Ga naar inhoud


Hoek veranderen van tv voet en kracht verandering hierbij


Gast hagar

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn tv iets lager dan mijn zitplaats en wil deze iets onder een hoek plaatsen zodat het beeld loodrecht ( of zo dicht mogenlijk ) op onze kijkhoek komt te staan.

 

Via een hoeken berekening in google heb ik ongeveer uitgevonden dat de tv onder een hoek moet komen te staan van 7.72 graden wat uit komt dat ik de voet 3.25cm aan een kant moet verhogen.

 

Nu vraag ik mij af of deze verandering een probleem kan veroorzaken op de voet van de tv, het is een 47'' 20 kg in totaal wegende set.

 

Voor de wiskundigen:

 

Kijk afstand van de tv is 295cm en 40cm wil ik omhoog

 

Met dit kom ik op een hoek van 7.72 graden. de tv staat in het midden van en 24cm diepe voet. Dan met deze 24 en de hoek van 7.72 graden kom ik op deze 3.25cm verhogen uit.

 

Klopt dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ligt een beetje aan de voet. Normaal ligt het zwaartepunt recht boven het midden van een voet. Als je de voet gaat kantelen verschuift het waartepunt verder naar buiten en wordt dus wankel.

 

Ook zal hij instabiel worden als je hem aan een kant ophoogt. Normaar heeft een voet een groot draagoppervlag. Als je hem aan een kant ophoogt krijg je slechts 2 contactoppervlakken (voorkant bij de ophoging en achterkant waar de voet op het kastje rust). Ook zal hij door de schuine stand eerder naar achteren willen gaan schuiven. (een niet diagonale kracht naar beneden resulteerd in een verticale kracht + een horizontale kracht).

 

persoonlijk zou ik kijken naar een voet die geschikt is om te kantelen...

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

De voet is recht aan de achterzijde en is heel stevig, metaal. Ik wil aan de achterzijde van de houten plaat waar de tv op staat iets maken waardoor de tv noois naar achteren kan glijden.

 

Hoe stabiel het is zou ik moeten kijken waarneer de voorzijde 3cm hoger is. Maar ik vraag mij af of de verticale en de horizontale kracht op de steun, de verbinding tussen voet en tv een probleem kan geven. Het is allemaal metaal dus ik denk dat het wel gaat maar misschien heb ik het wel helemaal bij het verkeerde eind hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een projector scherm die nu precies boven de tv uitkomt.

 

Reflectie weet ik eigenlijk niet ik denk dat het minder is , sony heeft zelfs zijn duurdere modellen met en voet waarin de tv iets naar achter schuin staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je niet een vulling tussen de bevestiging van de voet aan de TV aanbrengen ? Bovenste schroeven enigzins los draaien en voor de onderste schroeven langere nemen met daartussen de opvulling .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quattro heeft gelijk he is onstabiel, door de verplaatsing van het gewicht is hij topzwaar en is maar een klein tikje nodig om hem naar achteren te laten vallen.

 

De hoek is precies goed maar zonder een extra steun achter de tv is het mij toch iets te link. Zal kijken of ik een eenvoudige steun kan maken of anders de mogelijkheden bekijken om toch maar de tv hoger te plaatsen.

 

De tv staat niet tegen een muur maar in het midden van de kamer, tussen de open keuken en de zithoek met als enige afscheiding een paar planten en een kamerscherm ( voor het ambilight effect )

 

Dit was de 40'' die ik daar had staan maart nu heb ik er een 47'' passieve 3d met ambilight en om het beste resultaat van de 3d te krijgen moet je zo recht mogelijk voor de tv zitten ( verticale kijkhoek )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koop een beugel en schroef hem aan de muur, plafond of vast aan de vloer.

Muurbeugels zijn er te kust en te keur te vinden en ook die kantelbaar en draaibaar zijn.

Dus even hutsel knutsel met een bestaande muursteun en een zelfgemaakte vloersteun.

Daarnaast zijn ze er zelfs in een beveiligingsuitvoering zodat je dure TV niet zomaar even meegenomen kan worden.

 

Lijkt me toch dat die dan ook niet met een licht tikje oid. om zal vallen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...