Ga naar inhoud


TV Vlaanderen blokkeert kaart omdat deze in een "cardshare" server zou zitten


Gast helpo

Aanbevolen berichten

Wat heeft er dat nu weer mee te maken.

 

Het gaat hier over enkele kaarten die stop gezet zouden zijn ivm mensen die aan cardsharing doen.

 

Ik denk echt niet dat er nu een hoop mensen om deze reden overstappen naar belgacom of telenet.

Wie zich trouwens aan de regels houd heeft niets te vrezen.

Tenzij natuurlijk om onverklaarbare reden door derden je box gehackt zou worden zodat je onbewust aan het sharen gaat.

whistlewhistlewhistle

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: _Bartje_


Het gaat hier over enkele kaarten die stop gezet zouden zijn ivm mensen die aan cardsharing doen.


Het gaat in dit topic over slechts een enkele TVV kaart die uitgezet zou zijn.
Daarbij is het geleverde document in de bijlage niet als bewijs te handhaven.
Ik moet eerst maar eens een beter bewijs van helpo zien voordat ik hier enige waarde aan toeken.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
Ik moet eerst maar eens een beter bewijs van helpo zien voordat ik hier enige waarde aan toeken.

Dat heeft 'ie toch zelf gegeven?!? confused

Origineel bericht van: helpo
Concreet mensen:

1. mag mijn vriend zijn domiciliering stopzetten?
Het is echte CS, terug naar TVV is onmogelijk

2. mag zijn dm werder blijven werken in netwerk? Hij wil zijn peers niet kwijt. desnoods met een buitenlands kaartje..


vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vGnp
Maar dat doet toch niet ter zake?
Het wordt gewoon toegegeven.

vGnp


Hij kan wel van alles beweren.
Daarbij is het ook nog een via via verhaaltje ..
En de bijlage is heel eenvoudig zelf te maken dus geld hij voor mij niet als bewijs.

Eerst maar eens fatsoenlijk bewijs zien ..

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: _Bartje_
Wat heeft er dat nu weer mee te maken.

Het gaat hier over enkele kaarten die stop gezet zouden zijn ivm mensen die aan cardsharing doen.

Ik denk echt niet dat er nu een hoop mensen om deze reden overstappen naar belgacom of telenet.
Wie zich trouwens aan de regels houd heeft niets te vrezen.
Tenzij natuurlijk om onverklaarbare reden door derden je box gehackt zou worden zodat je onbewust aan het sharen gaat.
whistlewhistlewhistle


Als je de Vlaamse kanalen legaal wil blijven bekijken zal je toch echt moeten overstappen naar de kabel of DSL als je kaart wordt uitgeschakeld door TVV wegens cardsharing. Of dat uitschakelen nu terecht is of niet laat ik in het midden. Zoals we in het CDS topic kunnen zien werden er ook mensen onterecht afgesloten.

Daarnaast gaat het bij sharen toch meestal om het ruilen met mensen die een kaartje hebben uit een ander land. Dat zijn meestal mensen die geen legaal abonnement op TVV kunnen afsluiten. Daar zou TVV dus geen geld kunnen aan verdienen en ze zijn een klant "kwijt". Commerciële cardsharing is uiteraard een heel ander verhaal.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ten eerste geloof ik niet dat die persoon onterecht zou zijn afgesloten.

 

Als je gaat sharen heb je veel kans dat de andere persoon gaat

resharen. Je hebt dus totaal geen controlle meer wie toegang heeft tot je kaart. Hiermee loop je gewoon een groot risico.

Ik denk zelfs meer als met commerciele sharing omdat daar doorgaan wel strengere controlle op resharing is.

 

Ik zou iedereen toch ook aanraden om heel voorzichtig te zijn want het zal echt niet bij die 50 kaarten blijven denk ik.

 

Persoonlijk vind ik deze oplossing van CDS beter als dat ze met een restrictie van het aantal kanalen zouden beginnen zoals met mtv een tijdje geleden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof bitter weinig van dit verhaal. TVV of CD zal niemand z'n kaart blokkeren indien die netjes z'n abbo betaalt en zelfs over intern sharen struikelen ze niet vlug vermoed ik.

 

Naar mijn gevoel is er met TS z'n kaart meer gedaan dan braaf televisie kijken.

 

Mocht hij toch onterecht afgesloten zijn dan staat op dit forum al door Michel uitgelegd wat je moet doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Johan45

Speciaal voor U, ongelovige Thomas heb ik de ingescande

brief terug uitgeprint, met stift ge-editeerd en terug ingescand

nu is de layout wel gebleven. Meer bewijs kan ik u echt niet geven

 

Mijn vriend stopt gewoon zijn domiciliering en gaat terug zijn

Telenet Kabel gebruiken, deze had hij nog altijd.

Ze zijn een klant kwijt...

 

Ik denk niet dat TVV nog zal groeien op die manier....

Laat ons eerlijk wezen het aanbod is pover, via een vriendendienst kon je ook onze buren bekijken en vice

versa, dit was juist hun meerwaarde vond ik....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha, je mag mij best een ongelovige Thomas noemen.

Maar dan noem ik jou een ongelofelijke knoeier in het kopiëren van een eenvoudig briefje.

 

Maar inderdaad, geld terug halen en terug naar een andere provider lijkt mij de beste optie in deze ..

Overigens is het nog steeds mogelijk om je decoder te gebruiken.

Daar heb je Tvv en/of CanalDigitaal niet voor nodig als je met ze in de clinch ligt.

 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: helpo
Laat ons eerlijk wezen het aanbod is pover, ...
Er is ruim keuze aan zenders, je moet alleen voor jezelf uitmaken wel pakket het meest bij je past.

Origineel bericht van: helpo
..., via een vriendendienst kon je ook onze buren bekijken en vice versa, dit was juist hun meerwaarde vond ik....
Ruilen van decoderkaart dus. Je moet natuurlijk wel weten met wie je ruilt want mocht er daar eentje tussen zitten die aan cardsharing doet en dat met jouw kaartje ....

En dan maar klagen dat ze geblokkeerd worden!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zometeen 50 draadjes over alle 50 kaarten!

Aldoor maar n vriend van n vriend en weinig recht door zee.

Wie zn billen brand moet op de blaren zitten, dus niet klagen maar dragen.

Ok er kunnen onterechte dingen tussenzitten, ben ik het mee eens, doch de brief die getoond word werkt op mij als lachgas

8000hd, 800se hd pvr,800hd pvr,7020se,7000s 2 * philips plus n pccard. 1 triax met duolnb.2 flatscreens

Link naar reactie
Delen op andere sites

en toch blijf ik bij mijn eerste bemerking , je vriend heeft een abbo met de belgische tak van M7 dus tvv en dit volgens belgisch recht , het is en blijft onmogelijk dat een buitenlands bedrijf dus cd , de nederlandse wetgeving wenst toe te passen in belgië ;

 

wil je vriend echt zeker zijn dat hij dan een mailtje of telefoontje doet naar tvv

wij zijn benieuwd naar het vervolg

grts

katwezel

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb dit met argus ogen bekeken en gelezen.

men verteld hier,dat je "mogelijks"/onderzoek loopt denk ik,via een settings lijst de cccam kan wijzigen.nu het feit ervan is,"als" ik dat vanaf buiten mijn huis wenst te doen,moet ik in mijn router een poort openzetten.Als ik dat doe,en hij wijzigt,de ccam.cfg,dan moet hij,een poort in de router ook openzetten,wat denk ik illegaal is.of het moet een echte onweter zijn,dat de persoon die handelt,de helpende persoon zover krijgt,om poort(en) open te zetten.

ik denk,dat ze niet kunnen zien of je thuischared,als de betreffende poort(en) toe zijn,waar zelfs enkel de login gegevens zitten.

Natuurlijk zijn er waarschijnlijk mensen die niet weten hoe ze een db,vu e.d. te updaten.

als je dit laat doen door een minder betrouwbare persoon,kan hij uiteraard dingen in de cfg zetten.Maar dan moet je de persoon in kwestie wijs moeten kunnen maken,dat die of die poort in de router open moet staan.of ze komen eens langs bij u voor depanage,en zet hij zelf die poort open.

met c en f'en in je cfg,met standaard geconfigureerde router,denk ik dat je weinig last zal van hebben.

om te reageren,op dit bericht van telenet,is het waarschijnlijk door oninteressant gebied en te klein,dat ze (nog) niks doen bij telenet.mocht het enorm populair zijn,dan durf ik voorzichtig te typen,dat ze ook het verkeer en kaartjes eens zouden uitpluizen.maar daar hebben ze meer macht.bij bvb vermoedelijke fraude bij de klant,kunnen ze misschien zeggen dat je die regel overschrijdt,en een filter plaatsen op jouw kabeltv.dan valt alles uit.bij sat operatoren,kunnen ze moeillijk zeggen,we gaan de draad tussen lnb en ontvanger doorsnijden.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...