jaar enigma1 vond ik het ook vervelend omdat het 'anders' was en nu weet ik niet anders meer.

De meeste auto's hebben de achteruit-versnelling ook rechts achter zitten. Bij bijvoorbeeld een Mercedes zit de achteruit toch echt linksvoor. Ik raad je aan ook daar gewoon aan te wennen als je ooit een Mercedes, BMW, Audi, Opel of VW gaat rijden wink

Het is maar waar je jezelf druk om kunt maken.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

in keymap.xml kan je de zapfunctie wijzigen

/usr/share/enigma2/keymap.xml

Best is om eerst een kopie van de bestaande keymap.xml te maken zodat je steeds terug kan gaan als er iets fout loopt.

Dit voorbeeld is om bij OpenPLi 2.1 de zapfunctie te veranderen en de rest blijft zoals het is.

ga in keymap.xml naar:

<map context="InfobarChannelSelection">
 <key id="KEY_LEFT" mapto="zapUp" flags="mr" />
 <key id="KEY_RIGHT" mapto="zapDown" flags="mr" />
 <key id="KEY_UP" mapto="switchChannelUp" flags="mr" />
 <key id="KEY_DOWN" mapto="switchChannelDown" flags="mr" />

en vervang de 4 key id's door:

<key id="KEY_LEFT" mapto="switchChannelUp" flags="mr" />
 <key id="KEY_RIGHT" mapto="switchChannelDown" flags="mr" />
 <key id="KEY_UP" mapto="zapDown" flags="mr" />
 <key id="KEY_DOWN" mapto="zapUp" flags="mr" />

Opslaan en box herstarten.

Nu zijn de toetsen rond de OK toets van plaats verwisseld en zap je nu met de omhoog en omlaag toets

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen