MBa Geplaatst: 1 oktober 2011 Geplaatst: 1 oktober 2011 Als ik met Windows 7 bestanden zoek op mijn server PC (Windows XP) dan duurt het verschikkelijk lang eer er resultaat is en soms heb ik zelfs geen resultaat. Als ik dan mijn oude Compaq Aramda E500 met Windows 98SE erbij pak en precies hetzelfde laat zoeken op dezelfde locatie dan sijpelen de eerste resultaten al heel snel binnen. Ook valt het mij geregeld op dat bestanden die gewoon bestaan NIET door Windows 7 gevonden worden (ook in dit geval weer, Windows 98SE heeft ze vrijwel direct gevonden). Eigenlijk komt het er dus op neer dat als ik een bestand zoek ik de Windows 98SE laptop naast mij aan moet slingeren om bestanden te zoeken die ik op Windows 7 nodig heb. Lijkt mij toch van de gekken? Zonder tussenkomst van die Armada is momenteel de snelste manier om iets te vinden lokaal op de server een DIR output als *.txt wegschrijven en dan de files gaan zoeken vanuit kladblok. Daarbij... Windows 98SE heeft (naar mijn weten) geen indexing service, iets wat Windows 7 wel heeft waardoor hij toch veel sneller zou moeten zijn dacht ik zo? Iemand een idee waar hem dit in zit. Windows: A 32 bit extension for a 16 bit patch to an 8 bit operating system, originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company, that can't stand 1 bit of competition.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen