henkie73 Geplaatst: 4 oktober 2011 Geplaatst: 4 oktober 2011 beste mensen, ik heb een wavefrontier toroidal t90. met een Maximum 8/1 switch de ontvanger is een ET 9000 mijn vraag is nu hoe ik deze switch instel in mijn ET 9000. ik kan maar tot 4 LNB gaan maar ik heb er 7. wie o wie kan mij hier mee helpen, ik snap er helemaal niks meer van. met vriendelijk groet, Henk helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)
Gast Stephan296 Geplaatst: 4 oktober 2011 Geplaatst: 4 oktober 2011 Ik weet niet of het de oplossing is maar ga eens naar tunerinstellingen. Ik neem aan dat je die weet te vinden. Zet hem eens op geavanceerd. Dan zie je een satteliet staan. Daar onder ik dacht iets van LNB Deze kun je van lnb 1 t/m 8 ofzo zetten. Je kunt per lnb instellen welke sat je wil kijken. Ik zou zeggen probeer het eens!
MagicOnline Geplaatst: 11 oktober 2011 Geplaatst: 11 oktober 2011 In de gebruiksaanwijzing van de switch staat ook precies welke instellingen je moet gebruiken. CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.
henkie73 Geplaatst: 13 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 13 oktober 2011 beste mensen, ik heb het ondertussen al opgelost. ik heb een andere switch gekocht en het probleem is nu gelukkig weg. die Maximum 8/1 switch is echt een ruk ding. moet je zeker niet kopen. gr. henk helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)
pinnoes Geplaatst: 14 oktober 2011 Geplaatst: 14 oktober 2011 (aangepast) Hi Henkie73, Kan je precies aangeven welke switch 8/1 gekocht hebt, en hoe je de instellingen in je et9000 zet, en welke lnb s gebruik je bedankt pinnoes 14 oktober 2011 aangepast door pinnoes VU+ solo 4K/ atmolight
BeoMaster Geplaatst: 15 oktober 2011 Geplaatst: 15 oktober 2011 beste mensen, ik heb het ondertussen al opgelost. ik heb een andere switch gekocht en het probleem is nu gelukkig weg. die Maximum 8/1 switch is echt een ruk ding. moet je zeker niet kopen. gr. henk maximum switch is geen ruk ding, echter geeft bij een aantal boxen zoals dreambox en et9000 soms wat storingen. Dat is bekend. Gebruik zelf voor de DM en ET9000 een SAB 10/1 switch. Werkt prima. XTrend ET9000 - DM 800 HD - Triax 88 quad - Visiosat Big Bisat - 80 cm Universal sat - Panasonic Plasma Viera series - Epson TW-3500
pinnoes Geplaatst: 17 oktober 2011 Geplaatst: 17 oktober 2011 hi beomaster, en hoe heb je de instelling gezet in de Et9000? pinnoes VU+ solo 4K/ atmolight
henkie73 Geplaatst: 17 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 17 oktober 2011 maximum switch is geen ruk ding, echter geeft bij een aantal boxen zoals dreambox en et9000 soms wat storingen. Dat is bekend. Gebruik zelf voor de DM en ET9000 een SAB 10/1 switch. Werkt prima. ja oke dat kan ook natuurlijk maar hij werkt niet op de ET9000 ik heb nu zelf ook de SAB 10/1 en hier geen elke probleem. alleen wat ik niet snap is dat een standaard protocol is dus eigenlijk moet de Maximum gewoon werken. kan iemand mij nu uitleggen waarom niet.. thanks gr. henk helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)
henkie73 Geplaatst: 17 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 17 oktober 2011 (aangepast) Ik weet niet of het de oplossing is maar ga eens naar tunerinstellingen. Ik neem aan dat je die weet te vinden. Zet hem eens op geavanceerd. Dan zie je een satteliet staan. Daar onder ik dacht iets van LNB Deze kun je van lnb 1 t/m 8 ofzo zetten. Je kunt per lnb instellen welke sat je wil kijken. Ik zou zeggen probeer het eens! Pinnoes zoals hier boven... Hi Henkie73, Kan je precies aangeven welke switch 8/1 gekocht hebt, en hoe je de instellingen in je et9000 zet, en welke lnb s gebruik je bedankt pinnoes Sab 10/1 switch. deze lnb Alps single lnb en ook de Alps Quad LNB. gr. henk 17 oktober 2011 aangepast door henkie73 helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)
sigaar Geplaatst: 18 oktober 2011 Geplaatst: 18 oktober 2011 ja oke dat kan ook natuurlijk maar hij werkt niet op de ET9000 ik heb nu zelf ook de SAB 10/1 en hier geen elke probleem. alleen wat ik niet snap is dat een standaard protocol is dus eigenlijk moet de Maximum gewoon werken. kan iemand mij nu uitleggen waarom niet.. thanks gr. henk Beste Henk, ik heb een Maximum 8/1 switch op een DM800 en op een ET9000, en zonder problemen. De acht Satelliet posities komen keurig binnen op de ontvangers, en ik heb geen verschillen in de config van beide ontvangers... Wellicht was er bij jou dan toch nog wat anders aan de hand.... Sigaar VU+ Ultimo/DM800/Wave Frontier T55/Astra1, Astra2, Astra3, Hotbird,Sirius, Thor..... .
BeoMaster Geplaatst: 20 oktober 2011 Geplaatst: 20 oktober 2011 ja oke dat kan ook natuurlijk maar hij werkt niet op de ET9000 ik heb nu zelf ook de SAB 10/1 en hier geen elke probleem. alleen wat ik niet snap is dat een standaard protocol is dus eigenlijk moet de Maximum gewoon werken. kan iemand mij nu uitleggen waarom niet.. thanks gr. henk Tja, zoals ik al zei: maximum switch is geen ruk ding, echter geeft bij een aantal boxen zoals dreambox en et9000 "soms" wat storingen. Dat is bekend. Het antwoord wat je wil hebben kan ik je niet geven. Iemand anders wel ? XTrend ET9000 - DM 800 HD - Triax 88 quad - Visiosat Big Bisat - 80 cm Universal sat - Panasonic Plasma Viera series - Epson TW-3500
BeoMaster Geplaatst: 20 oktober 2011 Geplaatst: 20 oktober 2011 hi beomaster, en hoe heb je de instelling gezet in de Et9000? pinnoes Bij instellingen, zenders zoeken, tuner config., tuner a of b kiezen, configuratie op geavanceerd en per lnb instellen ! XTrend ET9000 - DM 800 HD - Triax 88 quad - Visiosat Big Bisat - 80 cm Universal sat - Panasonic Plasma Viera series - Epson TW-3500
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen