Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Tja die folder snap, ik niet helemaal,ik heb enigma webinterface ook in F staan,ook de snel kopp.copie van dreambox HDD,maar als ik hem open zie ik geen F staan .

Het lukt dus niet,is moeilijk uit teleggen wat ik allemaal geprobeerd heb.

Geplaatst:
Origineel bericht van: wiz
Origineel bericht van: Tonskidutch
is evident dat je windows partitie veel te klein is als je ook alles default laat en laat regelen door windows zelf
maar dat ie (de receiver) een extra disk niet ziet is enkel mounten en delen!
ciao

Hoezo is 60 Gig te klein voor een windows boot partitie?

toen columbo schreef dat hij nog 13Gig over had, schreef ik dus dat hij daarmee geen ruimte meer had...
jullie weten dat er een hybernation bestand aangemaakt wordt
jullie weten dat het virtueel geheugen plaats vreet
jullie weten dat er tijdens kopieer acties een verdubbeling van data plaats heeft
dus als alles bij elkaar meer dan 13GB wordt gaat de pC enkel nog swappen van en naar virtueel geheugen op hdd
dus wordt het kreng enorm traag.
(heb dat al meermaals aangevoerd en daarom schreef ik dat C te klein was en niet omdat 60Gig te weinig is)

ciao

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:
Origineel bericht van: columbo
Tja die folder snap, ik niet helemaal,ik heb enigma webinterface ook in F staan,ook de snel kopp.copie van dreambox HDD,maar als ik hem open zie ik geen F staan .
Het lukt dus niet,is moeilijk uit teleggen wat ik allemaal geprobeerd heb.

maak je misschien een loop / lus
dus opent via samba de hdd v.d. dreambox en zoekt daar de eigenlijke mount
maar die staat op configfiles/mnt/ of configfile/media/ en niet onder hdd

ciao

Second Life

Mungo Parker

• Moderator
Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch

toen columbo schreef dat hij nog 13Gig over had, schreef ik dus dat hij daarmee geen ruimte meer had...
jullie weten dat er een hybernation bestand aangemaakt wordt
jullie weten dat het virtueel geheugen plaats vreet
jullie weten dat er tijdens kopieer acties een verdubbeling van data plaats heeft
dus als alles bij elkaar meer dan 13GB wordt gaat de pC enkel nog swappen van en naar virtueel geheugen op hdd
dus wordt het kreng enorm traag

Hoe kom je erbij dat een kopieer aktie een verdubbeling van data geeft? Als jij iets van F: naar D: kopieert, dan heeft dat geen enkele invloed op de vrije ruimte op de C: schijf. Er wordt een stukje gelezen en in een stukkie geheugen gezet, en daarna op de D: drive geschreven. Dat proces herhaalt zich een tijdje totdat de gehele file gekopieerd is. Dat zal alleen heel traag worden op het moment dat er geen vrij ram beschikbaar is, dan zal de swapfile aangesproken worden. Maar tijdens het kopieren zal het stukkie bij beetje gaan, dus daar is niet heel erg veel geheugen voor nodig.

De hibernation file wordt pas aangemaakt op het moment dat je hebt aangegeven dat je wil kunnen hibernaten, en die file zal iets groter zijn dan de totale hoeveelheid geheugen. 13 G vrije ruimte op C: is meer dan voldoende om fatsoenlijk te kunnen werken.

groet,

Wiz

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

wiz,

ik had eerst een heel verhaal geschreven om je uit te leggen waarom ik tot zo'n uitspraak kom, maar op het laatst dacht ik IK test het even

een 4 GB file van Punt a) naar B) in windows

een 4 GB file van Punt a) naar B) onder linux

a) is m'n NAS

B) is een fat32 partitie door windows en linux beschrijfbaar

een verschil in tijd van 10 op 1 en de beschikbare fysieke geheugenruimte onder windows van 3 GygaByte ram neemt af tot 0 waar dus dan logisch het virtueel geheugen van windows op C: extreem groeit / toeneemt.

waar die stukjes

Citaat:
Er wordt een stukje gelezen en in een stukkie geheugen gezet
dus terecht komen is op C:

ciao

Second Life

Mungo Parker

• Moderator
Geplaatst:

grin, ik denk dat er wat meer ram in je pc moet dan, of je moet wat minder programmatuur gestart hebben als je aan het kopieren gaat smile

Geplaatst:
Origineel bericht van: wiz
grin, ik denk dat er wat meer ram in je pc moet dan, of je moet wat minder programmatuur gestart hebben als je aan het kopieren gaat smile

wacht even dat is een goeie...

windows prompt,
Citaat:
beste gebruiker, stop alle andere zaken als je nu snel wilt kopieren.
je virusscanner en zooi heb je daarvoor niet nodig!

wat bedoel je nu eigenlijk minder programmatuur gestart hebben

weet je hoeveel processen windows zelf al automatisch gestart heeft?
ik duide dus op windows eigen procedures en routines
niet wat ik er nog eens heb opgestart.

ciao

Second Life

Mungo Parker

• Moderator
Geplaatst:

ik heb er geen last van met mijn xp bakkie. Oke, dr zit 4 gig memory in (waarvan 1 gig dus niet gebruikt wordt), swappen doet ie bijna nooit, en ook niet als ik aan het kopieren ben.

Maar goed, we raken aardig van de originele vraagstelling af. Ik gok dat op een of andere manier die disk niet geshared wordt door windows en dat deze daarom niet te kiezen is vanuit de dreambox.

Geplaatst:

oké on topic...

(ondanks dat ik 10x sneller kopieer via linux OPenSuse 11.4 DAN windows XP-professional of w7 home / via local discs of extern)

een shared directory (gedeelde map) kun je niet dubbel via samba zien

die is via samba versie nummer xxx en de authentificatie van lan2man enkel eenmaal vrijgegeven / gedeeld

dus als er een loop / lus bestaat door de manier van browsen...! naar die desbetreffende map is auhtentificatie onmogelijk

EN

ook samba zelve heeft een restrictie inzake wijzigingen van veiligheidssettings die men niet via de client mag aanpassen.

zou ook te gek zijn!

waar de lus / loop bij columbo zit... kan ik niet van hier uit zien

maar hopelijk heeft hij nu enkele denk-stootjes.

Second Life

Mungo Parker

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen