demesmaeker Geplaatst: 4 oktober 2011 Geplaatst: 4 oktober 2011 Hoi! Sinds vorige week heb ik een T90 en die bevalt me prima! Wat een goed ontvangst op alle satellieten. Dat had ik dus echt niet verwacht. Nu heb ik dus 8 LNB´s in gebruik, en nu is mijn "switch op" Ik heb het volgende thuis liggen: - EMP-Centauri 8x1 DiSEqC switch (deze heb ik nu in gebruik) - Een *** geen reclame *** 4x1 switch - Een Hyro DiSEqC 1.1 Switch 8x1 Mijn vraag : Heb ik nu met wat ik heb liggen de mogelijkheid om 9 LNBs te gebruiken met 1 kabel naar mijn dreambox? Of moet ik iets bijkopen? De termen "uncommitted" en "committed" is me nog steeds niet helemaal even duidelijk, dus ik kwam er op internet niet echt uit toen ik ging zoeken naar mogelijkheden. Elk advies is welkom. Groeten, Demesmaeker Dreambox 7000 , T90, diseqc 8x1, 80Gb/5.400 Maxtor 4R080J0 HDD
vGnp Geplaatst: 4 oktober 2011 Geplaatst: 4 oktober 2011 Origineel bericht van: demesmaeker Elk advies is welkom Kijk eens bij de downloads van De Transponder: --> KLIK <-- Helemaal onderaan de pagina staan bij Presentaties november 2009 een aantal zaken over DiSEqC vrij uitgebreid uitgelegd. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 4 oktober 2011 Geplaatst: 4 oktober 2011 Origineel bericht van: demesmaeker De termen "uncommitted" en "committed" is me nog steeds niet helemaal even duidelijk Eigenlijk heel simpel, uncommitted kan DiSecq commando's doorgeven en committed niet. Omdat je in jouw situatie in principe meerdere switches achter elkaar zult gaan hebben, heb je een uncommitted switch nodig. Dat kan zijn een Spaun SUR220 (2/1) of een Spaun SUR420 (4/1).
demesmaeker Geplaatst: 4 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 4 oktober 2011 Bedankt voor de link. Daarin staat precies wat ik nodig heb. Ik heb nu 3 switches dus committed zijn, en ik heb een uncommitted switch nodig (die ik dus niet heb) Weet jij hoe dit kan werken? Hoe weet die uncommitted switch of hij de ene of de andere committed switch moet hebben wanneer hij switched, of moet ik dat op een of andere manier instellen op de dreambox? Gr, Demesmaeker Dreambox 7000 , T90, diseqc 8x1, 80Gb/5.400 Maxtor 4R080J0 HDD
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 4 oktober 2011 Geplaatst: 4 oktober 2011 Dat moet je instellen op je dreambox, bij je satellietconfiguratie. Daar stel je in dat de commando's herhaald moeten worden door de uncommitted switch.
demesmaeker Geplaatst: 4 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 4 oktober 2011 Bedankt voor de 2 types. Ik ga uitzoeken waar ik die kan kopen. Ik las op internet dat mijn EMP Centauri beide bevat? Copy paste : I have had problems with a Vantage 8/1 switch, which looks identical to the Centauri 8/1. Others have reported problems with the Vantage 8/1 as well. This switch internally contains a 4/1 committed switch and a 2/1 uncommitted switch. Dit verwart me dan weer.... Kan ik hier gebruik van maken? of krijg ik nu juist een probleem als ik 2 X uncommitted achter elkaar hang? Beter eerst even rondvragen, voor ik het koop he Gr, Demesmaeker Dreambox 7000 , T90, diseqc 8x1, 80Gb/5.400 Maxtor 4R080J0 HDD
demesmaeker Geplaatst: 4 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 4 oktober 2011 Origineel bericht van: Tha Great Mac Dat moet je instellen op je dreambox, bij je satellietconfiguratie. Daar stel je in dat de commando's herhaald moeten worden door de uncommitted switch. aha, dus 1 keer herhalen, is "switch 2", niets herhalen is "switch 1". Is het zo simpel? Gr Demesmaeker Dreambox 7000 , T90, diseqc 8x1, 80Gb/5.400 Maxtor 4R080J0 HDD
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 4 oktober 2011 Geplaatst: 4 oktober 2011 Bijna, je stelt in dat LNB 1 op ingang 1 van de uncommitted switch zit en op ingang 1 van de committed switch. De tweede LNB 1/2, de derde 1/3 etc etc etc... Maar inderdaad, zo simpel.
demesmaeker Geplaatst: 4 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 4 oktober 2011 Origineel bericht van: Tha Great Mac Bijna, je stelt in dat LNB 1 op ingang 1 van de uncommitted switch zit en op ingang 1 van de committed switch. De tweede LNB 1/2, de derde 1/3 etc etc etc... Maar inderdaad, zo simpel. Nice! Dan komt het wel goed. Ga de bestelling voor een uncommitted er nog vanavond uit doen Eerst nog wat googlen... Aan iedereen bedankt voor de snelle reply´s! Demesmaeker Dreambox 7000 , T90, diseqc 8x1, 80Gb/5.400 Maxtor 4R080J0 HDD
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen