Ga naar inhoud

[CAM Algemeen] OTA Update, Aston, PowerCam

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Aston moet gewoon zorgen dat je de firmware voor de module met meerdere recievers kunt flashen er komen steeds meer reciever met Linux het kan toch niet zo moeilijk zijn om een programma te schrijven om via je pc de module te updaten naar een Linux reciever. Of flashen via bv USB, rec file op stick plaatsen in de Linux reciever plaatsen en updaten. Linux is open source. gewoon slechte service van Aston dat je de module niet kunt updaten en dat de module ook nog eens reset naar versie 1.03 in sommige reciever dan heb je geen HD zenders meer dit samen met niet kunnen updaten maak de module waardeloos.

Is dit reset probleem ook nog aanwezig in de Aston modules die nu in de winkels liggen met versie 2.26???

en als modules met FW 2.26 die nu te koop zijn kunnen resetten gaan die dan ook naar FW 1.03 terug van Aston hoor je nooit iets over hun product.

Wil nog een Aston module aanschaffen maar wil wel zeker zijn of die nu wel of niet resetten en als die wel kunnen resetten naar welke firmware dan??

aangepast door erwin05

Huhh... en waarom zou Aston dat updaten moeten doen voor meerdere ontvangers? :sick: Alleen omdat jij dat wilt...... Je kan dat slechte service vinden, maar als ik het zo lees is er niet veel goeds volgens jouw bij Aston. Ook dat resetten komt maar voor bij 2 merken ontvangers, aan wie zou het nu liggen ;) Je hoeft toch geen Aston te nemen, je kunt ook de 'drama' mediaguard module van CDS kopen die is veel goedkoper, en die is wel OTA te updaten, maar zal ondanks dat nooit echt lekker werken :/

Ik vind je antwoorden maar vreemd Sjaak werk je bij Aston???meerdere ontvanger linux ontvanger staat er en waar staat dat ik dat wil. en de echte vragen kun je niet beantwoorden en niet veel goeds bij Aston ik schrijf toch alleen maar over de module sjaak jij kunt mooi praten als je de module zelf kunt updaten.

Huhh... en waarom zou Aston dat updaten moeten doen voor meerdere ontvangers? Sjaak dat snapt een baby nog dan hebben meerdere mensen de mogelijkheid de module te updaten naar de laatste FW. BV linux recievers.

aangepast door erwin05

De solo heeft mijn aston cam gereset ja sjaak heb dit jaar die solo aangeschaft en een paar images erin gezet bij een van die flashen zat mijn module erin kwam er later achter dat hij naar FW versie 1.03 is terug gegaan want de HD zenders hadden geen beeld meer wel geluid.

Dus als ik nu een nieuwe Aston aanschaf dan is dat reset probleem opgelost???

aangepast door erwin05
Geplaatst:

Het terugvallen naar v1.03 kan al enige tijd niet meer met de nieuwe modules. Aston modules hebben altijd een ROM aan boord met daarop een "noodfirmware" die bij een crash wordt teruggezet in de flash. Deze is tegenwoordig behoorlijk aktueel.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen