kalden Geplaatst: 29 september 2011 Geplaatst: 29 september 2011 Iets meer dan twee maanden heb ik een deze dreambox. Gisteren, tijdens het zappen werd het TV-scherm zwart en weigerde de box alle dienst. Ik heb het toestel met de on/off knop achteraan moeten uitschakelen. Nu wil de dreambox echter niet meer opstarten. Het display licht niet op. Het enig teken van leven is binnenin een groen ledje dat brandt en twee paar rode ledjes. De ventilator werkt ook niet (hoewel ik niet weet of die altijd aanslaat bij het opstarten). Met de pc kan ik niet inloggen omdat ik geen ip-nummer kan zien op het display. De ledjes aan de rj45 ingang blijven ook uit. Via een mini usb-kabeltje heb ik gepoogd om met DreamUP 1_3_3_8 in de dreambox te komen maar ook via die weg lukt het niet. Opstarten met de hdd en de smartcard verwijderd brengt ook geen soelaas. Een andere voeding heb ik ook gebruikt, zonder resultaat. Kan iemand me verder helpen om het toestel terug aan de praat te krijgen? De geïnstalleerde software is OpenPLi-2.0-beta-dm800se-20110723
de schotel Geplaatst: 29 september 2011 Geplaatst: 29 september 2011 ik denk dat je moet flashen met een nul modem kabel of opstarten met de aan en uit knop aan de voorkant wachten tot je het ip adres ziet dit invoeren in je internet exploder en dan opnieuw software plaatsen
dream7020 Geplaatst: 29 september 2011 Geplaatst: 29 september 2011 Wachten tot ipadres gaat niet. Je zal dan wel de knop voor moeten vasthouden. Origineel bericht van: de schotel ik denk dat je moet flashen met een nul modem kabel of opstarten met de aan en uit knop aan de voorkant wachten tot je het ip adres ziet dit invoeren in je internet exploder en dan opnieuw software plaatsen Vu Plus solo 4k Dreambox 8000 ssc Triax 88 multiblock 19-23-28-13 Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra
nlrela Geplaatst: 29 september 2011 Geplaatst: 29 september 2011 De DM800 doet het sowieso vaak niet als je direct de stroomkabel er gelijk weer insteekt, een aantal keer de power knop indrukken of een paar seconden ingedrukt houden doet wonderen. Twee weken gelden hielp dat overigens bij mij in het geheel niet meer ... box heel lang van de stroom afgehaald (1 dag), zodat alle telco's of hoe die dingen ook heten compleet leeggelopen waren ... en toen deed ie het weer. 2x VU+ Solo 4K, 2x DM8000, 1x DM800, Triax 90cm (13.0° / 19.2° / 23.5° / 28.2°)
nlrela Geplaatst: 29 september 2011 Geplaatst: 29 september 2011 Origineel bericht van: dream7020 Wachten tot ipadres gaat niet. Je zal dan wel de knop voor moeten vasthouden. Origineel bericht van: de schotel ik denk dat je moet flashen met een nul modem kabel of opstarten met de aan en uit knop aan de voorkant wachten tot je het ip adres ziet dit invoeren in je internet exploder en dan opnieuw software plaatsen Volgens mij schreef kalden, dat het scherm niets deed .... wordt dan moeilijk om een IP te lezen ;-) 2x VU+ Solo 4K, 2x DM8000, 1x DM800, Triax 90cm (13.0° / 19.2° / 23.5° / 28.2°)
grolsch Geplaatst: 29 september 2011 Geplaatst: 29 september 2011 Heb hetzelfde probleem gehad, heb hem opgestuurd naar dreammultimedia, 3 week later was hij weer klaar. succes
kalden Geplaatst: 29 september 2011 Auteur Geplaatst: 29 september 2011 Dankjewel voor jullie advies. Ik denk dat ik alle mogelijkheden heb uitgeput om het toestel terug aan de praat te krijgen. Ik sluit hem tot morgenavond niet aan op netstroom zodat alles goed kan ontladen. Als het dan niet lukt gaat ie terug richting fabriek.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen