Ga naar inhoud

[DM7000] Kabel voor display gebroken...

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vorige week 'nieuwe' DM70000 mogen ontvangen, wil ik een harde schijf inbouwen, gaat de kap wat moeilijk los, heb ik ineens de voorkant van de ontvanger in mijn hand en zie dat de kabel is afgebroken die van het mb naar het display loopt. Nou ja, ik denk dan maar geen display, maar nu krijgt ie ook geen signaal van de afstandsbediening. Wie is er erg handig om dit te herstellen (omgeving Groningen)? Ben zelf niet zo soldeerderig.

Alvast bedankt.

Mvg, Dick

-- Dreamobox 7000s (80GB) / Multytenne en een inactieve vaste opstelling voor Astra1 en een aantal ontvangers die weg mogen/kunnen ;-)

Geplaatst:

Ja nieuwe staat ook tussen kwootjes. Is dus een hele oude, maar werkt prima. Weet je ook waar ik zoiets kan bestellen? Ben niet zo technisch, maar is die dan 'gewoon' aan te sluiten zonder te solderen op het MB?

Mvg, Dick

-- Dreamobox 7000s (80GB) / Multytenne en een inactieve vaste opstelling voor Astra1 en een aantal ontvangers die weg mogen/kunnen ;-)

Geplaatst:

Hoi,

Ik ben bang dat er meer aan de hand is dan een gebroken kabel.

Ik heb zelf al jaren een dreambox 7000 staan met een gebroken displaykabel, maar mijn afstandsbediening doet het nog steeds prima.

Samsung 40B650 lcd tv met Ziggo CI+

Geplaatst:

Ok dan. Ik dacht dat die kabel wellicht ook voor de overige knoppen cq afstandsbediening was. Zou niet fijn zijn, want vanochtend werkte alles nog flitsend. Ga ik de voorkant maar eens weer loshalen. Heb al een bod gedaan op een ander exemplaar op marktplaats. En ik overweeg ook om toch maar over te stappen op televisie via internet.

Mvg, Dick

Geplaatst:

Nou weer opengeschroefd en inderdaad nog een kabeltje los. Pennetjes wilden weer netjes terug en warempel, alles doet ut weer. Zelfs het display, maar geen informatie. Nou ja, daar kunnen we mee leven. Was daar dus die flatcable voor. Nu nog eens zien hoe ie de nas-mounts automatisch gaat mounten. Als ik ze invoer in de enigma-interface haalt ie steeds de eerste / weg.

Mijn fstab ziet er zo uit:

192.168.1.35:/mnt/HD_b2/Relook /media/server1 cifs

192.168.1.35:/mnt/HD_b2/Relook/var /media/server2 cifs

Middels mount -a mount ie ze dan wel netjes, maar wil dit automagisch. Hoe stel ik dit in in de enigma-webinterface? Want als ik het daar invoer dan haalt ie de eerste / van de server-directory.

Mvg, Dick

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen