Gast gladys Geplaatst: 2 oktober 2011 Geplaatst: 2 oktober 2011 Antwoord op Oldereast: Het is een woning uit 1995 met een dikke kabel die binnenkomt. Direct aan de kabel zit het UPC modem met uitgangen voor TV, telefoon en internet. De TV uitgang gaat naar een versterker met 4 uitgangen. Alles er voor en erna is van Koka 799. Wegens de storing een jaar terug de oudere kabels vervangen. Ook alles met goede haakse pluggen speciaal voor Koka 799 en einddozen van Hischmann. De storing bij internetten is op iedere TV in huis. Horizontale balkjes en bij uploaden een niet aan te zien beeld met veel geknetter. Als ik alleen de woonkamer direct op het modem aansluit is ook daar storing. De versterker/verdeler heeft er dus niets mee te maken. Na veel geklaag een ander modem gekregen. Vervolgens ook storing bij telefoneren. Twee dunnen witte strepen en storend geluid. Ik heb het gehad met UPC en wil alleen analoog TV van ze omdat dit voor 4 TV's het goedkoopste is. Verder heb ik een schotel. Het leek me een goed ide om telefoon en internet via een telefoonlijn te nemen. Ik ben dan van de storing af. Intenet telefonie is geen optie. Nooit gedaan en allemaal te veel gedoe voor dat weinige dat ik bel. Mijn vraag was naar ervaring met T-mobile of een andere provider voor internet + bellen.
Moderator wiz Geplaatst: 2 oktober 2011 Moderator Geplaatst: 2 oktober 2011 veel gedoe? Je meldt je aan bij een voip provider, zet de sip server in je sip apparaat en klaar. Ik heb nu een voip abonnement a € 2,50 p/m en glas internet. Maar als je een adsl abonnement zou kunnen afnemen zou je daar ook gewoon voip over kunnen doen. Scheelt je behoorlijk wat kosten als je kijkt wat kpn rekent voor een analoge lijn per maand. Ik heb zelf een draytek router waar voip ingebouwd is, en dat werkt echt als een tierelier. Ah, je bedoelt met internet bellen waarschijnlijk a la skype denk ik... VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
jepe Geplaatst: 2 oktober 2011 Geplaatst: 2 oktober 2011 Origineel bericht van: Drs. IJzerbout Waarom moet het met alle geweld de goedkoopste zijn? Kijk ook naar de kwaliteit zoals phonedesk...etc. Vooral klantenvriendelijkheid...de sterke wil om problemen op te lossen. Idd dat allergoedkooptste klinkt aantrekkelijk, maar vergeet niet de T-mobile ellende. Lekker goedkoop maar als er iets fout gaat raak je verstrikt in een doolhof van ellende. En dan heb je spijt dat je niet voor een paar tientjes per jaar meer misschien wel service had gehad.
Old Satterhand Geplaatst: 2 oktober 2011 Geplaatst: 2 oktober 2011 Origineel bericht van: gladys Antwoord op Oldereast: Direct aan de kabel zit het UPC modem met uitgangen voor TV, telefoon en internet. De TV uitgang gaat naar een versterker met 4 uitgangen. Het laatste modem dat UPC gebruikte waar radio en TV op werd aangesloten was de bekende "witte stoeptegel" die je nu waarschijnlijk in het museum kunt terugvinden. De storing onstaat door de manier waarop het modem en de TV-versterker zijn aangesloten. Het is het retoursignaal dat door kruismodulatie de strepen veroorzaakt. Bij een juiste aansluiting (coax splitter van goede kwaliteit) wordt voorkomen dat het retoursignaal naar de TV aansluiting gaat. Omdat je al analoge TV van UPC afneemt is dit ook waarschijnlijk de goedkoopste oplossing voor je.
Drs. IJzerbout Geplaatst: 3 oktober 2011 Geplaatst: 3 oktober 2011 Citaat: en toen belde je mij ook op een VoIP nummer en was de kwaliteit minimaal net zo goed als een ISDN lijn. De kwaliteit was/is inderdaad goed. Maar ik bel dagelijks naar ca. 35 landen binnen mijn EAME region en naar Canada en Amerika. Vooral naar Oost Europa en Afrika is de kwaliteit voor mij (doorgaans) gewoon slecht. Mijn firma in Boston gebruikt ook een VOIP lijn en soms zie ik de meest vreemde nummers in mijn display. Vaak een nummer uit Ireland of helemaal geen nummer. Dit is voor mij zeer irretant. Ook duurt het opbouwen van een verbinding vaak veels te lang. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
pukje Geplaatst: 3 oktober 2011 Geplaatst: 3 oktober 2011 kwaliteit veschil kpn vaste lijn of voip is er niet gewoon omdat de kpn intern ook voip gebruikt. Dus hoe je ook belt het is voip. Zelf ben ik dik tevreden met voip doe ik al 7 jaar Maar heb geen goed woord over die provider die voor 10,- een telnr geeft de kwaliteit is daar rommel echo's enz.
Drs. IJzerbout Geplaatst: 3 oktober 2011 Geplaatst: 3 oktober 2011 Citaat: omdat de kpn intern ook voip gebruikt Hoe weet je dat? "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
pukje Geplaatst: 3 oktober 2011 Geplaatst: 3 oktober 2011 Origineel bericht van: Drs. IJzerbout Citaat: omdat de kpn intern ook voip gebruikt Hoe weet je dat? de analoge tijd is al lang voorbij of heb je geslapen analoog over glas
Beheerder Michel Geplaatst: 3 oktober 2011 Beheerder Geplaatst: 3 oktober 2011 KPN gebruikt intern natuurlijk geen VoIP. Uiteraard gebruiken ze wel een of ander vorm van IP techniek, maar dat is met zekerheid niet de techniek die voor VoIP wordt gebruikt. Dat is allemaal veel bedrijfszekerder. Bij VoIP ben je helemaal afhankelijk van de kwaliteit van je internetverbinding en in iets mindere mate ook van de VoIP aanbieder. Voipbuster en dergelijke BeatMax 'clones' zijn kwalitatief naar diverse bestemmingen een stuk slechter dan de aanbieders die het Verizon netwerk gebruiken. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
pukje Geplaatst: 3 oktober 2011 Geplaatst: 3 oktober 2011 voip is een algemene uitdrukking voice over ip dat zegt niets over het protocol sip is een protocol wat veel door particulieren gebruikt wordt de telefoon centrales zijn via het internet protocol verbonden en daar sturen ze spraak over dus voip Ok de zaak heb ik een sip server draaien met overgang naar isdn van kpn als ik van thuis uit via de zaak naar buiten bel is de kwaliteit beter als mijn eigen analoge telefoon
Drs. IJzerbout Geplaatst: 3 oktober 2011 Geplaatst: 3 oktober 2011 Citaat: of heb je geslapen Ik denk het niet.De analoge tijd is voorbij is zo makkelijk gezegd. Maar dat KPN en andere serieuze aanbieders VoIP gebruiken daar geloof ik niets van. Dat zit net zoals Michel zegt wel wat professioneler en vooral robuuster in elkaar. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Sverige Geplaatst: 3 oktober 2011 Geplaatst: 3 oktober 2011 IJzerbout, voor gesprekken die van nature vaak al wat slechter zijn, zoals naar Oost europa of Zuid Afrika of gewoone mobiele gesprekken, voldoet bij mij het Duitse DUS.net uitstekend. Ze zijn niet de allergoedkoopste, maar de gesprekskwaliteit is wel heel erg goed. Ik ben nu bija 4 jaar klant bij die club, en ben nog steeds erg tevreden. Omdat jij in D woont kan je ook een D nummer bij hun krijgen... hier kan dat helaas niet, ik heb wel mijn Engelse DID nummer aan mijn dus account gekoppeld. Nummerdoorzenden (in mijn geval UK nummer) gaat altijd probleemloos. - VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost Missachtet wird, was es umsonst gibt (Else Pannek)
pukje Geplaatst: 3 oktober 2011 Geplaatst: 3 oktober 2011 Origineel bericht van: Drs. IJzerbout Citaat: of heb je geslapen Ik denk het niet.De analoge tijd is voorbij is zo makkelijk gezegd. Maar dat KPN en andere serieuze aanbieders VoIP gebruiken daar geloof ik niets van. Dat zit net zoals Michel zegt wel wat professioneler en vooral robuuster in elkaar. het probleem van sip is dat 3 streams gebruikt worden 1.sip 2.uitgaande spraak 3 binnenkomende spraak wat vaak firewall problemen geeft. Sip is bedacht in die tijd toen met dacht dat ipv6 snel zal komen en er geen firewall er tussen zit een ander protocol IAX heeft dat slimmer opgelost omdat alles over 1 stream loopt en is een uitgaande stream dus bijna nooit firewall problemen tenzij een NAT timeout komt.
pukje Geplaatst: 3 oktober 2011 Geplaatst: 3 oktober 2011 Origineel bericht van: DeBeek En wat is nu de goedkoopste ???? ik bel al jaren via voipbuster en heb 99,9% geen probleem gehad betaal om de 3 maanden 10 euro en kan bijna iedereen verder kostenloos bellen . voor naar mobiel te bellen zijn ze te duur. Jammer dat voipbuster geen geografische telefoon nummers meer uitgeven.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen