hendzark Geplaatst: 3 oktober 2011 Geplaatst: 3 oktober 2011 Welke lnb's zijn goed en waar moet ik op letten wil de volgende opstelling 4 lnb's quad 2 switch (GEBRUIK MOMENTEEL MAAR 2 RECEIVERS) 1 Multifeed houder voor 4 lnb,s dit heb ik al 1 triax 78cm 2 x dm800 1 x lnb voor 19,2 en 23,5 welke kan ik het best gebruiken en waarom switch. Spaun SAR 422 F Smart DiSEqC-Schakelaar 4in 1 Out Vantage DiSEqC VT-DS 4/1 HQ lnb's Inverto Black MultiConnect Quad Technische specificaties: Ruisgetal: 0.2 dB Uitgangsimpedantie: 75 Ohm Frequentiebereik High Output Band: 1100 - 2150 MHz Frequentiebereik Low Output Band: 950 - 1950 MH Inverto Black Premium Selected Quattro Ruisgetal: 0.2 dB Uitgangsimpedantie: 75 Ohm Frequentiebereik High Output Band: 1100 - 2150 MHz Frequentiebereik Low Output Band: 950 - 1950 MH Bauckhage BW 40 Q Input Frequentie: 10,70 tot 12,75 GHz Lokale oscillator frequentie (LOF): 9,75 / 10,60 GHz Ruisgetal: 0,2 dB typ Gain:> 55 dB Polarisatie Isolatie:> 25 dB Feed diameter: 40 mm Band te schakelen: 0 / 22 kHz Voeding: 9 - 20 Volt Bescherming tegen het weer: Schuif behuizing Stroomverbruik: 280 mA typ Smart Titanium Quad LNB mart Titanium Edition With the smart „Titanium Edition” - LNB series you will purchase first-class quality and latest technology. The compact high-KU-band converter is the key to the digital world of television. With a high stability of the resonators, the use of low-noise HEMT transistors and a sophisticated manufacturing technology, smart managed it again to place a top product on the market. Kenmerken: 5 years warranty Feed diameter: 40 mm HDTV capable Power consumption: 200 mA Connector type: F-series connector (gold contact) Opticum Quattro LNB LRP-04H Ruisgetal: Max. 0,1 dB De slimme klant weet ***Geen-reclame***.com is beter! Input frequentie: Max. 12,75 GHz Feed-Diameter 40 mm Waterdicht: 100% getest Voor maximaal 4 deelnemers werkt alleen in combinatie met een multi-switch Full HD 3D-klaar triax houder Hoor graag wat jullie ervaring en mening is gr
satencom Geplaatst: 3 oktober 2011 Geplaatst: 3 oktober 2011 Spaun Sar 411 F DiseqC Switch voor 4 lnbs, alps lnb's zijn ook prima En geen Inverto Black MultiConnect Quad, deze lnb kan niet over water Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Sprietje Geplaatst: 4 oktober 2011 Geplaatst: 4 oktober 2011 Beste hendzark Welkom op dit forum Ik heb even voor je uitgerekend hoe ver de lnb’s in Gelderland op de Triax 78 van elkaar moeten staan. Dat is als volgt: De afstand tussen de lnb van de Hotbird en de Astra 1 moet 66mm zijn. De afstand tussen de lnb van de Astra 1 en de Astra 3 moet 45mm zijn. De afstand tussen de lnb van de Astra 3 en de Astra 2 moet 48mm zijn. Dit alles gemeten op het hart van de voorzijde van de lnb. Dit houd in, dat je voor de Astra 1, 2 en 3 geen normale lnb’s kunt gebruiken omdat die niet dicht genoeg tegen elkaar geplaatst kunnen worden omdat de koppen te dik is. Je zult dus zogenaamde punt-lnb’s moeten gebruiken. De Inverto Black MultiConnect is zeer gevoelig voor regen zoals @satencom ook als schreef, dus die zou ik zeker niet gebruiken. Voor de Hotbird zou je eventueel wel een lnb met dikke kop kunnen gebruiken, maar dat is natuurlijk geen gezicht. Ik raad je dan ook aan om 4 Alps-lnb’s te gebruiken. Deze hebben een kop van 28-30mm en hebben hun betrouwbaarheid bewezen, ook in de regen. Voordat je de lnb’s gaat afstellen, moet je eerst de multirail van Triax maximaal schuin zetten, als je naar de binnenzijde van de schotel toe kijkt, rechts omlaag.
jacobus Geplaatst: 17 oktober 2011 Geplaatst: 17 oktober 2011 (aangepast) Je hebt in ieder geval LNB's nodig met een smalle kop voor astra 1 en 3. Anders passen ze simpelweg niet op een 78 cm schotel. Ik heb een dergelijke opstelling en heb voor astra 1 een gewone kop, astra 3 een alps. Dit gaat net, maar ook niet meer dan dat. Voor hotbird maakt het niet uit, en astra 2 past ook net aan een normale lnb. Als je je lnb's nog moet kopen, is het natuurlijk het mooiste om 4 dezelfde te kopen. Ik had mn lnb's nog liggen, vandaar mijn variatie. Moest ik ze kopen ,zou ik alps nemen. Deze hebben een relatief dikke kop, ongeveer dezelfde maat als delnb beugeltjes van de multifeed. Over het afstellen is een heel mooi draadje gemaakt. http://www.sat4all.c...tleg-met-fotos/ let trouwens op dat je de multifeed beugel niet op de kop monteert, en let op de lnb houders, deze kun je linksom en rechtsom op de houder schuiven, en dit maakt verschil. 17 oktober 2011 aangepast door jacobus
hendzark Geplaatst: 23 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 23 oktober 2011 Bedankt voor alle reacties, Gister de alps lnb's van tuneboy binnen gekregen dus kan aan de slag vandaag kijken of het gaat lukken. nogmaals bedankt voor de info
Sprietje Geplaatst: 23 oktober 2011 Geplaatst: 23 oktober 2011 (aangepast) Dat is nog eens een duidelijk antwoord. Dat kom je niet vaak tegen. 23 oktober 2011 aangepast door Satkijker
Fritsjof Geplaatst: 23 oktober 2011 Geplaatst: 23 oktober 2011 Ik denk dat Tuneboy TopicStarter per PM ALPS heeft aangeboden, die zijn inmiddels bij TS aangekomen en die gaat hij nu proberen. Vadnaar: "ALPS LNB's van Tuneboy". Denk ik...
hendzark Geplaatst: 23 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 23 oktober 2011 Ik was om 12uur klaar alles goed verlopen. 19,2 snr 96% 23,5 snr 93% 28,2 snr 84% 13,0 snr 78% afgesteld met dreamote lite (iphone app) hiermee kun je op het dak zenders wisselen en als satfinder gebruiken je ziet SNR, AGC, SNR dB en Ber. Leuke app allemaal bedankt
vGnp Geplaatst: 23 oktober 2011 Geplaatst: 23 oktober 2011 Nette opstelling. Ga je die pijp nog afdoppen? Want ik kan me voorstellen dat als de wind er overheen blaast dat je een mooie orgelpijp krijgt. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Sprietje Geplaatst: 23 oktober 2011 Geplaatst: 23 oktober 2011 (aangepast) Aan de foto’s te zien heb ik de indruk dat de multirail horizontaal staat terwijl deze 11 graden schuin moet staan, bij foto 2 rechts omlaag. De situatie zoals die nu is, moet er voor zorgen dat je op de Hotbird en Astra 2 zeker niet het optimale signaal hebt of het moet zo zijn dat je schotel niet echt goed op je Astra 1 of 3 lnb is uitgericht en deze niet optimaal zijn. Wat betreft de U-buis. Deze zit verkeerd om gemonteerd. Nu loopt hij vol water en gaat natuurlijk snel roesten. Hoe voller hij komt te staan hoe hoger het gefluit bij harde wind. Hoe heb je de twee coaxkabels nu door het dakleer doorgevoerd? Krijg je op deze manier geen lekkage? 23 oktober 2011 aangepast door Satkijker
Sprietje Geplaatst: 24 oktober 2011 Geplaatst: 24 oktober 2011 Nee, die muur is helemaal geen probleem maar mij was ook al opgevallen dat de schotel verticaal staat. Nu is dat ook niet op alle plaatsen in Nederland hetzelfde. In Maastricht is de elevatie voor de Astra 3 29,4 graden, op Terschelling 26,7 graden. Een Triax-schotel heeft een offset van 26 graden dus zelfs op Terschelling zou de schotel 0,7 graden achterover moeten staan. Dat zou misschien net het geval zijn. Woont @hendzark misschien helemaal in het noorden van het land?
hendzark Geplaatst: 24 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 24 oktober 2011 (aangepast) beste leden, ik heb de pijp verkeerd gemonteerd effe afdoppen dan denk ik dat dat geen kwaad kan. De draden gaan achter het lood en dan via de muur naar binnen dus niks via het dakleer met de afstelling is mij niet helemaal duidelijk ik ben nog een keer het dak op geweest maar geen beter resultaat. Nog wat foto's toegevoegd misschien nog ideeën. 19,2 snr 96% 23,5 snr 93% 28,2 snr 84% 13,0 snr 78% afgesteld met dreamote lite (iphone app) alvast bedankt weer woonachtig in Gelderland 24 oktober 2011 aangepast door hendzark
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen