Ga naar inhoud

Welke DVB-S@ HD tuner in combinatie met rotor

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi all,

Ik ga een nieuwe htpc bouwen en hoewel daar al veel draadjes over te vinden zijn, gaat de stand der techniek ook steeds vooruit.

Mijn htpc moet een aantal dingen tegelijk kunnen, bovenop het os (Win7 of Linux) ga ik virtueel ook nog een Windows server draaien zodat ik met een pc minder in huis toe kan. (o.a. Domain controller.) Qua processor ga ik daarom voor een Core-i variant ik denk een i5-2500. (De 2100T is wel lekker zuinig maar mist een aantal virtualisatie opties en een 2390T is bijna niet te krijgen en een stuk langzamer.(2,5GHz)

De vraag waar ik u tegen aan loop is vooral de keuze van de tuner. Ik heb 2 pci sloten op het beoogde bord. (ASRock Z68 Extreme4 Gen3 onder andere vanwege de on-board THX sound en een flexibel bord als ik besluit het toch ergens anders in te zetten.)

Een TechniSat SkyStar HD2 is erg betaalbaar, en ik kan er 2 kwijt op dat bord. Aan de andere kant lijkt pci me een beetje achterhaald en zou ik een pci-e kaart willen. En ik zou graag blind scan hebben op die kaart. Een TBS 6925 heeft dat allemaal maar is wel erg prijzig en alleen via 1 site te krijgen. Wat is op het moment een goede keus in deze?

De kaart moet ook onze rotor aansturen. (En zal dus voldoende power moeten kunnen leveren.)

En nog een noob vraag: ik neem aan dat ik met zoveel processor power wel een softcam kan draaien. En ook Canal Digitaal zal met CI+ willen gaan spelen, dus ik wil liever geen Ci kaart gebruiken. Wat voor cardreader heb ik dan nodig en staat hier ergens of heeft iemand een link naar een pagina waar uitgelegd wordt wat ik allemaal nodig heb en hoe ik e.a. moet configureren?

De bedoeling is dat de htpc mijn sat ontvanger kan vervangen, programma's on de fly gedecodeerd kan opslaan en afspelen.

Daarnaast moet het mijn media speler (Popcorn) vervangen en mijn dvd speler.

We hebben veel ervaring met Enigma2 in onze satbox, dus uiteindelijk zou het ook kunnen gebeuren dat ik de tuners in een speciaal doosje ga bouwen met Enigma2 als de htpc niet bevalt. Linux ondersteuning voor de tuners is dus belangrijk.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen